Приказ основних података о документу

The role of police in construction of legal state (rechtsstaat)

dc.creatorМилашиновић, Срђан
dc.creatorЈевтовић, Зоран
dc.date.accessioned2023-02-06T15:13:15Z
dc.date.available2023-02-06T15:13:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-7020-379-2
dc.identifier.urihttp://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1413
dc.description.abstractИсторија друштвеног развоја показује да је полиција била једна од најстаријих служби унутар државе, али и да је њена ефикасност у великој мери зависила од угледа који је стицала својим активностима. Међутим, са ширењем интернета и друштвених мрежа представа о општој јавности постала је превазиђена, јер се слика о успешности и ефективности службе сели ка сегментираним друштвеним групама и стратешкој комуникацији. Полазећи од става да односи с јавношћу подразумевају планиран и одржив напор да се креира и одржи углед и међусобно разумевање службе и свих грађана, аутори анализирају карактеристичне примере медијских наратива у домаћој комуникацијској сфери, желећи да укажу на важност друштвене улоге полиције и њених активности у односу са грађанима. С процесима глобализације, демократизације, модернизације, урбанизације и медиократије, концепти безбедности унутар националних простора све више се приближавају. То значи да се тактике и технике деловања полиције широм планете све више уједначавају, јер су и проблеми унутар заједница слични. У транзиционим друштвима то је спор и мучан процес, јер се и полицијске организације морају мењати у складу са схватањем цивилног друштва као партнера у изградњи атмосфере опште безбедности. Близак контакт са грађанима и ширење међусобног поверења постају кључ успешног деловања, што овај рад показује. Полазећи од става да је имиџ ментална конструкција, сматрамо да се планским и циљаним комуникационим деловањем јавности може понудити жељена перцепција, којом ће сваки појединац постати актер и промотер безбедносне културе, за шта служи велики избор комуникационих и промотивних алата. Идентитет је суштина сваке службе, a правовремена и квалитетна комуникација битан део кризног менаџмента, при чему посебно скрећемо пажњу растућу моћ друштвених мрежа. Реалан успех полиције у изградњи демократских капацитета зависи само од подршке јавности, никако од представа коју она негује о самој себи.sr
dc.description.abstractThe history of social development shows that the police were one of the oldest services within one state, but also that their effectiveness was largely dependent on the reputation that the state has gained with its activities. However, the performance of the general public by the spread of the Internet and social networks has become obsolete, because the image of the performance and effectiveness of services was shifting towards segmented social groups and strategiccommunication. Starting from the premise that public relations are planned and sustained effort to create and maintain the reputation and mutual understanding of service and all citizens, the authors analyze the typical cases of media narratives in the domestic communication sphere, willing to draw attention to the importance of the social role of the police and their activities with respect to citizens. With the processes of globalization, democratization, modernization, urbanization and mediocrity, the concepts of security within the national space are increasingly approaching. This means that the tactics and techniques of the police acting across the world are increasingly becoming aligned, because the problems within the community are alike. In transitional societies this is a slow and tedious process, because the police organization must change in accordance with the understanding of civil society as a partner in creation of better atmosphere of overall security. Close contact with citizens and the expansion of mutual trust become the key to successful operation, as presented within this paper. Starting from the premise that the image is the mental structure, we believe that the planned and targeted communication operation with the public can offer the desired perception, when every individual becomes a security actor and promoter of culture, served by wide range of communication and promotional tools. Identity is the essence of the service, and timely and quality communication is an essential part of crisis management, with special attention given to the growing power of social networks. The real success of the police in building democratic capacity only depends on public support, not from performances that it nurses about itself!sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел"sr
dc.publisherКрагујевац : Правни факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179045/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179008/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. годинеsr
dc.subjectpolicijasr
dc.subjectimidžsr
dc.subjectdruštvene mrežesr
dc.subjectsamopromocijasr
dc.subjectcivilno društvosr
dc.subjectdemokratski kapacitetsr
dc.subjectpolicesr
dc.subjectrolesr
dc.subjectsocial networkssr
dc.subjectself-promotionsr
dc.subjectcivil societysr
dc.subjectdemocratic capacitysr
dc.titleИмиџ полиције у процесима изградње правне државеsr
dc.titleThe role of police in construction of legal state (rechtsstaat)sr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.spage167
dc.citation.epage177
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1413
dc.identifier.fulltexthttp://jakov.kpu.edu.rs/bitstream/id/6106/bitstream_6106.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss1024722857


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу