Проблеми са којима се среће орган унутрашњих послова као странка у прекршајном поступку
The problems facing the law enforcement authority as a party in the misdemeanor procedure
Abstract
Oд јануара 2010. године, у нашој држави измењено
је функционисање прекршајног система, и исти је измештен
из извршне у судску грану власти. општински органи за прекршаје
и већа за прекршаје, као самостални државни органи, који
су за свој рад одговарали влади, су престали са радом а уместо
њих формирани су прекршајни судови као део јединственог судског
система републике Србије. Самим тим, делимично је промењена
улога и органа унутрашњих послова, који је добио нова овлашћења
у прекршајном поступку. основни циљ овог рада је осврт на улогу
органа унутрашњих послова као странке у прекршајном поступку,
при чему се стручна јавност може приближније упознати са његовим
начином
функционисања,
овлашћењима
и
правним
основима
за
поступање
у
овој
области.
такође,
пошто
се
велики
број
прекршајних
предмета
заврши
обуставом
због
застарелости,
кроз
рад
је покушано да се укаже на проблеме који доводе до тога, а ис-
траживањем да се дође до резултата који би ука...зали на начине
и могућности да се они реше. рад обилује и мноштво конкретних
примера из праксе прекршајних судова и органа унутрашњих послова,
при
чему
се
анализирају
одређене
одлуке
а
аутор
даје
своје
мишљење
како оне, а и одређене норме из Закона о прекршајима,
утичу на ефикасност вођења прекршајног поступка. Кроз рад се
даје доста предлога чије би усвајање допринелу лакшем остваривању
циља вођења прекршајног поступка – утврђивање одговорности
извршиоца
прекршаја
и
његово
санкционисање
у
релативно
кратком року.
Since January 2010, the functioning of the misdemeanor handling
system
has
changed
in
our
country,
so that now the subject-matter belongs
to the judicial, rather than executive branch as it did in the past. Municipal
authorities
for
minor
offenses
and
second
degree
authorities
within
the
system,
as
independent
state
authorities,
who
were
accountable
to
the
Government
for
their
work,
ceased
to
operate.
Instead,
magistrates’
courts
have
been
formed
as
part
of
a
unified
court
system
in
the
Republic
of
Serbia.
Therefore,
the
role
of
the
Ministry
of
the
Interior
personnel
has
partially
changed,
since
they
received
new
powers
in the
misdemeanor
proceedings.
The main objective of this paper is to analyze the role of law enforcement
agencies as parties in the misdemeanor proceedings, so that the professional
community may become more familiar with the powers, way of functioning,
and legal grounds for ...action in this area. Furthermore, since a large number
of misdemeanor cases end in suspension due to the statute of limitations, the
paper attempts to highlight the problems that lead to this. The survey tries to
reach the results that would indicate the ways and means to solve the mentioned
problems.
The
work
abounds
in
a
multitude
of
concrete
examples
from
the
practice of the magistrates’ courts and police. The author has analyzed
certain decisions and given his opinion as to how these decisions, along with
certain norms of the Law on Misdemeanors, affect the efficiency of the misdemeanor
proceedings.
The
paper
provides
a
lot
of
proposals
which
would
contribute
to
facilitating
the
infringement
procedure
by
determining
the
liability
of
the
offender
and
sanctioning
of
the
relatively
short
time.
Keywords:
prekršaj / prekršajni postupak / prekršajni sud / podnosilac zahteva za pokretanje prekršajnog postupka / offense / misdemeanor proceedings / Magistrates Court / the applicant for legal proceedings / law enforcement authority / organi unutrašnjih poslovaSource:
Безбедност, Београд, 2012, 54, 3, 294-312Publisher:
- Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије
Collections
Institution/Community
JakovTY - JOUR AU - Марковић, Саша PY - 2012 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1562 AB - Oд јануара 2010. године, у нашој држави измењено је функционисање прекршајног система, и исти је измештен из извршне у судску грану власти. општински органи за прекршаје и већа за прекршаје, као самостални државни органи, који су за свој рад одговарали влади, су престали са радом а уместо њих формирани су прекршајни судови као део јединственог судског система републике Србије. Самим тим, делимично је промењена улога и органа унутрашњих послова, који је добио нова овлашћења у прекршајном поступку. основни циљ овог рада је осврт на улогу органа унутрашњих послова као странке у прекршајном поступку, при чему се стручна јавност може приближније упознати са његовим начином функционисања, овлашћењима и правним основима за поступање у овој области. такође, пошто се велики број прекршајних предмета заврши обуставом због застарелости, кроз рад је покушано да се укаже на проблеме који доводе до тога, а ис- траживањем да се дође до резултата који би указали на начине и могућности да се они реше. рад обилује и мноштво конкретних примера из праксе прекршајних судова и органа унутрашњих послова, при чему се анализирају одређене одлуке а аутор даје своје мишљење како оне, а и одређене норме из Закона о прекршајима, утичу на ефикасност вођења прекршајног поступка. Кроз рад се даје доста предлога чије би усвајање допринелу лакшем остваривању циља вођења прекршајног поступка – утврђивање одговорности извршиоца прекршаја и његово санкционисање у релативно кратком року. AB - Since January 2010, the functioning of the misdemeanor handling system has changed in our country, so that now the subject-matter belongs to the judicial, rather than executive branch as it did in the past. Municipal authorities for minor offenses and second degree authorities within the system, as independent state authorities, who were accountable to the Government for their work, ceased to operate. Instead, magistrates’ courts have been formed as part of a unified court system in the Republic of Serbia. Therefore, the role of the Ministry of the Interior personnel has partially changed, since they received new powers in the misdemeanor proceedings. The main objective of this paper is to analyze the role of law enforcement agencies as parties in the misdemeanor proceedings, so that the professional community may become more familiar with the powers, way of functioning, and legal grounds for action in this area. Furthermore, since a large number of misdemeanor cases end in suspension due to the statute of limitations, the paper attempts to highlight the problems that lead to this. The survey tries to reach the results that would indicate the ways and means to solve the mentioned problems. The work abounds in a multitude of concrete examples from the practice of the magistrates’ courts and police. The author has analyzed certain decisions and given his opinion as to how these decisions, along with certain norms of the Law on Misdemeanors, affect the efficiency of the misdemeanor proceedings. The paper provides a lot of proposals which would contribute to facilitating the infringement procedure by determining the liability of the offender and sanctioning of the relatively short time. PB - Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије T2 - Безбедност, Београд T1 - Проблеми са којима се среће орган унутрашњих послова као странка у прекршајном поступку T1 - The problems facing the law enforcement authority as a party in the misdemeanor procedure VL - 54 IS - 3 SP - 294 EP - 312 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1562 ER -
@article{ author = "Марковић, Саша", year = "2012", abstract = "Oд јануара 2010. године, у нашој држави измењено је функционисање прекршајног система, и исти је измештен из извршне у судску грану власти. општински органи за прекршаје и већа за прекршаје, као самостални државни органи, који су за свој рад одговарали влади, су престали са радом а уместо њих формирани су прекршајни судови као део јединственог судског система републике Србије. Самим тим, делимично је промењена улога и органа унутрашњих послова, који је добио нова овлашћења у прекршајном поступку. основни циљ овог рада је осврт на улогу органа унутрашњих послова као странке у прекршајном поступку, при чему се стручна јавност може приближније упознати са његовим начином функционисања, овлашћењима и правним основима за поступање у овој области. такође, пошто се велики број прекршајних предмета заврши обуставом због застарелости, кроз рад је покушано да се укаже на проблеме који доводе до тога, а ис- траживањем да се дође до резултата који би указали на начине и могућности да се они реше. рад обилује и мноштво конкретних примера из праксе прекршајних судова и органа унутрашњих послова, при чему се анализирају одређене одлуке а аутор даје своје мишљење како оне, а и одређене норме из Закона о прекршајима, утичу на ефикасност вођења прекршајног поступка. Кроз рад се даје доста предлога чије би усвајање допринелу лакшем остваривању циља вођења прекршајног поступка – утврђивање одговорности извршиоца прекршаја и његово санкционисање у релативно кратком року., Since January 2010, the functioning of the misdemeanor handling system has changed in our country, so that now the subject-matter belongs to the judicial, rather than executive branch as it did in the past. Municipal authorities for minor offenses and second degree authorities within the system, as independent state authorities, who were accountable to the Government for their work, ceased to operate. Instead, magistrates’ courts have been formed as part of a unified court system in the Republic of Serbia. Therefore, the role of the Ministry of the Interior personnel has partially changed, since they received new powers in the misdemeanor proceedings. The main objective of this paper is to analyze the role of law enforcement agencies as parties in the misdemeanor proceedings, so that the professional community may become more familiar with the powers, way of functioning, and legal grounds for action in this area. Furthermore, since a large number of misdemeanor cases end in suspension due to the statute of limitations, the paper attempts to highlight the problems that lead to this. The survey tries to reach the results that would indicate the ways and means to solve the mentioned problems. The work abounds in a multitude of concrete examples from the practice of the magistrates’ courts and police. The author has analyzed certain decisions and given his opinion as to how these decisions, along with certain norms of the Law on Misdemeanors, affect the efficiency of the misdemeanor proceedings. The paper provides a lot of proposals which would contribute to facilitating the infringement procedure by determining the liability of the offender and sanctioning of the relatively short time.", publisher = "Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије", journal = "Безбедност, Београд", title = "Проблеми са којима се среће орган унутрашњих послова као странка у прекршајном поступку, The problems facing the law enforcement authority as a party in the misdemeanor procedure", volume = "54", number = "3", pages = "294-312", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1562" }
Марковић, С.. (2012). Проблеми са којима се среће орган унутрашњих послова као странка у прекршајном поступку. in Безбедност, Београд Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије., 54(3), 294-312. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1562
Марковић С. Проблеми са којима се среће орган унутрашњих послова као странка у прекршајном поступку. in Безбедност, Београд. 2012;54(3):294-312. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1562 .
Марковић, Саша, "Проблеми са којима се среће орган унутрашњих послова као странка у прекршајном поступку" in Безбедност, Београд, 54, no. 3 (2012):294-312, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1562 .