Имиџ полиције у процесима изградње правне државе
The role of police in construction of legal state (rechtsstaat)
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Историја друштвеног развоја показује да је полиција била једна од најстаријих служби унутар државе, али и да
је њена ефикасност у великој мери зависила од угледа који је
стицала својим активностима. Међутим, са ширењем интернета и друштвених мрежа представа о општој јавности постала је
превазиђена, јер се слика о успешности и ефективности службе
сели ка сегментираним друштвеним групама и стратешкој комуникацији. Полазећи од става да односи с јавношћу подразумевају планиран и одржив напор да се креира и одржи углед
и међусобно разумевање службе и свих грађана, аутори анализирају карактеристичне примере медијских наратива у домаћој
комуникацијској сфери, желећи да укажу на важност друштвене улоге полиције и њених активности у односу са грађанима.
С процесима глобализације, демократизације, модернизације,
урбанизације и медиократије, концепти безбедности унутар
националних простора све више се приближавају. То значи да
се тактике и технике деловања полиције широм планете све
ви...ше уједначавају, јер су и проблеми унутар заједница слични.
У транзиционим друштвима то је спор и мучан процес, јер се и
полицијске организације морају мењати у складу са схватањем
цивилног друштва као партнера у изградњи атмосфере опште
безбедности. Близак контакт са грађанима и ширење међусобног поверења постају кључ успешног деловања, што овај рад
показује. Полазећи од става да је имиџ ментална конструкција, сматрамо да се планским и циљаним комуникационим деловањем јавности може понудити жељена перцепција, којом ће
сваки појединац постати актер и промотер безбедносне културе, за шта служи велики избор комуникационих и промотивних алата. Идентитет је суштина сваке службе, a правовремена
и квалитетна комуникација битан део кризног менаџмента, при
чему посебно скрећемо пажњу растућу моћ друштвених мрежа.
Реалан успех полиције у изградњи демократских капацитета зависи само од подршке јавности, никако од представа коју она
негује о самој себи.
The history of social development shows that the police
were one of the oldest services within one state, but also that their effectiveness was largely dependent on the reputation that the state has
gained with its activities. However, the performance of the general
public by the spread of the Internet and social networks has become
obsolete, because the image of the performance and effectiveness of
services was shifting towards segmented social groups and strategiccommunication. Starting from the premise that public relations are
planned and sustained effort to create and maintain the reputation
and mutual understanding of service and all citizens, the authors analyze the typical cases of media narratives in the domestic communication sphere, willing to draw attention to the importance of the social
role of the police and their activities with respect to citizens.
With the processes of globalization, democratization, modernization, urbanization and mediocrity, the concepts of... security within
the national space are increasingly approaching. This means that the
tactics and techniques of the police acting across the world are increasingly becoming aligned, because the problems within the community are alike. In transitional societies this is a slow and tedious
process, because the police organization must change in accordance
with the understanding of civil society as a partner in creation of
better atmosphere of overall security. Close contact with citizens
and the expansion of mutual trust become the key to successful operation, as presented within this paper. Starting from the premise
that the image is the mental structure, we believe that the planned
and targeted communication operation with the public can offer
the desired perception, when every individual becomes a security
actor and promoter of culture, served by wide range of communication and promotional tools. Identity is the essence of the service,
and timely and quality communication is an essential part of crisis
management, with special attention given to the growing power of
social networks. The real success of the police in building democratic capacity only depends on public support, not from performances
that it nurses about itself!
Keywords:
policija / imidž / društvene mreže / samopromocija / civilno društvo / demokratski kapacitet / police / role / social networks / self-promotion / civil society / democratic capacitySource:
Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године, 2017, 167-177Publisher:
- Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел"
- Крагујевац : Правни факултет
Funding / projects:
- Development of Institutional Capacities, Standards and Procedures for Fighting Organized Crime and Terrorism in Climate of International Integrations (RS-179045)
- Civil Society and Religion (RS-179008)
Collections
Institution/Community
JakovTY - CONF AU - Милашиновић, Срђан AU - Јевтовић, Зоран PY - 2017 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1413 AB - Историја друштвеног развоја показује да је полиција била једна од најстаријих служби унутар државе, али и да је њена ефикасност у великој мери зависила од угледа који је стицала својим активностима. Међутим, са ширењем интернета и друштвених мрежа представа о општој јавности постала је превазиђена, јер се слика о успешности и ефективности службе сели ка сегментираним друштвеним групама и стратешкој комуникацији. Полазећи од става да односи с јавношћу подразумевају планиран и одржив напор да се креира и одржи углед и међусобно разумевање службе и свих грађана, аутори анализирају карактеристичне примере медијских наратива у домаћој комуникацијској сфери, желећи да укажу на важност друштвене улоге полиције и њених активности у односу са грађанима. С процесима глобализације, демократизације, модернизације, урбанизације и медиократије, концепти безбедности унутар националних простора све више се приближавају. То значи да се тактике и технике деловања полиције широм планете све више уједначавају, јер су и проблеми унутар заједница слични. У транзиционим друштвима то је спор и мучан процес, јер се и полицијске организације морају мењати у складу са схватањем цивилног друштва као партнера у изградњи атмосфере опште безбедности. Близак контакт са грађанима и ширење међусобног поверења постају кључ успешног деловања, што овај рад показује. Полазећи од става да је имиџ ментална конструкција, сматрамо да се планским и циљаним комуникационим деловањем јавности може понудити жељена перцепција, којом ће сваки појединац постати актер и промотер безбедносне културе, за шта служи велики избор комуникационих и промотивних алата. Идентитет је суштина сваке службе, a правовремена и квалитетна комуникација битан део кризног менаџмента, при чему посебно скрећемо пажњу растућу моћ друштвених мрежа. Реалан успех полиције у изградњи демократских капацитета зависи само од подршке јавности, никако од представа коју она негује о самој себи. AB - The history of social development shows that the police were one of the oldest services within one state, but also that their effectiveness was largely dependent on the reputation that the state has gained with its activities. However, the performance of the general public by the spread of the Internet and social networks has become obsolete, because the image of the performance and effectiveness of services was