Криминалистичко-полицијска академија у Београду, пројекат „Криминалитет у Србији и инструменти државне реакције“, 2015-2019.

Link to this page

Криминалистичко-полицијска академија у Београду, пројекат „Криминалитет у Србији и инструменти државне реакције“, 2015-2019.

Authors

Publications

Ангажовање јавног тужиоца у извођењу доказа саслушањем осумњиченог

Кесић, Тања; Жарковић, Милан; Боровић, Ана

(Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел", 2017)

TY  - CONF
AU  - Кесић, Тања
AU  - Жарковић, Милан
AU  - Боровић, Ана
PY  - 2017
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1420
AB  - Као самостални државни орган који гони учиниоце
кривичних и других кажњивих дела и предузима мере за заштиту уставности и законитости, јавно тужилаштво своју функцију
врши на основу Устава, закона, потврђеног међународног уговора и прописа донетог на основу закона. Сагласно тако дефинисаном положају јавног тужилаштва, као основно право и
основна дужност јавног тужиоца издваја се гоњење учинилаца
кривичних дела. У том контексту, за кривична дела за која се
гони по службеној дужности, јавни тужилац је, поред осталог,
надлежан и за то да руководи предистражним поступком, да
одлучује о непредузимању или одлагању кривичног гоњења, да
спроводи истрагу и да закључи споразум о признању кривичног дела и споразум о сведочењу. Ради стварања услова за што
делотворнију реализацију његових овлашћења, сви органи који
учествују у предистражном поступку, укључујући и полицију,
имају законом дефинисану обавезу да о свакој предузетој радњи обавесте надлежног јавног тужиоца, као и да поступе по сваком захтеву надлежног јавног тужиоца. Бројне тачке сусретања
и прожимања активности јавног тужиоца и полиције везују се и
за поступање према осумњиченом, а његово саслушање се може
издвојити као једна од значајнијих кривичнопроцесних и криминалистичких радњи кроз чију реализацију се могу сагледати
поједини аспекти овог односа. Иако је законодавац настојао да
претпоставке и поступак саслушања осумњиченог прецизно
регулише, пракса показује да поједине дилеме и даље постоје,
а неретко се у питање доводи доказни значај записника сачињених том приликом. То је првенствено везано за саслушање
осумњиченог у просторијама полиције у присуству односно од
стране јавног тужиоца.
AB  - As autonomous state authority which prosecutes perpetrators of criminal offences and other punishable actions and takes
measures in order to protect constitutionality and legality, the public prosecutor shall perform his/her function on the grounds of the
Constitution, law, ratified international treaties and regulations
passed on the grounds of the law. In accordance with so-defined
public prosecutor’s position, his/her basic right and duty are to prosecute perpetrators of criminal offences. In that context, in the case
of criminal offences prosecutable ex officio, the public prosecutor is
authorised, among other things, to manage pre-investigation proceedings, decide on not to undertake or defer criminal prosecution,
conduct investigations and conclude plea agreements and agreements on giving testimony. In order to create conditions for more effective realization of their powers, all authorities participating in
pre-investigation proceedings, including the police, are required to
notify the competent public prosecutor of all actions taken, as well
as to comply with every request of the competent public prosecutor.
Numerous points of meeting and joint activities of the public prosecutor and the police are also associated with the treatment of the
suspect, and interrogation of the suspect can be singled out as one
of the most important criminal procedural and criminalistic actions,
through realization of which certain aspects of this relationship can
be perceived. Although the legislator endeavoured to precisely regulate assumptions and process of interrogation of the suspect, practice
shows that certain dilemmas still exist, and that evidential value of
these records is often questioned. It is primarily related to interrogation of suspects in police premises in the presence of or by the public
prosecutor.
PB  - Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел"
PB  - Крагујевац : Правни факултет
C3  - Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године
T1  - Ангажовање јавног тужиоца у извођењу доказа саслушањем осумњиченог
T1  - Engagement of the public prosecutor in taking evidence through interrogation of a suspect
SP  - 257
EP  - 270
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1420
ER  - 
@conference{
author = "Кесић, Тања and Жарковић, Милан and Боровић, Ана",
year = "2017",
abstract = "Као самостални државни орган који гони учиниоце
