Методолошки принципи примене учесничког акционог истраживања
Methodological principles of application of participatory action research
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Огроман пораст примене разних типова акционих истраживања последњих деценија није пропраћен продукцијом адекватне методолошке литературе на српском језику. Циљ овог рада јесте да упозна истраживаче, како нове тако и искусне, с концептуалним основама овог истраживачког приступа. У раду су, сем анализе обимне иностране методолошке литературе, сумирана и наша конкретна истраживачка искуства, стицана кроз спровођење великог броја учесничких акционих пројеката. Велика хетерогеност теоријских концепата у чијим се оквирима пла- нирају и спроводе акциона истраживања довела је до тога да се у истраживачкој пракси појављују бројне варијације елемената овог приступа. Након набрајања главних потешкоћа категоризације типова истраживања, изнећемо основне карактеристике акционих истраживања, као општијег модела испитивања. У овом приказу главних карактеристика учесничког акционог истраживања навешћемо и прокоментарисаћемо само кључне елементе одређења, принципе обликовања нацрта истраживања, најчешће... коришћене методе за прикупљање података, као и поступке њихове анализе.
PAR synthesizes investigation, education and action. The first ground-breaking PAR studies emerged in the mid-1970s, at a time when critical theories and social change movements made inroads into social sciences and social work. PAR is strongly shaped by Lewin’s theory of action research and an amalgam of critical social science perspectives. Results are open-ended and allow for even greater iterative analysis and reflection than much data from other qualitative methods such as in-depth interviews and focus-group discussions, which often inadvertently restrict exploration through too detailed topic guidelines. Proponents of PAR embrace its insistence that a practical, locally driven application of findings should remain in the foreground. Participatory action research (PAR) is one means of addressing the gap between researchers and the intended beneficiaries of research. Participatory action research refers to a process whereby the researchers and stakeholders (those who potentially be...nefit from research results) collaborate in the design and conduct of all phases (e.g., specification of questions, design, data collection, data analysis, dissemination, utilization) of the research process. PAR’s ultimate goal is taking action to solve the problem that is at the basis of the research. PAR is a collaborative approach for conducting research - not a discrete research methodology.
Кључне речи:
učesničko akciono istraživanje / istraživački model / metodološki principi / nacrt istraživanja / kvalititivni metodi / prikupljanje podataka / participatory action research / research model methodological principles / research design qualitative methods / data collectionИзвор:
Супротстављање савременом организованом криминалу и тероризму. 1, 2011, 305-318Издавач:
- Београд : Криминалистичко-полицијска академија
Финансирање / пројекти:
- Безбедност и заштита организовања и функционисања васпитно образовног система у Републици Србији (основна начела, принципи, протоколи, процедуре и средства) (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47017)
Институција/група
JakovTY - CONF AU - Ђурић, Слађана AU - Милашиновић, Срђан PY - 2011 UR - https://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1753 AB - Огроман пораст примене разних типова акционих истраживања последњих деценија није пропраћен продукцијом адекватне методолошке литературе на српском језику. Циљ овог рада јесте да упозна истраживаче, како нове тако и искусне, с концептуалним основама овог истраживачког приступа. У раду су, сем анализе обимне иностране методолошке литературе, сумирана и наша конкретна истраживачка искуства, стицана кроз спровођење великог броја учесничких акционих пројеката. Велика хетерогеност теоријских концепата у чијим се оквирима пла- нирају и спроводе акциона истраживања довела је до тога да се у истраживачкој пракси појављују бројне варијације елемената овог приступа. Након набрајања главних потешкоћа категоризације типова истраживања, изнећемо основне карактеристике акционих истраживања, као општијег модела испитивања. У овом приказу главних карактеристика учесничког акционог истраживања навешћемо и прокоментарисаћемо само кључне елементе одређења, принципе обликовања нацрта истраживања, најчешће коришћене методе за прикупљање података, као и поступке њихове анализе. AB - PAR synthesizes investigation, education and action. The first ground-breaking PAR studies emerged in the mid-1970s, at a time when critical theories and social change movements made inroads into social sciences and social work. PAR is strongly shaped by Lewin’s theory of action research and an amalgam of critical social science perspectives. Results are open-ended and allow for even greater iterative analysis and reflection than much data from other qualitative methods such as in-depth interviews and focus-group discussions, which often inadvertently restrict exploration through too detailed topic guidelines. Proponents of PAR embrace its insistence that a practical, locally driven application of findings should remain in the foreground. Participatory action research (PAR) is one means of addressing the gap between researchers and the intended beneficiaries of research. Participatory action research refers to a process whereby the researchers and stakeholders (those who potentially benefit from research results) collaborate in the design and conduct of all phases (e.g., specification of questions, design, data collection, data analysis, dissemination, utilization) of the research process. PAR’s ultimate goal is taking action to solve the problem that is at the basis of the research. PAR is a collaborative approach for conducting research - not a discrete research methodology. PB - Београд : Криминалистичко-полицијска академија C3 - Супротстављање савременом организованом криминалу и тероризму. 1 T1 - Методолошки принципи примене учесничког акционог истраживања T1 - Methodological principles of application of participatory action research SP - 305 EP - 318 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1753 ER -
@conference{ author = "Ђурић, Слађана and Милашиновић, Срђан", year = "2011", abstract = "Огроман пораст примене разних типова акционих истраживања последњих деценија није пропраћен продукцијом адекватне методолошке литературе на српском језику. Циљ овог рада јесте да упозна истраживаче, како нове тако и искусне, с концептуалним основама овог истраживачког приступа. У раду су, сем анализе обимне иностране методолошке литературе, сумирана и наша конкретна истраживачка искуства, стицана кроз спровођење великог броја учесничких акционих пројеката. Велика хетерогеност теоријских концепата у чијим се оквирима пла- нирају и спроводе акциона истраживања довела је до тога да се у истраживачкој пракси појављују бројне варијације елемената овог приступа. Након набрајања главних потешкоћа категоризације типова истраживања, изнећемо основне карактеристике акционих истраживања, као општијег модела испитивања. У овом приказу главних карактеристика учесничког акционог истраживања навешћемо и прокоментарисаћемо само кључне елементе одређења, принципе обликовања нацрта истраживања, најчешће коришћене методе за прикупљање података, као и поступке њихове анализе., PAR synthesizes investigation, education and action. The first ground-breaking PAR studies emerged in the mid-1970s, at a time when critical theories and social change movements made inroads into social sciences and social work. PAR is strongly shaped by Lewin’s theory of action research and an amalgam of critical social science perspectives. Results are open-ended and allow for even greater iterative analysis and reflection than much data from other qualitative methods such as in-depth interviews and focus-group discussions, which often inadvertently restrict exploration through too detailed topic guidelines. Proponents of PAR embrace its insistence that a practical, locally driven application of findings should remain in the foreground. Participatory action research (PAR) is one means of addressing the gap between researchers and the intended beneficiaries of research. Participatory action research refers to a process whereby the researchers and stakeholders (those who potentially benefit from research results) collaborate in the design and conduct of all phases (e.g., specification of questions, design, data collection, data analysis, dissemination, utilization) of the research process. PAR’s ultimate goal is taking action to solve the problem that is at the basis of the research. PAR is a collaborative approach for conducting research - not a discrete research methodology.", publisher = "Београд : Криминалистичко-полицијска академија", journal = "Супротстављање савременом организованом криминалу и тероризму. 1", title = "Методолошки принципи примене учесничког акционог истраживања, Methodological principles of application of participatory action research", pages = "305-318", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1753" }
Ђурић, С.,& Милашиновић, С.. (2011). Методолошки принципи примене учесничког акционог истраживања. in Супротстављање савременом организованом криминалу и тероризму. 1 Београд : Криминалистичко-полицијска академија., 305-318. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1753
Ђурић С, Милашиновић С. Методолошки принципи примене учесничког акционог истраживања. in Супротстављање савременом организованом криминалу и тероризму. 1. 2011;:305-318. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1753 .
Ђурић, Слађана, Милашиновић, Срђан, "Методолошки принципи примене учесничког акционог истраживања" in Супротстављање савременом организованом криминалу и тероризму. 1 (2011):305-318, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1753 .