shifting towards segmented social groups and strategiccommunication. Starting from the premise that public relations are planned and sustained effort to create and maintain the reputation and mutual understanding of service and all citizens, the authors analyze the typical cases of media narratives in the domestic communication sphere, willing to draw attention to the importance of the social role of the police and their activities with respect to citizens. With the processes of globalization, democratization, modernization, urbanization and mediocrity, the concepts of security within the national space are increasingly approaching. This means that the tactics and techniques of the police acting across the world are increasingly becoming aligned, because the problems within the community are alike. In transitional societies this is a slow and tedious process, because the police organization must change in accordance with the understanding of civil society as a partner in creation of better atmosphere of overall security. Close contact with citizens and the expansion of mutual trust become the key to successful operation, as presented within this paper. Starting from the premise that the image is the mental structure, we believe that the planned and targeted communication operation with the public can offer the desired perception, when every individual becomes a security actor and promoter of culture, served by wide range of communication and promotional tools. Identity is the essence of the service, and timely and quality communication is an essential part of crisis management, with special attention given to the growing power of social networks. The real success of the police in building democratic capacity only depends on public support, not from performances that it nurses about itself! PB - Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел" PB - Крагујевац : Правни факултет C3 - Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године T1 - Имиџ полиције у процесима изградње правне државе T1 - The role of police in construction of legal state (rechtsstaat) SP - 167 EP - 177 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1413 ER -
@conference{ author = "Милашиновић, Срђан and Јевтовић, Зоран", year = "2017", abstract = "Историја друштвеног развоја показује да је полиција била једна од најстаријих служби унутар државе, али и да је њена ефикасност у великој мери зависила од угледа који је стицала својим активностима. Међутим, са ширењем интернета и друштвених мрежа представа о општој јавности постала је превазиђена, јер се слика о успешности и ефективности службе сели ка сегментираним друштвеним групама и стратешкој комуникацији. Полазећи од става да односи с јавношћу подразумевају планиран и одржив напор да се креира и одржи углед и међусобно разумевање службе и свих грађана, аутори анализирају карактеристичне примере медијских наратива у домаћој комуникацијској сфери, желећи да укажу на важност друштвене улоге полиције и њених активности у односу са грађанима. С процесима глобализације, демократизације, модернизације, урбанизације и медиократије, концепти безбедности унутар националних простора све више се приближавају. То значи да се тактике и технике деловања полиције широм планете све више уједначавају, јер су и проблеми унутар заједница слични. У транзиционим друштвима то је спор и мучан процес, јер се и полицијске организације морају мењати у складу са схватањем цивилног друштва као партнера у изградњи атмосфере опште безбедности. Близак контакт са грађанима и ширење међусобног поверења постају кључ успешног деловања, што овај рад показује. Полазећи од става да је имиџ ментална конструкција, сматрамо да се планским и циљаним комуникационим деловањем јавности може понудити жељена перцепција, којом ће сваки појединац постати актер и промотер безбедносне културе, за шта служи велики избор комуникационих и промотивних алата. Идентитет је суштина сваке службе, a правовремена и квалитетна комуникација битан део кризног менаџмента, при чему посебно скрећемо пажњу растућу моћ друштвених мрежа. Реалан успех полиције у изградњи демократских капацитета зависи само од подршке јавности, никако од представа коју она негује о самој себи., The history of social development shows that the police were one of the oldest services within one state, but also that their effectiveness was largely dependent on the reputation that the state has gained with its activities. However, the performance of the general public by the spread of the Internet and social networks has become obsolete, because the image of the performance and effectiveness of services was shifting towards segmented social groups and strategiccommunication. Starting from the premise that public relations are planned and sustained effort to create and maintain the reputation and mutual understanding of service and all citizens, the authors analyze the typical cases of media narratives in the domestic communication sphere, willing to draw attention to the importance of the social role of the police and their activities with respect to citizens. With the processes of globalization, democratization, modernization, urbanization and mediocrity, the concepts of security within the national space are increasingly approaching. This means that the tactics and techniques of the police acting across the world are increasingly becoming aligned, because the problems within the community are alike. In transitional societies this is a slow and tedious process, because the police organization must change in accordance with the understanding of civil society as a partner in creation of better atmosphere of overall security. Close contact with citizens and the expansion of mutual trust become the key to successful operation, as presented within this paper. Starting from the premise that the image is the mental structure, we believe that the planned and targeted communication operation with the public can offer the desired perception, when every individual becomes a security actor and promoter of culture, served by wide range of communication and promotional tools. Identity is the essence of the service, and timely and quality communication is an essential part of crisis management, with special attention given to the growing power of social networks. The real success of the police in building democratic capacity only depends on public support, not from performances that it nurses about itself!", publisher = "Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел", Крагујевац : Правни факултет", journal = "Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године", title = "Имиџ полиције у процесима изградње правне државе, The role of police in construction of legal state (rechtsstaat)", pages = "167-177", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1413" }
Милашиновић, С.,& Јевтовић, З.. (2017). Имиџ полиције у процесима изградње правне државе. in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел"., 167-177. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1413
Милашиновић С, Јевтовић З. Имиџ полиције у процесима изградње правне државе. in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године. 2017;:167-177. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1413 .
Милашиновић, Срђан, Јевтовић, Зоран, "Имиџ полиције у процесима изградње правне државе" in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године (2017):167-177, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1413 .