Show simple item record

Metodi i sredstva vaspitanja i obrazovanja mladih u funkciji razvijanja bezbednosne kulture i prevencije kriminala

dc.creatorMijalković, Marija
dc.creatorMijalković, Saša
dc.date.accessioned2019-03-21T15:55:10Z
dc.date.available2019-03-21T15:55:10Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn0409-2953
dc.identifier.urihttp://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/212
dc.description.abstractA pilot project named 'Through Learning to Safety' was launched in mid-2005 as a result of overall efforts to enhance safety in schools and safety of the young in general. The aim of the project is to introduce 'Safety Awareness' as a new subject in the high school curriculum. This subject would provide students with knowledge about current safety problems and the mechanism of (self)protection from their bad influence. This is a novelty in our educational system so that this paper presents an attempt at defining educational methods and means suitable for dealing with certain problems of the new subject. It also defines the factors which influence the choice of certain issues to be dealt with in the new school subject.en
dc.description.abstractKao rezultat težnje za unapređenjem bezbednosti u školama i uopšte bezbednosti mladih, sredinom 2005. godine započelo se sa realizacijom pilot-projekta pod nazivom 'Učenjem do bezbednosti'. Cilj projekta bio je uvođenje Bezbednosne kulture, kao novog nastavnog predmeta u program srednjoškolskog obrazovanja. U okviru ovog predmeta, trebalo je da se stiču znanja o savremenim bezbednosnim problemima i mehanizmima (samo)zaštite od njihovog štetnog delovanja. Međutim, realizacija projekta je 'trenutno zamrznuta', a veći deo nastavnih sadržaja iz oblasti bezbednosti proučava se u okviru predmeta Građansko vaspitanje. S obzirom na to da je reč o novini u domaćem obrazovnom sistemu, u radu se nastoji definisanju metoda i sredstava vaspitanja i obrazovanja pogodnih za obradu pojedinih sadržaja iz oblasti bezbednosti, kao i faktora od kojih zavisi njihov izbor. U tom smislu prikazani obrazovni metodi su u izvesnom obimu pogodni i za izvođenje pojedinih sadržaja predavanja i vežbi, u okviru studija bezbednosti na visokoškolskim ustanovama, pa i na Kriminalističko-policijskoj akademiji.sr
dc.publisherMinistarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBezbednost, Beograd
dc.subjecteducational processen
dc.subjecteducational methods and meansen
dc.subjectsafety awarenessen
dc.subjectcrime preventionen
dc.subjectfactors used in choosing educational methods and meansen
dc.subjectvaspitanje i obrazovanje mladihsr
dc.subjectvaspitno-obrazovni metodi i sredstvasr
dc.subjectbezbednosna kulturasr
dc.titleMethods and means used in educational process of the young in order to develop their safety awareness and crime preventionen
dc.titleMetodi i sredstva vaspitanja i obrazovanja mladih u funkciji razvijanja bezbednosne kulture i prevencije kriminalasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dcterms.abstractМијалковић, Марија; Мијалковић, Саша; Методи и средства васпитања и образовања младих у функцији развијања безбедносне културе и превенције криминала; Методи и средства васпитања и образовања младих у функцији развијања безбедносне културе и превенције криминала;
dc.citation.volume50
dc.citation.issue1-2
dc.citation.spage59
dc.citation.epage70
dc.citation.other50(1-2): 59-70
dc.citation.rankM51
dc.identifier.rcubconv_655
dc.identifier.fulltexthttp://jakov.kpu.edu.rs/bitstream/id/2355/210.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record