Приказ основних података о документу

The practical aspects of use of certain police powers and duties

dc.creatorМарковић, Саша
dc.date.accessioned2024-01-31T13:24:15Z
dc.date.available2024-01-31T13:24:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0409-2953
dc.identifier.urihttp://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1565
dc.description.abstractУ Републици Србији полиција је организована по такозваном централизованом систему. Тај модел је и даље савремен, а и најраспрострањенији, зато што више земаља тежи централизованој полицији него децентрализованој (као пример централизованог модела полиције истиче се француски, а децентрализованог енглески). Полиција функционише у оквиру Министарства унутрашњих послова и „представља заокружену област рада за коју се образује Дирекција полиције, при чему је директно подређена и за свој рад одговара директору полиције“. У оквиру Дирекције полиције по територијалном принципу формиране су подручне полицијске управе, у оквиру којих се обавља највећи број полицијских послова. Треба напоменути да Устав гарантује широк спектар људских права и слобода, као и њихово ограничење под одређеним законским условима. Од свих државних органа који су овлашћени да врше ограничења, полиција је та која најчешће, у вршењу полицијских послова, предузима принуду према грађанима који крше закон. Ограничења одређених људских права и слобода полиција често предузима у „ad-hoc“ ситуацијама, при чему полицијски службеник нема пуно времена за раз- мишљање приликом одабира најефикаснијег и најблажег начина да се предузме конкретно полицијско овлашћење. У овом раду стручној јавности ћемо приказати специфичности одређених полицијских овлашћења која полиција најчешће предузима у свакодневном раду, а указаћемо и на проблеме који се јављају у практичној примени законских прописа. Закон о полицији је основни закон који уређује поступање полиције. Последњих година дошло је до хиперпродукције закона и других прописа, који су све обимнији, и који на различите начине и под различитим условима прописују одређена иста полицијска овлашћења. Из тог разлога посебно ћемо у раду обрадити овлашћења и надлежност полиције која су утврђена истовремено у више прописа.sr
dc.description.abstractThe Police of the Republic of Serbia are organized on the so-called centralized police system. This is still not only a modern type of system but the most prevailing one since a majority of countries aim to introduce or have already introduced the centralized police system rather than decentralized one (an example of a country with a centralized police system is France whereas Great Britain has a decentralized police system). The police functions are under jurisdiction of the Ministry of Interior and the police system is under the control of the General Police Directorate. Within the Police Directorate, territorial police headquarters have been formed where most of the police duties are performed. It is important to mention that the Constitution ensures a wide spectrum of human rights and freedoms which are regulated by the law. Among many statutory authorities which have power to impose limitations, it is the police that in most cases apply the measures of enforcement regarding particular individuals who break the law. The limitation of certain human rights and freedoms is usually carried out by the police in ad hoc situations whereby a police ofcer has to act swiftly and to decide on the most efcient and the smoothest method while performing specic police duties. The paper aims to draw the attention of the professionals in the area to some distinctive features of certain police responsibilities and duties, as well as to point out to the problems which occur when the rules and regulations laid down by law are carried out in practice. The Law on Police is the basic law which controls police activities. Recently, there has been a signicant increase in laws and regulations which are becoming more and more voluminous. In addition, the police have been given authority over a great amount of new duties which concern the treatment of citizens. Special attention will therefore be drawn to the police powers and responsibilities that are upheld simultaneously in several directives. Furthermore, the paper considers how other overwhelming duties, which are not directly related to the police functions, affect the actual police activities and disrupt the performance of the basic police duties which include the protection of community members and their property, civil rights and freedoms, public peace and order as well as social and national regulatory activities. It is questionable whether the increase in the quantity of police duties would inhibit the quality of their performance.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Министарство унутрашњих послова Републике Србијеsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceБезбедност, Београдsr
dc.subjectpolicijasr
dc.subjectorganizacija policijesr
dc.subjectpolicijska ovlašćenjasr
dc.subjectograničenje sloboda i prava građanasr
dc.subjectlokalno područjesr
dc.subjectpolicesr
dc.subjectthe police organizationsr
dc.subjectpolice dutiessr
dc.subjectthe limitation of human rights and freedomssr
dc.subjectlocal levelsr
dc.titleПрактични аспекти примене неких полицијских овлашћења и обављања пословаsr
dc.titleThe practical aspects of use of certain police powers and dutiessr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.volume56
dc.citation.issue1
dc.citation.spage136
dc.citation.epage158
dc.identifier.doi10.5937/bezbednost1401104M
dc.identifier.fulltexthttp://jakov.kpu.edu.rs/bitstream/id/6600/sm14.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss520356245


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу