Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици
Implementation of the risk theory to the law on prevention of family violence
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Доношењем актуелног Закона о спречавању насиља у породици, у
Републици Србији је створен одговарајући правни оквир за делотворније и ефикасније
превазилажење бројних проблема у заштити жртава тог насиља. Као кључни инстру-
мент њихове заштите, тим законом су прописане хитне мере које могућем учиниоцу
насиља у породици може изређи надлежни полицијски службеник – када у поступку
процене ризика установи да од тог насиља постоји непосредна опасност. Полазећи од
тога да је процена ризика једна од процесних фаза управљања ризиком и од тога да се
хитне мере могу сматрати једним од начина третмана ризика, радом се проблематузује
питање: да ли су, у ком обиму и на који начин, ти елементи теорије управљања ризи-
ком имплементирани у Закон о спречавању насиља у породици? Тако усмереним ис-
траживањем, идентификовани су и у раду научно описани теоријски и релевантним
стандардом утврђени елементи процене и третмана ризика који јесу и који нису, екс-
плицитно или имплицитно, имплементира...ни у актуелни Закон о спречавању насиља у
породици. На тај начин, радом се указује на потребу и на могућност унапређења док-
трине и праксе спречавања и сузбијања те врсте насиља у Републици Србији.
By adopting the current Law on Prevention of Family Violence, in the Republic
of Serbia has created an adequate legal framework to effectively and efficiently overcome
the numerous problems in the protection of the victims of that violence. As a key instrument
for their protection, this law prescribes urgent measures that can be imposed by the
competent police officer to the possible perpetrator of family violence - when in the risk
assessment process he establishes that there is an imminent danger from that violence. Based
on the fact that risk assessment is one of the process stages of risk management and that
urgent measures can be considered as a way of treating risks, the paper deals with questions:
whether, to what extent and in what way, these elements of the theory of risk management
implemented in the Law on Prevention of Family Violence? The synthesis of the results of
the conducted research has determined that the key elements of the assessment and treatment
of ri...sks, as a theoretical and relevant standard of the identified risk management phases, have
been implemented to a significant extent but not fully, explicitly or implicitly in the current
Law on Prevention of Family Violence. In addition, the key elements of risk management that are implemented in the Law are: 1) risk assessment, as a procedure and document (explicit); and 2) noun (concept), identification, analysis, evaluation and risk treatment (implicitly). As risk treatment methods, the reduction, transfer, avoidance and risk control are implemented in the Law. As elements of risk assessment and treatment that are not implemented in the Law, the following are indicated: 1) the use of quantitative and semi-qualitative risk analysis, 2) determining the type and
severity of possible consequences of risks, the likelihood of its occurrence and its overall level,
3) determining the risk threshold, and 4) prioritization of treatment of unacceptable
risks.
Кључне речи:
nasilje u porodici / prevencija / zakoni / family violence / prevention / lawИзвор:
Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе, 2018, 15, 35, 319-330Издавач:
- Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије
Финансирање / пројекти:
- Косово и Метохија између националног идентитета и евроинтеграција (RS-47023)
- Развој институционалних капацитета, стандарда и процедура за супротстављање организованом криминалу и тероризму у условима међународних интеграција (RS-179045)
Институција/група
JakovTY - JOUR AU - Субошић, Дане Р. AU - Стевановић, Обрад М. PY - 2018 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1004 AB - Доношењем актуелног Закона о спречавању насиља у породици, у Републици Србији је створен одговарајући правни оквир за делотворније и ефикасније превазилажење бројних проблема у заштити жртава тог насиља. Као кључни инстру- мент њихове заштите, тим законом су прописане хитне мере које могућем учиниоцу насиља у породици може изређи надлежни полицијски службеник – када у поступку процене ризика установи да од тог насиља постоји непосредна опасност. Полазећи од тога да је процена ризика једна од процесних фаза управљања ризиком и од тога да се хитне мере могу сматрати једним од начина третмана ризика, радом се проблематузује питање: да ли су, у ком обиму и на који начин, ти елементи теорије управљања ризи- ком имплементирани у Закон о спречавању насиља у породици? Тако усмереним ис- траживањем, идентификовани су и у раду научно описани теоријски и релевантним стандардом утврђени елементи процене и третмана ризика који јесу и који нису, екс- плицитно или имплицитно, имплементирани у актуелни Закон о спречавању насиља у породици. На тај начин, радом се указује на потребу и на могућност унапређења док- трине и праксе спречавања и сузбијања те врсте насиља у Републици Србији. AB - By adopting the current Law on Prevention of Family Violence, in the Republic of Serbia has created an adequate legal framework to effectively and efficiently overcome the numerous problems in the protection of the victims of that violence. As a key instrument for their protection, this law prescribes urgent measures that can be imposed by the competent police officer to the possible perpetrator of family violence - when in the risk assessment process he establishes that there is an imminent danger from that violence. Based on the fact that risk assessment is one of the process stages of risk management and that urgent measures can be considered as a way of treating risks, the paper deals with questions: whether, to