Приказ основних података о документу

Unlawful manufacture, possesion, carrying and sale of firearms and explosives in theory and practice

dc.creatorМарковић, Саша
dc.date.accessioned2024-01-29T12:40:56Z
dc.date.available2024-01-29T12:40:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-6411-012-9
dc.identifier.urihttp://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1559
dc.description.abstractМогуће је поседовати оружје легално и нелегално. Када је реч о уређивању правне материје легалног поседовања оружја prima ratio је Закона о оружју и муницији (ЗООМ). Доношењем новог ЗООМ 2015. Године уведена је законска легализација која је трајала три месеца од ступања закона на снагу. Поред законске легализације постоји и тзв. "легализација" на основу члана 46. Закона којом министар унутрашњих послова расписује легализацију оружја и муниције. Ultima ratio је наравно Кривични законик. У члану 348. Кривичног законика прописано је кривично дело недозвољене производње, држања, ношења и промета оружја и експлозивних материја. Последње измене бића овог кривичног дела извршене су крајем 2016. Године при чему је пооштрена законодавна казнена политика. Нелегално поседовање оружја у Србији представља део "националног фолклора". Тај проблем је продубљен након оружаних сукоба који су се водили на просторима бивше СФРЈ, због чега је потребно реаговати и кривичноправним одредбама. Оружје је, након завршених оружаних сукоба, најчешће остајало у поседу грађана. Дакле, оружје – најчешће легално добијено од органа државне власти, прелазило је у илегални посед јер држава није имала евиденције о истом. Такође, оружје купљено на "црном" постаје много чешће средство којим се врше најтежа кривична дела, од оног које се налази у легалном поседу. Разлог је јасан – тешко му је ући у траг. Како би се смањила количина ватреног оружја у илегалном поседу грађана држава примењује различит спектар мера. У овом раду бавићемо се теоријским и практичним аспектима спречавања и сузбијања ове појаве, посебно са становишта кривичног права. Такође, бавићемо се и анализом успешности осталих мера које примењују државни органи како би смањили број илегалног оружја у поседу грађана.sr
dc.description.abstractIt is possible to possess firearms legally and illegally. When we talk about regulation of legal material of legal possession of firearms prima ratio is the Law on Weapons and Ammunition (LWA). By adopting the new LWA in 2015, statutory legalization was introduced which lasted for three months from the day of the Law coming into force. In addition to statutory legalization there is also so-called "legalization" based on Article 46 by which the Minister of Interior may declare legalization of weapons and ammunition. Ultima ratio is of course the Criminal Code. Article 348 of the Criminal Code prescribes the criminal offence of unlawful manufacture, possession, carrying and sale of firearms and explosives. The most recent amendments of the specific element of the offence were made at the end of 2016 and the legislative criminal policy was tightened. Unlawful possession of weapons in Serbia represents a part of "national folklore". This problem has deepened further after armed conflicts in the territory of the former SFRY, which is why it is necessary to respond with appropriate criminal-law provisions as well. After the armed conflicts had ended, the weapons most often remained in the possession of citizens. Therefore, the weapons – most often legally obtained from state authorities – were transferred into unlawful possession since the state did not keep records on them. Also, the weapons bought in the "black market" far more often become instruments of committing the most serious criminal offences than those in legal possession. The reason is clear – they are difficult to trace. In order to reduce the quantity of firearms unlawfully possessed by citizens the state uses a range of various measures. In this paper we shall deal with both theoretical and practical aspects of prevention and suppression of this phenomenon, particularly from the aspect of criminal law. Also, we shall analyze the success of other measures used by state authorities in order to reduce the number of unlawfully possessed weapons by the citizens.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Српско удружење за кривичноправну теорију и праксу : Intermexsr
dc.relationРад је резултат реализовања научноистраживачког пројекта "Криминалитет у Србији и инструменти државне реакције" чији је носилац Криминалистичко-полицијска академија у Београду.sr
dc.rightsrestrictedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceРеформски процеси и поглавље 23 (годину дана после) : кривичноправни аспекти / LVII редовно годишње саветовање Српског удружења за кривичноправну теорију и праксу [Златибор]sr
dc.subjectvatreno oružjesr
dc.subjecteksplozivne materijesr
dc.subjectminsko-eksplozivna sredstvasr
dc.subjectkonvertibilno i onesposobljeno oružjesr
dc.subjectdelovi oružjasr
dc.subjectmunicijasr
dc.subjectproizvodnjasr
dc.subjectnedoyvoljeno držanje nošenje i prometsr
dc.subjectfirearmssr
dc.subjectexplosivessr
dc.subjectmine and explosive ordnancesr
dc.subjectconvertible and deactivated firearmssr
dc.subjectparts of firearmssr
dc.subjectammunitionsr
dc.subjectmanufacturingsr
dc.subjectunlawful possessionsr
dc.titleНедозвољена производња, држање, ношење и промет оружја и експлозивних материја у теорији и праксиsr
dc.titleUnlawful manufacture, possesion, carrying and sale of firearms and explosives in theory and practicesr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.spage173
dc.citation.epage190
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1559
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss1026919841


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу