Утицај припремне наставе на постигнуће кандидата на пријемном испиту Криминалистичко-полицијског универзитета
The influence of preparatory classes on the candidates' achievement at the entrance exam of the University of Criminal Investigation and Police Studies.
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Циљ овог рада било је утврђивање разлика постигнућа на пријемном испиту између кандидата који су похађали припремну наставу (ПН) и оних који су се самостално припремали за
упис на Криминалистичко-полицијски универзитет (КПУ). Истраживањем је обухваћено 599 испитаника (257 жена и 342 мушкарца)
који су подељени на субузорке: 132 жене (ЖПН) и 158 мушкараца
(МПН) који су похађали ПН и 125 жена (ЖНПН) и 184 мушкарца
(МНПН) који су се самостално припремали за упис на КПУ. Пријемни испит, поред успеха из средње школе, обухвата и тестове
за процену склоности и способности (ТПСС), и то: тест знања
из српског језика и књижевности (ТСЈ), тест опште информисаности (ТОИ) и тест процене базичних моторичких способности
(БМС). Разлике између група утврђене су т-тестом за независне
узорке на нивоу значајности p < 0,05. Установљено је да су ЖПН
имале статистички значајно боље резултате из ТСЈ (14,35%) и
БМС (14,43%), док код ТОИ није утврђена статистички значајна
разлика. Код мушкараца који с...у присуствовали ПН резултати
свих сегмената ТПСС су били значајно бољи: ТСЈ за 21,17%, ТОИ за
10,51% и БМС за 27,65%. Добијени резултати указују да су структура и начин извођења ПН, који укључују детаљно упознавање с
процедурама, одређивање тренутног нивоа, корекцију грешака и препоруке за даље унапређење, позитивно утицали на постигнуће
кандидата на пријемном испиту на КПУ.
This paper aimed to determine the differences in achievement at the entrance exam between candidates who attended preparatory
classes (PC) and those who independently prepared for enrollment at the
University of Criminal Investigation and Police Studies (UCIPS). The study
included 599 respondents (257 women and 342 men) who were divided
into subsamples: 132 women (WPC) and 158 men (MPC) who attended
PC and 125 women (WNPC), and 184 men (MNPC) who independently
prepared for enrollment in the UCIPS. The entrance exam, in addition to
the success from high school, also includes tests for assessment of aptitude
and abilities (TAA), namely: the test of knowledge of the Serbian language
and literature (TSL), the test of general knowledge (TGN) and test of
assessment of general physical fitness (GPF). Differences between groups
were determined by t-test for independent samples at a significance level of
p <0.05. It was found that WPC had statistically significantly better results
...from TSL (14.35%) and GPF (14.43%), while no statistically significant
difference was found in TGN. In men who attended PC, the results of all
TAA segments were significantly better: TSL by 21.17%, TGN by 10.51%
and GPF by 27.65%. The obtained results indicate that the structure and
manner of performing the PC, which include detailed acquaintance with
the procedures, determination of the current level, correction of errors, and
recommendations for further improvement, positively impacted the candidates’ achievement at the UCIPS entrance exam.
Ključne reči:
pripremna nastava / maternji jezik / opšta informisanost / bazično motoričke sposobnosti / preparatory classes / native language / general knowledge / general physical fitnessIzvor:
Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије, 2022, 64, 3, 5-21Izdavač:
- Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије
Institucija/grupa
JakovTY - JOUR AU - Јанковић, Радивоје AU - Коропановски, Ненад PY - 2022 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1424 AB - Циљ овог рада било је утврђивање разлика постигнућа на пријемном испиту између кандидата који су похађали припремну наставу (ПН) и оних који су се самостално припремали за упис на Криминалистичко-полицијски универзитет (КПУ). Истраживањем је обухваћено 599 испитаника (257 жена и 342 мушкарца) који су подељени на субузорке: 132 жене (ЖПН) и 158 мушкараца (МПН) који су похађали ПН и 125 жена (ЖНПН) и 184 мушкарца (МНПН) који су се самостално припремали за упис на КПУ. Пријемни испит, поред успеха из средње школе, обухвата и тестове за процену склоности и способности (ТПСС), и то: тест знања из српског језика и књижевности (ТСЈ), тест опште информисаности (ТОИ) и тест процене базичних моторичких способности (БМС). Разлике између група утврђене су т-тестом за независне узорке на нивоу значајности p < 0,05. Установљено је да су ЖПН имале статистички значајно боље резултате из ТСЈ (14,35%) и БМС (14,43%), док код ТОИ није утврђена статистички значајна разлика. Код мушкараца који су присуствовали ПН резултати свих сегмената ТПСС су били значајно бољи: ТСЈ за 21,17%, ТОИ за 10,51% и БМС за 27,65%. Добијени резултати указују да су структура и начин извођења ПН, који укључују детаљно упознавање с процедурама, одређивање тренутног нивоа, корекцију грешака и препоруке за даље унапређење, позитивно утицали на постигнуће кандидата на пријемном испиту на КПУ. AB - This paper aimed to determine the differences in achievement at the entrance exam between candidates who attended preparatory classes (PC) and those who independently prepared for enrollment at the University of Criminal Investigation and Police Studies (UCIPS). The study included 599 respondents (257 women and 342 men) who were divided into subsamples: 132 women (WPC) and 158 men (MPC) who attended PC and 125 women (WNPC), and 184 men (MNPC) who independently prepared for enrollment in the UCIPS. The entrance exam, in addition to the success from high school, also includes tests for assessment of aptitude and abilities (TAA), namely: the test of knowledge of the Serbian language and literature (TSL), the test of general knowledge (TGN) and test of assessment of general physical fitness (GPF). Differences between groups were determined by t-test for independent samples at a significance level of p <0.05. It was found that WPC had statistically significantly better results from TSL (14.35%) and GPF (14.43%), while no statistically significant difference was found in TGN. In men who attended PC, the results of all TAA segments were significantly better: TSL by 21.17%, TGN by 10.51% and GPF by 27.65%. The obtained results indicate that the structure and manner of performing the PC, which include detailed acquaintance with the procedures, determination of the current level, correction of errors, and recommendations for further improvement, positively impacted the candidates’ achievement at the UCIPS entrance exam. PB - Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије T2 - Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије T1 - Утицај припремне наставе на постигнуће кандидата на пријемном испиту Криминалистичко-полицијског универзитета T1 - The influence of preparatory classes on the candidates' achievement at the entrance exam of the University of Criminal Investigation and Police Studies. VL - 64 IS - 3 SP - 5 EP - 21 DO - 10.5937/bezbednost2203005J ER -
@article{ author = "Јанковић, Радивоје and Коропановски, Ненад", year = "2022", abstract = "Циљ овог рада било је утврђивање разлика постигнућа на пријемном испиту између кандидата који су похађали припремну наставу (ПН) и оних који су се самостално припремали за упис на Криминалистичко-полицијски универзитет (КПУ). Истраживањем је обухваћено 599 испитаника (257 жена и 342 мушкарца) који су подељени на субузорке: 132 жене (ЖПН) и 158 мушкараца (МПН) који су похађали ПН и 125 жена (ЖНПН) и 184 мушкарца (МНПН) који су се самостално припремали за упис на КПУ. Пријемни испит, поред успеха из средње школе, обухвата и тестове за процену склоности и способности (ТПСС), и то: тест знања из српског језика и књижевности (ТСЈ), тест опште информисаности (ТОИ) и тест процене базичних моторичких способности (БМС). Разлике између група утврђене су т-тестом за независне узорке на нивоу значајности p < 0,05. Установљено је да су ЖПН имале статистички значајно боље резултате из ТСЈ (14,35%) и БМС (14,43%), док код ТОИ није утврђена статистички значајна разлика. Код мушкараца који су присуствовали ПН резултати свих сегмената ТПСС су били значајно бољи: ТСЈ за 21,17%, ТОИ за 10,51% и БМС за 27,65%. Добијени резултати указују да су структура и начин извођења ПН, који укључују детаљно упознавање с процедурама, одређивање тренутног нивоа, корекцију грешака и препоруке за даље унапређење, позитивно утицали на постигнуће кандидата на пријемном испиту на КПУ., This paper aimed to determine the differences in achievement at the entrance exam between candidates who attended preparatory classes (PC) and those who independently prepared for enrollment at the University of Criminal Investigation and Police Studies (UCIPS). The study included 599 respondents (257 women and 342 men) who were divided into subsamples: 132 women (WPC) and 158 men (MPC) who attended PC and 125 women (WNPC), and 184 men (MNPC) who independently prepared for enrollment in the UCIPS. The entrance exam, in addition to the success from high school, also includes tests for assessment of aptitude and abilities (TAA), namely: the test of knowledge of the Serbian language and literature (TSL), the test of general knowledge (TGN) and test of assessment of general physical fitness (GPF). Differences between groups were determined by t-test for independent samples at a significance level of p <0.05. It was found that WPC had statistically significantly better results from TSL (14.35%) and GPF (14.43%), while no statistically significant difference was found in TGN. In men who attended PC, the results of all TAA segments were significantly better: TSL by 21.17%, TGN by 10.51% and GPF by 27.65%. The obtained results indicate that the structure and manner of performing the PC, which include detailed acquaintance with the procedures, determination of the current level, correction of errors, and recommendations for further improvement, positively impacted the candidates’ achievement at the UCIPS entrance exam.", publisher = "Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије", journal = "Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије", title = "Утицај припремне наставе на постигнуће кандидата на пријемном испиту Криминалистичко-полицијског универзитета, The influence of preparatory classes on the candidates' achievement at the entrance exam of the University of Criminal Investigation and Police Studies.", volume = "64", number = "3", pages = "5-21", doi = "10.5937/bezbednost2203005J" }
Јанковић, Р.,& Коропановски, Н.. (2022). Утицај припремне наставе на постигнуће кандидата на пријемном испиту Криминалистичко-полицијског универзитета. in Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије., 64(3), 5-21. https://doi.org/10.5937/bezbednost2203005J
Јанковић Р, Коропановски Н. Утицај припремне наставе на постигнуће кандидата на пријемном испиту Криминалистичко-полицијског универзитета. in Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије. 2022;64(3):5-21. doi:10.5937/bezbednost2203005J .
Јанковић, Радивоје, Коропановски, Ненад, "Утицај припремне наставе на постигнуће кандидата на пријемном испиту Криминалистичко-полицијског универзитета" in Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије, 64, no. 3 (2022):5-21, https://doi.org/10.5937/bezbednost2203005J . .