Bezbednost učenika od posledica prirodnih katastrofa u školskim objektima
Security among students in school buildings during natural disasters
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
U radu su izneti rezultati kvantitativnog istraživanja percepcije učenika srednjih škola o njihovoj bezbednosti u školskim objektima za vreme prirodnih katastrofa. Autori koriste metod anketiranja učenika kako bi identifikovali i opisali faktore koji utiču na percepciju bezbednosti učenika. Iz ukupne populacije učenika srednjih škola u Beogradu, za potrebe ovog istraživanja izvučen je uzorak veličine 3.063 učenika, što čini 4.67% populacije. Iz populacije od 101 Beogradske srednje škole na slučajan način izabrano je njih 13. Rezultati istraživanja pokazuju da se 40,2% učenika oseća bezbedno, 37,8% nije sigurno i 21,8% ističe da se oseća nebezbedno u školskim objektima kada su u pitanju posledice prirodnih katastrofa. Nadalje,
rezultati ispitivanja uticaja određenih faktora na
percepciju bezbednosti učenika pokazuju da postoji statistički značajna povezanost sa promenljivama – pol, obrazovanje majke, obrazovanje oca, ostvarena prosečna ocena, dok takva povezanost nije utvrđena sa prom...enljivama – zaposlenost roditelja, živi sa ocem, sa majkom, dedom i babom. Istraživanje se bazira na područje Beograda, tako da se zaključci mogu generalizovati samo na
populaciju učenika srednjih škola na tom području. Rezultati istraživanja se mogu iskoristiti prilikom kreiranja strategija unapređenja bezbednosti učenika u školskim objektima od posledica prirodnih katastrofa.
Ključne reči:
bezbednost / prirodne katastrofe / učenici / škola / anketiranje / BeogradIzvor:
Ecologica, 2016, 84, 809-814Izdavač:
- Beograd : Naučno - stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije - Ecologica
Institucija/grupa
JakovTY - JOUR AU - Cvetković, Vladimir M. AU - Janković, Bojan AU - Milojević, Saša PY - 2016 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1500 AB - U radu su izneti rezultati kvantitativnog istraživanja percepcije učenika srednjih škola o njihovoj bezbednosti u školskim objektima za vreme prirodnih katastrofa. Autori koriste metod anketiranja učenika kako bi identifikovali i opisali faktore koji utiču na percepciju bezbednosti učenika. Iz ukupne populacije učenika srednjih škola u Beogradu, za potrebe ovog istraživanja izvučen je uzorak veličine 3.063 učenika, što čini 4.67% populacije. Iz populacije od 101 Beogradske srednje škole na slučajan način izabrano je njih 13. Rezultati istraživanja pokazuju da se 40,2% učenika oseća bezbedno, 37,8% nije sigurno i 21,8% ističe da se oseća nebezbedno u školskim objektima kada su u pitanju posledice prirodnih katastrofa. Nadalje, rezultati ispitivanja uticaja određenih faktora na percepciju bezbednosti učenika pokazuju da postoji statistički značajna povezanost sa promenljivama – pol, obrazovanje majke, obrazovanje oca, ostvarena prosečna ocena, dok takva povezanost nije utvrđena sa promenljivama – zaposlenost roditelja, živi sa ocem, sa majkom, dedom i babom. Istraživanje se bazira na područje Beograda, tako da se zaključci mogu generalizovati samo na populaciju učenika srednjih škola na tom području. Rezultati istraživanja se mogu iskoristiti prilikom kreiranja strategija unapređenja bezbednosti učenika u školskim objektima od posledica prirodnih katastrofa. PB - Beograd : Naučno - stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije - Ecologica T2 - Ecologica T1 - Bezbednost učenika od posledica prirodnih katastrofa u školskim objektima T1 - Security among students in school buildings during natural disasters VL - 84 SP - 809 EP - 814 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1500 ER -
@article{ author = "Cvetković, Vladimir M. and Janković, Bojan and Milojević, Saša", year = "2016", abstract = "U radu su izneti rezultati kvantitativnog istraživanja percepcije učenika srednjih škola o njihovoj bezbednosti u školskim objektima za vreme prirodnih katastrofa. Autori koriste metod anketiranja učenika kako bi identifikovali i opisali faktore koji utiču na percepciju bezbednosti učenika. Iz ukupne populacije učenika srednjih škola u Beogradu, za potrebe ovog istraživanja izvučen je uzorak veličine 3.063 učenika, što čini 4.67% populacije. Iz populacije od 101 Beogradske srednje škole na slučajan način izabrano je njih 13. Rezultati istraživanja pokazuju da se 40,2% učenika oseća bezbedno, 37,8% nije sigurno i 21,8% ističe da se oseća nebezbedno u školskim objektima kada su u pitanju posledice prirodnih katastrofa. Nadalje, rezultati ispitivanja uticaja određenih faktora na percepciju bezbednosti učenika pokazuju da postoji statistički značajna povezanost sa promenljivama – pol, obrazovanje majke, obrazovanje oca, ostvarena prosečna ocena, dok takva povezanost nije utvrđena sa promenljivama – zaposlenost roditelja, živi sa ocem, sa majkom, dedom i babom. Istraživanje se bazira na područje Beograda, tako da se zaključci mogu generalizovati samo na populaciju učenika srednjih škola na tom području. Rezultati istraživanja se mogu iskoristiti prilikom kreiranja strategija unapređenja bezbednosti učenika u školskim objektima od posledica prirodnih katastrofa.", publisher = "Beograd : Naučno - stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije - Ecologica", journal = "Ecologica", title = "Bezbednost učenika od posledica prirodnih katastrofa u školskim objektima, Security among students in school buildings during natural disasters", volume = "84", pages = "809-814", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1500" }
Cvetković, V. M., Janković, B.,& Milojević, S.. (2016). Bezbednost učenika od posledica prirodnih katastrofa u školskim objektima. in Ecologica Beograd : Naučno - stručno društvo za zaštitu životne sredine Srbije - Ecologica., 84, 809-814. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1500
Cvetković VM, Janković B, Milojević S. Bezbednost učenika od posledica prirodnih katastrofa u školskim objektima. in Ecologica. 2016;84:809-814. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1500 .
Cvetković, Vladimir M., Janković, Bojan, Milojević, Saša, "Bezbednost učenika od posledica prirodnih katastrofa u školskim objektima" in Ecologica, 84 (2016):809-814, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1500 .