what extent and in what way, these elements of the theory of risk management implemented in the Law on Prevention of Family Violence? The synthesis of the results of the conducted research has determined that the key elements of the assessment and treatment of risks, as a theoretical and relevant standard of the identified risk management phases, have been implemented to a significant extent but not fully, explicitly or implicitly in the current Law on Prevention of Family Violence. In addition, the key elements of risk management that are implemented in the Law are: 1) risk assessment, as a procedure and document (explicit); and 2) noun (concept), identification, analysis, evaluation and risk treatment (implicitly). As risk treatment methods, the reduction, transfer, avoidance and risk control are implemented in the Law. As elements of risk assessment and treatment that are not implemented in the Law, the following are indicated: 1) the use of quantitative and semi-qualitative risk analysis, 2) determining the type and severity of possible consequences of risks, the likelihood of its occurrence and its overall level, 3) determining the risk threshold, and 4) prioritization of treatment of unacceptable risks. PB - Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије T2 - Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе T1 - Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици T1 - Implementation of the risk theory to the law on prevention of family violence VL - 15 IS - 35 SP - 319 EP - 330 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004 ER -
@article{ author = "Субошић, Дане Р. and Стевановић, Обрад М.", year = "2018", abstract = "Доношењем актуелног Закона о спречавању насиља у породици, у Републици Србији је створен одговарајући правни оквир за делотворније и ефикасније превазилажење бројних проблема у заштити жртава тог насиља. Као кључни инстру- мент њихове заштите, тим законом су прописане хитне мере које могућем учиниоцу насиља у породици може изређи надлежни полицијски службеник – када у поступку процене ризика установи да од тог насиља постоји непосредна опасност. Полазећи од тога да је процена ризика једна од процесних фаза управљања ризиком и од тога да се хитне мере могу сматрати једним од начина третмана ризика, радом се проблематузује питање: да ли су, у ком обиму и на који начин, ти елементи теорије управљања ризи- ком имплементирани у Закон о спречавању насиља у породици? Тако усмереним ис- траживањем, идентификовани су и у раду научно описани теоријски и релевантним стандардом утврђени елементи процене и третмана ризика који јесу и који нису, екс- плицитно или имплицитно, имплементирани у актуелни Закон о спречавању насиља у породици. На тај начин, радом се указује на потребу и на могућност унапређења док- трине и праксе спречавања и сузбијања те врсте насиља у Републици Србији., By adopting the current Law on Prevention of Family Violence, in the Republic of Serbia has created an adequate legal framework to effectively and efficiently overcome the numerous problems in the protection of the victims of that violence. As a key instrument for their protection, this law prescribes urgent measures that can be imposed by the competent police officer to the possible perpetrator of family violence - when in the risk assessment process he establishes that there is an imminent danger from that violence. Based on the fact that risk assessment is one of the process stages of risk management and that urgent measures can be considered as a way of treating risks, the paper deals with questions: whether, to what extent and in what way, these elements of the theory of risk management implemented in the Law on Prevention of Family Violence? The synthesis of the results of the conducted research has determined that the key elements of the assessment and treatment of risks, as a theoretical and relevant standard of the identified risk management phases, have been implemented to a significant extent but not fully, explicitly or implicitly in the current Law on Prevention of Family Violence. In addition, the key elements of risk management that are implemented in the Law are: 1) risk assessment, as a procedure and document (explicit); and 2) noun (concept), identification, analysis, evaluation and risk treatment (implicitly). As risk treatment methods, the reduction, transfer, avoidance and risk control are implemented in the Law. As elements of risk assessment and treatment that are not implemented in the Law, the following are indicated: 1) the use of quantitative and semi-qualitative risk analysis, 2) determining the type and severity of possible consequences of risks, the likelihood of its occurrence and its overall level, 3) determining the risk threshold, and 4) prioritization of treatment of unacceptable risks.", publisher = "Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије", journal = "Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе", title = "Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици, Implementation of the risk theory to the law on prevention of family violence", volume = "15", number = "35", pages = "319-330", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004" }
Субошић, Д. Р.,& Стевановић, О. М.. (2018). Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици. in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије., 15(35), 319-330. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004
Субошић ДР, Стевановић ОМ. Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици. in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе. 2018;15(35):319-330. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004 .
Субошић, Дане Р., Стевановић, Обрад М., "Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици" in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе, 15, no. 35 (2018):319-330, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004 .