Утицај теренске обуке на оспособљеност студената Криминалистичко - полицијске академије за примену ватреног оружја као средства принуде
Influence of field training to competence of students of Academy of criminalistics and police studies for use of fire arms
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Aнализом резултата ватрене обуке које су постигли студенти
Криминалистичко-полицијске академије током теренске обуке реализоване 2013. године, рад одговара на питање колики је утицај теренске обуке на оспособљеност студената Криминалистичко-полицијске академије за примену ватреног оружја као средства принуде? Одговор је тражен применом статистичке методе, техником Вилкоксонов тест ранга. Вилкоксонов тест ранга доказао је статистички значајно побољшање резултата гађања из свих врста оружја после реализације наставних садржаја предвиђених програмом теренске обуке, Z= од -9,149 до -8,828, p<0,0005, уз велику разлику (r= од 0,57 до 0,59). Медијана резултата постигнутих на гађању порасла је од (Md=од 19,5 до 37,5) пре реализације наставних садржаја предвиђених програмом теренске обуке до (Md=од 71 до 83) после реализације обуке.
The paper, by analyzing the results of the fire training that students of Academy of
criminalistics and police studies have achieved during field training implemented in 2013,
answers the question what is the impact of field training on student competence for the
application of a firearm in police works. The answer is sought by applying statistical methods,
techniques Wilcoxon rank test. Wilcoxon rank test was proved a statistically significant
improvement in the results of shooting from all types of weapons after the realization of
teaching content provided in field training program, Z= from -9,149 to -8,828, p<0,0005, with
a big difference (r=from 0,57 to 0,59). The median of the results achieved in the shooting rose
by (Md= from 19,5 to 37,5) before the realization of teaching content provided in field training
program to (Md=71 to 83) after the completion of training.
Кључне речи:
terenska obuka / studenti / Kriminalističko-policijska akademija / gađanje / sredstva prinude / primenaИзвор:
Структура и функционисање полицијске организације : традиција, стање и перспективе, Tематски зборник радова. 3, 2014, 145-148Издавач:
- Београд : Криминалистичко-полицијска академија
Институција/група
JakovTY - CHAP AU - Милојевић, Саша AU - Јанковић, Бојан PY - 2014 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1484 AB - Aнализом резултата ватрене обуке које су постигли студенти Криминалистичко-полицијске академије током теренске обуке реализоване 2013. године, рад одговара на питање колики је утицај теренске обуке на оспособљеност студената Криминалистичко-полицијске академије за примену ватреног оружја као средства принуде? Одговор је тражен применом статистичке методе, техником Вилкоксонов тест ранга. Вилкоксонов тест ранга доказао је статистички значајно побољшање резултата гађања из свих врста оружја после реализације наставних садржаја предвиђених програмом теренске обуке, Z= од -9,149 до -8,828, p<0,0005, уз велику разлику (r= од 0,57 до 0,59). Медијана резултата постигнутих на гађању порасла је од (Md=од 19,5 до 37,5) пре реализације наставних садржаја предвиђених програмом теренске обуке до (Md=од 71 до 83) после реализације обуке. AB - The paper, by analyzing the results of the fire training that students of Academy of criminalistics and police studies have achieved during field training implemented in 2013, answers the question what is the impact of field training on student competence for the application of a firearm in police works. The answer is sought by applying statistical methods, techniques Wilcoxon rank test. Wilcoxon rank test was proved a statistically significant improvement in the results of shooting from all types of weapons after the realization of teaching content provided in field training program, Z= from -9,149 to -8,828, p<0,0005, with a big difference (r=from 0,57 to 0,59). The median of the results achieved in the shooting rose by (Md= from 19,5 to 37,5) before the realization of teaching content provided in field training program to (Md=71 to 83) after the completion of training. PB - Београд : Криминалистичко-полицијска академија T2 - Структура и функционисање полицијске организације : традиција, стање и перспективе, Tематски зборник радова. 3 T1 - Утицај теренске обуке на оспособљеност студената Криминалистичко - полицијске академије за примену ватреног оружја као средства принуде T1 - Influence of field training to competence of students of Academy of criminalistics and police studies for use of fire arms SP - 145 EP - 148 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1484 ER -
@inbook{ author = "Милојевић, Саша and Јанковић, Бојан", year = "2014", abstract = "Aнализом резултата ватрене обуке које су постигли студенти Криминалистичко-полицијске академије током теренске обуке реализоване 2013. године, рад одговара на питање колики је утицај теренске обуке на оспособљеност студената Криминалистичко-полицијске академије за примену ватреног оружја као средства принуде? Одговор је тражен применом статистичке методе, техником Вилкоксонов тест ранга. Вилкоксонов тест ранга доказао је статистички значајно побољшање резултата гађања из свих врста оружја после реализације наставних садржаја предвиђених програмом теренске обуке, Z= од -9,149 до -8,828, p<0,0005, уз велику разлику (r= од 0,57 до 0,59). Медијана резултата постигнутих на гађању порасла је од (Md=од 19,5 до 37,5) пре реализације наставних садржаја предвиђених програмом теренске обуке до (Md=од 71 до 83) после реализације обуке., The paper, by analyzing the results of the fire training that students of Academy of criminalistics and police studies have achieved during field training implemented in 2013, answers the question what is the impact of field training on student competence for the application of a firearm in police works. The answer is sought by applying statistical methods, techniques Wilcoxon rank test. Wilcoxon rank test was proved a statistically significant improvement in the results of shooting from all types of weapons after the realization of teaching content provided in field training program, Z= from -9,149 to -8,828, p<0,0005, with a big difference (r=from 0,57 to 0,59). The median of the results achieved in the shooting rose by (Md= from 19,5 to 37,5) before the realization of teaching content provided in field training program to (Md=71 to 83) after the completion of training.", publisher = "Београд : Криминалистичко-полицијска академија", journal = "Структура и функционисање полицијске организације : традиција, стање и перспективе, Tематски зборник радова. 3", booktitle = "Утицај теренске обуке на оспособљеност студената Криминалистичко - полицијске академије за примену ватреног оружја као средства принуде, Influence of field training to competence of students of Academy of criminalistics and police studies for use of fire arms", pages = "145-148", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1484" }
Милојевић, С.,& Јанковић, Б.. (2014). Утицај теренске обуке на оспособљеност студената Криминалистичко - полицијске академије за примену ватреног оружја као средства принуде. in Структура и функционисање полицијске организације : традиција, стање и перспективе, Tематски зборник радова. 3 Београд : Криминалистичко-полицијска академија., 145-148. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1484
Милојевић С, Јанковић Б. Утицај теренске обуке на оспособљеност студената Криминалистичко - полицијске академије за примену ватреног оружја као средства принуде. in Структура и функционисање полицијске организације : традиција, стање и перспективе, Tематски зборник радова. 3. 2014;:145-148. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1484 .
Милојевић, Саша, Јанковић, Бојан, "Утицај теренске обуке на оспособљеност студената Криминалистичко - полицијске академије за примену ватреног оружја као средства принуде" in Структура и функционисање полицијске организације : традиција, стање и перспективе, Tематски зборник радова. 3 (2014):145-148, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1484 .