Нова решења у Закону о полицији : са посебним освртом на сарадњу тужилаштва и полиције
Само за регистроване кориснике
2016
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Нормативно уобличавање у области унутрашњих послова започето
је
доношењем
првог
Закона
о
органима
унутрашњих
послова
из
1956.
године
и
све
законске
промене
које
су
извршене
од
тада
па
до
доношења
последњег
закона
који
је у називу наглашавао да уређује унутрашње послове (Закон о унутрашњим пословима
из
1991.
године
– у
даљем
тексту
ЗУП/1991)
су мање у односу на промене
које су започете усвајањем првог Закона о полицији 2005. године (у даљем тексту
ЗП/2005) а настављене бројним изменама и допунама тог закона, и усвајањем другог
Закона о полицији
2
2016. године (у даљем тексту Закон), односно његовим ступањем
на снагу. На први поглед се чини, имајући у виду назив Закона, да уређује само
област рада Полиције. Међутим, он се односи на све сегменте рада Министарства
унутрашњих послова
3
, тако да одредбе које се односе на Полицију, односно централну
организациону јединицу Mиностранства - Дирекцију полиције, чине само један
део закона. Б...ројне новине красе нови закон: ближе су одређена овлашћења, послови,
мере и радње које примењује полиција, потпуније и прецизније је уређена организација
Министарства
и
управљање
људским
ресурсима,
као и права и обавезе из радних
односа запослених. Оснажена је улога Сектора унутрашње контроле (у даљем
тексту СУК). Ова организациона јединица Министарства, у односу на претходни закон,
има бројна нова овлашћења, између осталих да врши превентивно контролни
надзор свих организационих јединица у Министарству, а по први пут од оснивања је
и стварно надлежна за контролу рада свих запослених у Министарству.
Од нових
решења која дају печат Закону ближе ћемо се осврнути на она која имају везу са одредбама
Законика
о
кривичном
поступку
(у
даљем
тексту
ЗКП)
и која се односе на
међусобни однос, заједнички рад и сарадњу, полиције и јавног тужилаштва.
Кључне речи:
policija / zaposleni u MUP-u / javno tužilaštvo / ovlašćena službena lica / policijska ovlašćenja / policijski poslovi / policijske mere i radnjeИзвор:
Доминантни правци развоја кривичног законодавства и друга актуелна питања у правном систему Србије : зборник радова / [приређивач] Удружење јавних тужилаца и заменика јавних тужилаца Србије, 2016, 334-358Издавач:
- Београд : Intermex
Финансирање / пројекти:
- Рад је резултат истраживања на пројекту: "Криминалитет у Србији и инструменти државне реакције", који финансира и реализује Криминалистичко-полицијска академија у Београду, циклус научних истраживања 2015-2019. година.
Институција/група
JakovTY - CONF AU - Марковић, Саша PY - 2016 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1558 AB - Нормативно уобличавање у области унутрашњих послова започето је доношењем првог Закона о органима унутрашњих послова из 1956. године и све законске промене које су извршене од тада па до доношења последњег закона који је у називу наглашавао да уређује унутрашње послове (Закон о унутрашњим пословима из 1991. године – у даљем тексту ЗУП/1991) су мање у односу на промене које су започете усвајањем првог Закона о полицији 2005. године (у даљем тексту ЗП/2005) а настављене бројним изменама и допунама тог закона, и усвајањем другог Закона о полицији 2 2016. године (у даљем тексту Закон), односно његовим ступањем на снагу. На први поглед се чини, имајући у виду назив Закона, да уређује само област рада Полиције. Међутим, он се односи на све сегменте рада Министарства унутрашњих послова 3 , тако да одредбе које се односе на Полицију, односно централну организациону јединицу Mиностранства - Дирекцију полиције, чине само један део закона. Бројне новине красе нови закон: ближе су одређена овлашћења, послови, мере и радње које примењује полиција, потпуније и прецизније је уређена организација Министарства и управљање људским ресурсима, као и права и обавезе из радних односа запослених. Оснажена је улога Сектора унутрашње контроле (у даљем тексту СУК). Ова организациона јединица Министарства, у односу на претходни закон, има бројна нова овлашћења, између осталих да врши превентивно контролни надзор свих организационих