кривичних и других кажњивих дела и предузима мере за заштиту уставности и законитости, јавно тужилаштво своју функцију
врши на основу Устава, закона, потврђеног међународног уговора и прописа донетог на основу закона. Сагласно тако дефинисаном положају јавног тужилаштва, као основно право и
основна дужност јавног тужиоца издваја се гоњење учинилаца
кривичних дела. У том контексту, за кривична дела за која се
гони по службеној дужности, јавни тужилац је, поред осталог,
надлежан и за то да руководи предистражним поступком, да
одлучује о непредузимању или одлагању кривичног гоњења, да
спроводи истрагу и да закључи споразум о признању кривичног дела и споразум о сведочењу. Ради стварања услова за што
делотворнију реализацију његових овлашћења, сви органи који
учествују у предистражном поступку, укључујући и полицију,
имају законом дефинисану обавезу да о свакој предузетој радњи обавесте надлежног јавног тужиоца, као и да поступе по сваком захтеву надлежног јавног тужиоца. Бројне тачке сусретања
и прожимања активности јавног тужиоца и полиције везују се и
за поступање према осумњиченом, а његово саслушање се може
издвојити као једна од значајнијих кривичнопроцесних и криминалистичких радњи кроз чију реализацију се могу сагледати
поједини аспекти овог односа. Иако је законодавац настојао да
претпоставке и поступак саслушања осумњиченог прецизно
регулише, пракса показује да поједине дилеме и даље постоје,
а неретко се у питање доводи доказни значај записника сачињених том приликом. То је првенствено везано за саслушање
осумњиченог у просторијама полиције у присуству односно од
стране јавног тужиоца., As autonomous state authority which prosecutes perpetrators of criminal offences and other punishable actions and takes
measures in order to protect constitutionality and legality, the public prosecutor shall perform his/her function on the grounds of the
Constitution, law, ratified international treaties and regulations
passed on the grounds of the law. In accordance with so-defined
public prosecutor’s position, his/her basic right and duty are to prosecute perpetrators of criminal offences. In that context, in the case
of criminal offences prosecutable ex officio, the public prosecutor is
authorised, among other things, to manage pre-investigation proceedings, decide on not to undertake or defer criminal prosecution,
conduct investigations and conclude plea agreements and agreements on giving testimony. In order to create conditions for more effective realization of their powers, all authorities participating in
pre-investigation proceedings, including the police, are required to
notify the competent public prosecutor of all actions taken, as well
as to comply with every request of the competent public prosecutor.
Numerous points of meeting and joint activities of the public prosecutor and the police are also associated with the treatment of the
suspect, and interrogation of the suspect can be singled out as one
of the most important criminal procedural and criminalistic actions,
through realization of which certain aspects of this relationship can
be perceived. Although the legislator endeavoured to precisely regulate assumptions and process of interrogation of the suspect, practice
shows that certain dilemmas still exist, and that evidential value of
these records is often questioned. It is primarily related to interrogation of suspects in police premises in the presence of or by the public
prosecutor.",
publisher = "Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел", Крагујевац : Правни факултет",
journal = "Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године",
title = "Ангажовање јавног тужиоца у извођењу доказа саслушањем осумњиченог, Engagement of the public prosecutor in taking evidence through interrogation of a suspect",
pages = "257-270",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1420"
}
Кесић, Т., Жарковић, М.,& Боровић, А.. (2017). Ангажовање јавног тужиоца у извођењу доказа саслушањем осумњиченог. in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године
Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел"., 257-270.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1420
Кесић Т, Жарковић М, Боровић А. Ангажовање јавног тужиоца у извођењу доказа саслушањем осумњиченог. in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године. 2017;:257-270.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1420 .
Кесић, Тања, Жарковић, Милан, Боровић, Ана, "Ангажовање јавног тужиоца у извођењу доказа саслушањем осумњиченог" in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године (2017):257-270,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1420 .

Упоредна искуства у имплементацији проблемски оријентисаног рада полиције

Вуковић, Славиша

(Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел", 2017)

TY  - CONF
AU  - Вуковић, Славиша
PY  - 2017
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1414
AB  - Проблемски оријентисан рад полиције привукао је
велику пажњу научне и стручне јавности током протекле три
деценије. Већ дуже време евалуације програма у оквиру којих
полиција спроводи такав приступ показују обећавајуће резултате у превенцији криминала. Полиција у Републици Србији
опредељена је и формално стратешки од 2013. године да развија
и унапређује такав начин рада, што подразумева истовремено образовање и обучавање будућих и садашњих полицијских
службеника за примену таквог начина рада, а посебно образовање и обучавање полицијских руководилаца средњег нивоа. С
обзиром да су поједине европске и англосаксонске земље већ
дуже време спроводиле евалуације таквог начина рада, чини
се да је значајно дати осврт на искуства полиција тих земаља,
односно на могуће тешкоће и најподесније начине за превазилажење тих тешкоћа, који би били корисни и за полицију у Србији. Крајњи циљ је да се избегне дуплирање напора и да се кроз
примере добре праксе подстакне мотивација код полицијских
службеника и њихових надређених за примену проблемски
оријентисаног рада.
AB  - Problem-oriented policing has attracted great attention of sci entists and experts over the past three decades. For a long time evalua tion of programs in which the police conducted such an approach has 
shown promising results in preventing crime. The police in the Republic 
of Serbia formally defined strategy in 2013 to develop and promote this 
way of working, which means at the same time education and train ing of future and current police officers for the implementation of such 
work, esspecially education and training of police middle managers. 
Given that some European and Anglo-Saxon countries for a long time 
carried out the evaluation of such work seems to be important to give 
an overview on the experience of the police in these countries, and the 
possible difficulties and the most appropriate ways to overcome these 
difficulties, which would be useful for the police in Serbia. The ultimate 
goal is to avoid duplication of efforts and the examples of good practices 
encourage the motivation of police officers and their superiors for the 
implementation of problem-oriented work.
Research and observations analysed in this work suggest that prob lem-oriented work requires great commitment of police leaders and of ficers in the field in all stages of this approach, starting with the collection 
of data on incidents with the aim of accurately identifying problems, sys tematic investigation of the problem, searching for the most appropriate 
response to the problem and assessing impact of response on the problem. 
This strategy of policing requires long-term commitment and creativity 
in problem analysis and finding an adequate response. Analyzed exam ples clearly show that even in the areas where there is already a long time 
commitment to this approach, the results are not satisfactory. It is not 
easy to change well-established routines and views about the traditional 
way of policing among its members in support of strengthening the prob lem-oriented work. It is essential that police officers be more involved in 
analyzing the possibility of using other relevant services and institutions, 
whether public or private in eliminating problems that lead to incidents 
that require their intervention. Better knowledge of jurisdiction of such 
other services and institutions can contribute to their greater involvement 
in reducing and eliminating the negative impact of certain factors that 
lead to committing criminal acts and offenses.
PB  - Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел"
PB  - Крагујевац : Правни факултет
C3  - Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године
T1  - Упоредна искуства у имплементацији проблемски оријентисаног рада полиције
T1  - Comparative experiences in implementing problem-oriented policing
SP  - 195
EP  - 206
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1414
ER  - 
@conference{
author = "Вуковић, Славиша",
year = "2017",
abstract = "Проблемски оријентисан рад полиције привукао је
велику пажњу научне и стручне јавности током протекле три
деценије. Већ дуже време евалуације програма у оквиру којих
полиција спроводи такав приступ показују обећавајуће резултате у превенцији криминала. Полиција у Републици Србији
опредељена је и формално стратешки од 2013. године да развија
и унапређује такав начин рада, што подразумева истовремено образовање и обучавање будућих и садашњих полицијских
службеника за примену таквог начина рада, а посебно образовање и обучавање полицијских руководилаца средњег нивоа. С
обзиром да су поједине европске и англосаксонске земље већ
дуже време спроводиле евалуације таквог начина рада, чини
се да је значајно дати осврт на искуства полиција тих земаља,
односно на могуће тешкоће и најподесније начине за превазилажење тих тешкоћа, који би били корисни и за полицију у Србији. Крајњи циљ је да се избегне дуплирање напора и да се кроз
примере добре праксе подстакне мотивација код полицијских
службеника и њихових надређених за примену проблемски
оријентисаног рада., Problem-oriented policing has attracted great attention of sci entists and experts over the past three decades. For a long time evalua tion of programs in which the police conducted such an approach has 
shown promising results in preventing crime. The police in the Republic 
of Serbia formally defined strategy in 2013 to develop and promote this 
way of working, which means at the same time education and train ing of future and current police officers for the implementation of such 
work, esspecially education and training of police middle managers. 
Given that some European and Anglo-Saxon countries for a long time 
carried out the evaluation of such work seems to be important to give 
an overview on the experience of the police in these countries, and the 
possible difficulties and the most appropriate ways to overcome these 
difficulties, which would be useful for the police in Serbia. The ultimate 
goal is to avoid duplication of efforts and the examples of good practices 
encourage the motivation of police officers and their superiors for the 
implementation of problem-oriented work.
Research and observations analysed in this work suggest that prob lem-oriented work requires great commitment of police leaders and of ficers in the field in all stages of this approach, starting with the collection 
of data on incidents with the aim of accurately identifying problems, sys tematic investigation of the problem, searching for the most appropriate 
response to the problem and assessing impact of response on the problem. 
This strategy of policing requires long-term commitment and creativity 
in problem analysis and finding an adequate response. Analyzed exam ples clearly show that even in the areas where there is already a long time 
commitment to this approach, the results are not satisfactory. It is not 
easy to change well-established routines and views about the traditional 
way of policing among its members in support of strengthening the prob lem-oriented work. It is essential that police officers be more involved in 
analyzing the possibility of using other relevant services and institutions, 
whether public or private in eliminating problems that lead to incidents 
that require their intervention. Better knowledge of jurisdiction of such 
other services and institutions can contribute to their greater involvement 
in reducing and eliminating the negative impact of certain factors that 
lead to committing criminal acts and offenses.",
publisher = "Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел", Крагујевац : Правни факултет",
journal = "Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године",
title = "Упоредна искуства у имплементацији проблемски оријентисаног рада полиције, Comparative experiences in implementing problem-oriented policing",
pages = "195-206",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1414"
}
Вуковић, С.. (2017). Упоредна искуства у имплементацији проблемски оријентисаног рада полиције. in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године
Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел"., 195-206.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1414
Вуковић С. Упоредна искуства у имплементацији проблемски оријентисаног рада полиције. in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године. 2017;:195-206.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1414 .
Вуковић, Славиша, "Упоредна искуства у имплементацији проблемски оријентисаног рада полиције" in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године (2017):195-206,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1414 .