Primena koncepta redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama
Само за регистроване кориснике
2012
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Redukcija bezbednosnih rizika je savremeni koncept kojim međunarodnopravni subjekti, uz pomoć pre svega organizacija civilnog društva, pokušavaju da ostvare visok nivo bezbednosti građana. Koncept je proistekao iz koncepta smanjenja rizika od katastrofa kojim se, na globalnom nivou, pokušavaju, proaktivnim pristupom međunarodne zajednice, ali i država i lokalne zajednice, uz svesrdno učešće celokupnog društva, preduprediti eventualne posledice prirodnih, ali i antropogenih katastrofa. Jedan od najvažnijih segmenata u razvoju oba koncepta je pitanje obrazovanja i redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama. Autori su pokušali dati jedan sveobuhvatni pristup konceptu redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama. Osim segmenta koji se odnosi na koncept smanjenja rizika od katastrofa, autori su pokušali da sagledaju i savremene tendencije u razmatranju bezbednosnih rizika, a koji se odnose na nasilje, kriminalne radnje i druge vrste narušavanja bezbednosti u školam...a. Dakako, primena koncepta redukcije bezbednosnih rizika u školama zahteva svestranost i dobru pripremljenost, pre svega značajnijih institucija lokalne zajednice, i iz privatnog i javnog sektora, ali i učešće organizacija civilnog društva, međunarodnih organizacija i međunarodnih fondova. Naročitu pozornost poslednjih godina istraživači bezbednosti su usmerili ka sve učestalijem seksualnom uznemiravanju učenika od strane svojih vršnjaka, ali i od strane nastavnog osoblja. Smisao koncepta redukcije bezbednosnih rizika oslanja se upravo na preventivni i preemptivni (preduhitrujući) rad u školi, što je u skladu i sa procesom smanjenja rizika od katastrofa. Dakle, reč je prevashodno o edukaciji i učenju o bezbednosti, tj. bezbednosnoj kulturi.
Reduction of security risks is a modern concept, which the international legal entities, primarily with civil society organizations are trying to achieve a high level of security of citizens. The concept is derived from the concept of disaster risk reduction, which, at the global level to try, proactive approach to the international community, and state and local communities, with wide participation of the society, prevent the possible consequences of natural and anthropogenic disasters. One of the most important segments in the development of both concepts is a matter of education and reduction of security risks in educational institutions. The authors have attempted to provide a comprehensive approach to security risk reduction concept in educational institutions. In addition to the segment that refers to the concept of disaster risk reduction, the authors attempt to identify contemporary tendencies in the consideration of security risks, and dealing with violence, criminal activitie...s and other violations of safety in schools. Of course, the application of the concept of security risks reduction in schools requires versatility and good preparation, especially significant local community institutions, and private and public sectors, and participation of civil society, international organizations and international funds. Particular attention in recent years, security researchers have been directed towards ever more frequent sexual harassment of students by their peers, but also by the teaching staff. The meaning of the concept security risk reduction, relying just on preventive and preemptive work in the school, which is in accordance with the process of disaster risk reduction. Thus, it is primarily on education and learning about safety, ie. security culture.
Кључне речи:
obrazovne institucije / obrazovanje / bezbednosni rizik / redukcija rizika / educational institutions / education / security risk / reduction of risksИзвор:
Bezbednosni rizici u obrazovno-vaspitnim ustanovama, 2012, 89-103Издавач:
- Beograd : Fakultet bezbednosti
Финансирање / пројекти:
- Безбедност и заштита организовања и функционисања васпитно образовног система у Републици Србији (основна начела, принципи, протоколи, процедуре и средства) (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47017)
Институција/група
JakovTY - CONF AU - Kekić, Dalibor AU - Milašinović, Srđan AU - Mlađan, Dragan PY - 2012 UR - https://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1735 AB - Redukcija bezbednosnih rizika je savremeni koncept kojim međunarodnopravni subjekti, uz pomoć pre svega organizacija civilnog društva, pokušavaju da ostvare visok nivo bezbednosti građana. Koncept je proistekao iz koncepta smanjenja rizika od katastrofa kojim se, na globalnom nivou, pokušavaju, proaktivnim pristupom međunarodne zajednice, ali i država i lokalne zajednice, uz svesrdno učešće celokupnog društva, preduprediti eventualne posledice prirodnih, ali i antropogenih katastrofa. Jedan od najvažnijih segmenata u razvoju oba koncepta je pitanje obrazovanja i redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama. Autori su pokušali dati jedan sveobuhvatni pristup konceptu redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama. Osim segmenta koji se odnosi na koncept smanjenja rizika od katastrofa, autori su pokušali da sagledaju i savremene tendencije u razmatranju bezbednosnih rizika, a koji se odnose na nasilje, kriminalne radnje i druge vrste narušavanja bezbednosti u školama. Dakako, primena koncepta redukcije bezbednosnih rizika u školama zahteva svestranost i dobru pripremljenost, pre svega značajnijih institucija lokalne zajednice, i iz privatnog i javnog sektora, ali i učešće organizacija civilnog društva, međunarodnih organizacija i međunarodnih fondova. Naročitu pozornost poslednjih godina istraživači bezbednosti su usmerili ka sve učestalijem seksualnom uznemiravanju učenika od strane svojih vršnjaka, ali i od strane nastavnog osoblja. Smisao koncepta redukcije bezbednosnih rizika oslanja se upravo na preventivni i preemptivni (preduhitrujući) rad u školi, što je u skladu i sa procesom smanjenja rizika od katastrofa. Dakle, reč je prevashodno o edukaciji i učenju o bezbednosti, tj. bezbednosnoj kulturi. AB - Reduction of security risks is a modern concept, which the international legal entities, primarily with civil society organizations are trying to achieve a high level of security of citizens. The concept is derived from the concept of disaster risk reduction, which, at the global level to try, proactive approach to the international community, and state and local communities, with wide participation of the society, prevent the possible consequences of natural and anthropogenic disasters. One of the most important segments in the development of both concepts is a matter of education and reduction of security risks in educational institutions. The authors have attempted to provide a comprehensive approach to security risk reduction concept in educational institutions. In addition to the segment that refers to the concept of disaster risk reduction, the authors attempt to identify contemporary tendencies in the consideration of security risks, and dealing with violence, criminal activities and other violations of safety in schools. Of course, the application of the concept of security risks reduction in schools requires versatility and good preparation, especially significant local community institutions, and private and public sectors, and participation of civil society, international organizations and international funds. Particular attention in recent years, security researchers have been directed towards ever more frequent sexual harassment of students by their peers, but also by the teaching staff. The meaning of the concept security risk reduction, relying just on preventive and preemptive work in the school, which is in accordance with the process of disaster risk reduction. Thus, it is primarily on education and learning about safety, ie. security culture. PB - Beograd : Fakultet bezbednosti C3 - Bezbednosni rizici u obrazovno-vaspitnim ustanovama T1 - Primena koncepta redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama SP - 89 EP - 103 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1735 ER -
@conference{ author = "Kekić, Dalibor and Milašinović, Srđan and Mlađan, Dragan", year = "2012", abstract = "Redukcija bezbednosnih rizika je savremeni koncept kojim međunarodnopravni subjekti, uz pomoć pre svega organizacija civilnog društva, pokušavaju da ostvare visok nivo bezbednosti građana. Koncept je proistekao iz koncepta smanjenja rizika od katastrofa kojim se, na globalnom nivou, pokušavaju, proaktivnim pristupom međunarodne zajednice, ali i država i lokalne zajednice, uz svesrdno učešće celokupnog društva, preduprediti eventualne posledice prirodnih, ali i antropogenih katastrofa. Jedan od najvažnijih segmenata u razvoju oba koncepta je pitanje obrazovanja i redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama. Autori su pokušali dati jedan sveobuhvatni pristup konceptu redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama. Osim segmenta koji se odnosi na koncept smanjenja rizika od katastrofa, autori su pokušali da sagledaju i savremene tendencije u razmatranju bezbednosnih rizika, a koji se odnose na nasilje, kriminalne radnje i druge vrste narušavanja bezbednosti u školama. Dakako, primena koncepta redukcije bezbednosnih rizika u školama zahteva svestranost i dobru pripremljenost, pre svega značajnijih institucija lokalne zajednice, i iz privatnog i javnog sektora, ali i učešće organizacija civilnog društva, međunarodnih organizacija i međunarodnih fondova. Naročitu pozornost poslednjih godina istraživači bezbednosti su usmerili ka sve učestalijem seksualnom uznemiravanju učenika od strane svojih vršnjaka, ali i od strane nastavnog osoblja. Smisao koncepta redukcije bezbednosnih rizika oslanja se upravo na preventivni i preemptivni (preduhitrujući) rad u školi, što je u skladu i sa procesom smanjenja rizika od katastrofa. Dakle, reč je prevashodno o edukaciji i učenju o bezbednosti, tj. bezbednosnoj kulturi., Reduction of security risks is a modern concept, which the international legal entities, primarily with civil society organizations are trying to achieve a high level of security of citizens. The concept is derived from the concept of disaster risk reduction, which, at the global level to try, proactive approach to the international community, and state and local communities, with wide participation of the society, prevent the possible consequences of natural and anthropogenic disasters. One of the most important segments in the development of both concepts is a matter of education and reduction of security risks in educational institutions. The authors have attempted to provide a comprehensive approach to security risk reduction concept in educational institutions. In addition to the segment that refers to the concept of disaster risk reduction, the authors attempt to identify contemporary tendencies in the consideration of security risks, and dealing with violence, criminal activities and other violations of safety in schools. Of course, the application of the concept of security risks reduction in schools requires versatility and good preparation, especially significant local community institutions, and private and public sectors, and participation of civil society, international organizations and international funds. Particular attention in recent years, security researchers have been directed towards ever more frequent sexual harassment of students by their peers, but also by the teaching staff. The meaning of the concept security risk reduction, relying just on preventive and preemptive work in the school, which is in accordance with the process of disaster risk reduction. Thus, it is primarily on education and learning about safety, ie. security culture.", publisher = "Beograd : Fakultet bezbednosti", journal = "Bezbednosni rizici u obrazovno-vaspitnim ustanovama", title = "Primena koncepta redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama", pages = "89-103", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1735" }
Kekić, D., Milašinović, S.,& Mlađan, D.. (2012). Primena koncepta redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama. in Bezbednosni rizici u obrazovno-vaspitnim ustanovama Beograd : Fakultet bezbednosti., 89-103. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1735
Kekić D, Milašinović S, Mlađan D. Primena koncepta redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama. in Bezbednosni rizici u obrazovno-vaspitnim ustanovama. 2012;:89-103. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1735 .
Kekić, Dalibor, Milašinović, Srđan, Mlađan, Dragan, "Primena koncepta redukcije bezbednosnih rizika u obrazovnim institucijama" in Bezbednosni rizici u obrazovno-vaspitnim ustanovama (2012):89-103, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1735 .