јединица у Министарству, а по први пут од оснивања је и стварно надлежна за контролу рада свих запослених у Министарству. Од нових решења која дају печат Закону ближе ћемо се осврнути на она која имају везу са одредбама Законика о кривичном поступку (у даљем тексту ЗКП) и која се односе на међусобни однос, заједнички рад и сарадњу, полиције и јавног тужилаштва. PB - Београд : Intermex C3 - Доминантни правци развоја кривичног законодавства и друга актуелна питања у правном систему Србије : зборник радова / [приређивач] Удружење јавних тужилаца и заменика јавних тужилаца Србије T1 - Нова решења у Закону о полицији : са посебним освртом на сарадњу тужилаштва и полиције SP - 334 EP - 358 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1558 ER -
@conference{ author = "Марковић, Саша", year = "2016", abstract = "Нормативно уобличавање у области унутрашњих послова започето је доношењем првог Закона о органима унутрашњих послова из 1956. године и све законске промене које су извршене од тада па до доношења последњег закона који је у називу наглашавао да уређује унутрашње послове (Закон о унутрашњим пословима из 1991. године – у даљем тексту ЗУП/1991) су мање у односу на промене које су започете усвајањем првог Закона о полицији 2005. године (у даљем тексту ЗП/2005) а настављене бројним изменама и допунама тог закона, и усвајањем другог Закона о полицији 2 2016. године (у даљем тексту Закон), односно његовим ступањем на снагу. На први поглед се чини, имајући у виду назив Закона, да уређује само област рада Полиције. Међутим, он се односи на све сегменте рада Министарства унутрашњих послова 3 , тако да одредбе које се односе на Полицију, односно централну организациону јединицу Mиностранства - Дирекцију полиције, чине само један део закона. Бројне новине красе нови закон: ближе су одређена овлашћења, послови, мере и радње које примењује полиција, потпуније и прецизније је уређена организација Министарства и управљање људским ресурсима, као и права и обавезе из радних односа запослених. Оснажена је улога Сектора унутрашње контроле (у даљем тексту СУК). Ова организациона јединица Министарства, у односу на претходни закон, има бројна нова овлашћења, између осталих да врши превентивно контролни надзор свих организационих јединица у Министарству, а по први пут од оснивања је и стварно надлежна за контролу рада свих запослених у Министарству. Од нових решења која дају печат Закону ближе ћемо се осврнути на она која имају везу са одредбама Законика о кривичном поступку (у даљем тексту ЗКП) и која се односе на међусобни однос, заједнички рад и сарадњу, полиције и јавног тужилаштва.", publisher = "Београд : Intermex", journal = "Доминантни правци развоја кривичног законодавства и друга актуелна питања у правном систему Србије : зборник радова / [приређивач] Удружење јавних тужилаца и заменика јавних тужилаца Србије", title = "Нова решења у Закону о полицији : са посебним освртом на сарадњу тужилаштва и полиције", pages = "334-358", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1558" }
Марковић, С.. (2016). Нова решења у Закону о полицији : са посебним освртом на сарадњу тужилаштва и полиције. in Доминантни правци развоја кривичног законодавства и друга актуелна питања у правном систему Србије : зборник радова / [приређивач] Удружење јавних тужилаца и заменика јавних тужилаца Србије Београд : Intermex., 334-358. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1558
Марковић С. Нова решења у Закону о полицији : са посебним освртом на сарадњу тужилаштва и полиције. in Доминантни правци развоја кривичног законодавства и друга актуелна питања у правном систему Србије : зборник радова / [приређивач] Удружење јавних тужилаца и заменика јавних тужилаца Србије. 2016;:334-358. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1558 .
Марковић, Саша, "Нова решења у Закону о полицији : са посебним освртом на сарадњу тужилаштва и полиције" in Доминантни правци развоја кривичног законодавства и друга актуелна питања у правном систему Србије : зборник радова / [приређивач] Удружење јавних тужилаца и заменика јавних тужилаца Србије (2016):334-358, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1558 .