Резултати емпиријског истраживања о ефикасности примене хитних мера у Републици Србији
Results of an Empirical Study on the Effectiveness of Urgent Measures in the Republic of Serbia
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Целокупно савремено законодавство, не само
кривично и кривично процесно, карактерише једна нова етапа
која траје и дан данас и која се огледа у значајним реформама и
доношењу нових закона, као и проналажењу нових решења како
би се повећала ефикасност у спречавању и сузбијању насиља у
породици. Тим путем је кренула и Република Србија, доношењем
Закона о спречавању насиља у породици којим превасходно треба
интензивирати превентивно деловање надлежних државних
органа у случајевима насиља у породици. Примена Закона о
спречавању насиља у породици у Републици Србији почела је 1.
јуна 2017. године и, имајући у виду да је од тада прошло три
године, неопходно је извршити адекватну анализу и оценити да
ли је ефикасност супротстављања насиљу у породици повећана.
У том смислу, предмет истраживања у овом раду је анализа
практичне примене Законом предвиђених хитних мера од стране
полиције, јавног тужилаштва и суда. Истраживањем је
обухваћен период од две године примене Закона – од 1.... јуна 2017.
до 31. маја 2019. године. Приликом истраживања су коришћени статистички метод и методи анализе, дедукције, компарације и
дескрипције. Основна питања која ће се анализирати у овом истраживању тичу се односа укупно и појединачно изречених хитних мера од стране полиције, територијалне дистрибуције изречених хитних мера на територији Републике Србије и продужења
хитних мера од стране суда, а значајан део истраживања обухвата и разматрање кршења изречених хитних мера.
Contemporary legislation, not only criminal and
criminal proceedings law, has entered a new stage, that is currently
underway and that is reflected in significant reforms and new
legislation, as well as seeking new solutions to increase efficiency in
preventing and combating domestic violence. The Republic of Serbia
embarked on this path by adopting the Law on Prevention of Domestic
Violence, which should primarily intensify the preventive action of the
competent state bodies in cases of domestic violence. The Law on
Prevention of Domestic Violence started to be applied on June 1, 2017
and given the fact that it has been applied for the past three years, it is
necessary to carry out an adequate analysis and to evaluate whether it
has increased efficiency when it comes to combating domestic
violence. In this regard, the subject of this paper is primarily the
analysis of the practical application of urgent measures provided by
the Law imposed by the police, the public prose...cutor and the court.
This research will cover a period of two years of applying of the law,
i.e. the period from June 1, 2017 to May 31, 2019. During the
research, the statistical method was used along with the methods of
analysis, deduction, comparison and description. The paper will analyse: both the total and the individual number of urgent measures
imposed by the police; territorial distribution of the imposed urgent
measures on the territory of the Republic of Serbia; imposing of
extended urgent measures by the court, and a significant aspect of this
research will be dedicated to the issue of violations of the imposed
urgent measures.
Кључне речи:
Zakon o sprečavanju nasilja u porodici / policija / hitne mere / mera privremenog udaljenja učinioca iz stana / mera privremene zabrane učiniocu da kontaktira sa žrtvom nasilja i da joj prilazi / Law on Prevention of Domestic Violence / police / urgent measures / Measure of Temporary Removal of the Perpetrator from the Apartment / Measure of Temporary Prohibition for the Perpetrator to Contact or Approach the Victim / violenceИзвор:
Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије, 2021, 63, 1, 19-41Издавач:
- Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије
Напомена:
- Овај рад је резултат реализовања научноистраживачког пројекта под називом „Развој институционалних капацитета, стандарда и процедура за супротстављање организованом криминалу и тероризму у условима међународних интеграција“, који финансира Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије (бр. 179045), а реализује Криминалистичко-полицијски универзитет у Београду (2011−2019).
Институција/група
JakovTY - JOUR AU - Бошковић, Александар AU - Кесић, Тања PY - 2021 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1277 AB - Целокупно савремено законодавство, не само кривично и кривично процесно, карактерише једна нова етапа која траје и дан данас и која се огледа у значајним реформама и доношењу нових закона, као и проналажењу нових решења како би се повећала ефикасност у спречавању и сузбијању насиља у породици. Тим путем је кренула и Република Србија, доношењем Закона о спречавању насиља у породици којим превасходно треба интензивирати превентивно деловање надлежних државних органа у случајевима насиља у породици. Примена Закона о спречавању насиља у породици у Републици Србији почела је 1. јуна 2017. године и, имајући у виду да је од тада прошло три године, неопходно је извршити адекватну анализу и оценити да ли је ефикасност супротстављања насиљу у породици повећана. У том смислу, предмет истраживања у овом раду је анализа практичне примене Законом предвиђених хитних мера од стране полиције, јавног тужилаштва и суда. Истраживањем је обухваћен период од две године примене Закона – од 1. јуна 2017. до 31. маја 2019. године. Приликом истраживања су коришћени статистички метод и методи анализе, дедукције, компарације и дескрипције. Основна питања која ће се анализирати у овом истраживању тичу се односа укупно и појединачно изречених хитних мера од стране полиције, територијалне дистрибуције изречених хитних мера на територији Републике Србије и продужења хитних мера од стране суда, а значајан део истраживања обухвата и разматрање кршења изречених хитних мера. AB - Contemporary legislation, not only criminal and criminal proceedings law, has entered a new stage, that is currently underway and that is reflected in significant reforms and new legislation, as well as seeking new solutions to increase efficiency in preventing and combating domestic violence. The Republic of Serbia embarked on this path by adopting the Law on Prevention of Domestic Violence, which should primarily intensify the preventive action of the competent state bodies in cases of domestic violence. The Law on Prevention of Domestic Violence started to be applied on June 1, 2017 and given the fact that it has been applied for the past three years, it is necessary to carry out an adequate analysis and to evaluate whether it has increased efficiency when it comes to combating domestic violence. In this regard, the subject of this paper is primarily the analysis of the practical application of urgent measures provided by the Law imposed by the police, the public prosecutor and the court. This research will cover a period of two years of applying of the law, i.e. the period from June 1, 2017 to May 31, 2019. During the research, the statistical method was used along with the methods of analysis, deduction, comparison and description. The paper will analyse: both the total and the individual number of urgent measures imposed by the police; territorial distribution of the imposed urgent measures on the territory of the Republic of Serbia; imposing of extended urgent measures by the court, and a significant aspect of this research will be dedicated to the issue of violations of the imposed urgent measures. PB - Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије T2 - Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије T1 - Резултати емпиријског истраживања о ефикасности примене хитних мера у Републици Србији T1 - Results of an Empirical Study on the Effectiveness of Urgent Measures in the Republic of Serbia VL - 63 IS - 1 SP - 19 EP - 41 EP - DO - 10.5937/bezbednost2101019B ER -
@article{ author = "Бошковић, Александар and Кесић, Тања", year = "2021", abstract = "Целокупно савремено законодавство, не само кривично и кривично процесно, карактерише једна нова етапа која траје и дан данас и која се огледа у значајним реформама и доношењу нових закона, као и проналажењу нових решења како би се повећала ефикасност у спречавању и сузбијању насиља у породици. Тим путем је кренула и Република Србија, доношењем Закона о спречавању насиља у породици којим превасходно треба интензивирати превентивно деловање надлежних државних органа у случајевима насиља у породици. Примена Закона о спречавању насиља у породици у Републици Србији почела је 1. јуна 2017. године и, имајући у виду да је од тада прошло три године, неопходно је извршити адекватну анализу и оценити да ли је ефикасност супротстављања насиљу у породици повећана. У том смислу, предмет истраживања у овом раду је анализа практичне примене Законом предвиђених хитних мера од стране полиције, јавног тужилаштва и суда. Истраживањем је обухваћен период од две године примене Закона – од 1. јуна 2017. до 31. маја 2019. године. Приликом истраживања су коришћени статистички метод и методи анализе, дедукције, компарације и дескрипције. Основна питања која ће се анализирати у овом истраживању тичу се односа укупно и појединачно изречених хитних мера од стране полиције, територијалне дистрибуције изречених хитних мера на територији Републике Србије и продужења хитних мера од стране суда, а значајан део истраживања обухвата и разматрање кршења изречених хитних мера., Contemporary legislation, not only criminal and criminal proceedings law, has entered a new stage, that is currently underway and that is reflected in significant reforms and new legislation, as well as seeking new solutions to increase efficiency in preventing and combating domestic violence. The Republic of Serbia embarked on this path by adopting the Law on Prevention of Domestic Violence, which should primarily intensify the preventive action of the competent state bodies in cases of domestic violence. The Law on Prevention of Domestic Violence started to be applied on June 1, 2017 and given the fact that it has been applied for the past three years, it is necessary to carry out an adequate analysis and to evaluate whether it has increased efficiency when it comes to combating domestic violence. In this regard, the subject of this paper is primarily the analysis of the practical application of urgent measures provided by the Law imposed by the police, the public prosecutor and the court. This research will cover a period of two years of applying of the law, i.e. the period from June 1, 2017 to May 31, 2019. During the research, the statistical method was used along with the methods of analysis, deduction, comparison and description. The paper will analyse: both the total and the individual number of urgent measures imposed by the police; territorial distribution of the imposed urgent measures on the territory of the Republic of Serbia; imposing of extended urgent measures by the court, and a significant aspect of this research will be dedicated to the issue of violations of the imposed urgent measures.", publisher = "Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије", journal = "Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије", title = "Резултати емпиријског истраживања о ефикасности примене хитних мера у Републици Србији, Results of an Empirical Study on the Effectiveness of Urgent Measures in the Republic of Serbia", volume = "63", number = "1", pages = "19-41-", doi = "10.5937/bezbednost2101019B" }
Бошковић, А.,& Кесић, Т.. (2021). Резултати емпиријског истраживања о ефикасности примене хитних мера у Републици Србији. in Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије., 63(1), 19-41. https://doi.org/10.5937/bezbednost2101019B
Бошковић А, Кесић Т. Резултати емпиријског истраживања о ефикасности примене хитних мера у Републици Србији. in Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије. 2021;63(1):19-41. doi:10.5937/bezbednost2101019B .
Бошковић, Александар, Кесић, Тања, "Резултати емпиријског истраживања о ефикасности примене хитних мера у Републици Србији" in Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије, 63, no. 1 (2021):19-41, https://doi.org/10.5937/bezbednost2101019B . .