Kosovo and Metohija Between National Identity and Eurointegrations

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47023/RS//

Kosovo and Metohija Between National Identity and Eurointegrations (en)
Косово и Метохија између националног идентитета и евроинтеграција (sr)
Kosovo i Metohija između nacionalnog identiteta i evrointegracija (sr_RS)
Authors

Publications

Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици

Субошић, Дане Р.; Стевановић, Обрад М.

(Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Субошић, Дане Р.
AU  - Стевановић, Обрад М.
PY  - 2018
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1004
AB  - Доношењем актуелног Закона о спречавању насиља у породици, у
Републици Србији је створен одговарајући правни оквир за делотворније и ефикасније
превазилажење бројних проблема у заштити жртава тог насиља. Као кључни инстру-
мент њихове заштите, тим законом су прописане хитне мере које могућем учиниоцу
насиља у породици може изређи надлежни полицијски службеник – када у поступку
процене ризика установи да од тог насиља постоји непосредна опасност. Полазећи од
тога да је процена ризика једна од процесних фаза управљања ризиком и од тога да се
хитне мере могу сматрати једним од начина третмана ризика, радом се проблематузује
питање: да ли су, у ком обиму и на који начин, ти елементи теорије управљања ризи-
ком имплементирани у Закон о спречавању насиља у породици? Тако усмереним ис-
траживањем, идентификовани су и у раду научно описани теоријски и релевантним
стандардом утврђени елементи процене и третмана ризика који јесу и који нису, екс-
плицитно или имплицитно, имплементирани у актуелни Закон о спречавању насиља у
породици. На тај начин, радом се указује на потребу и на могућност унапређења док-
трине и праксе спречавања и сузбијања те врсте насиља у Републици Србији.
AB  - By adopting the current Law on Prevention of Family Violence, in the Republic
of Serbia has created an adequate legal framework to effectively and efficiently overcome
the numerous problems in the protection of the victims of that violence. As a key instrument
for their protection, this law prescribes urgent measures that can be imposed by the
competent police officer to the possible perpetrator of family violence - when in the risk
assessment process he establishes that there is an imminent danger from that violence. Based
on the fact that risk assessment is one of the process stages of risk management and that
urgent measures can be considered as a way of treating risks, the paper deals with questions:
whether, to what extent and in what way, these elements of the theory of risk management
implemented in the Law on Prevention of Family Violence? The synthesis of the results of
the conducted research has determined that the key elements of the assessment and treatment
of risks, as a theoretical and relevant standard of the identified risk management phases, have
been implemented to a significant extent but not fully, explicitly or implicitly in the current
Law on Prevention of Family Violence. In addition, the key elements of risk management that are implemented in the Law are: 1) risk assessment, as a procedure and document (explicit); and 2) noun (concept), identification, analysis, evaluation and risk treatment (implicitly). As risk treatment methods, the reduction, transfer, avoidance and risk control are implemented in the Law. As elements of risk assessment and treatment that are not implemented in the Law, the following are indicated: 1) the use of quantitative and semi-qualitative risk analysis, 2) determining the type and
severity of possible consequences of risks, the likelihood of its occurrence and its overall level, 
3) determining the risk threshold, and 4) prioritization of treatment of unacceptable
risks.
PB  - Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије
T2  - Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе
T1  - Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици
T1  - Implementation of the risk theory to the law on prevention of family violence
VL  - 15
IS  - 35
SP  - 319
EP  - 330
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004
ER  - 
@article{
author = "Субошић, Дане Р. and Стевановић, Обрад М.",
year = "2018",
abstract = "Доношењем актуелног Закона о спречавању насиља у породици, у
Републици Србији је створен одговарајући правни оквир за делотворније и ефикасније
превазилажење бројних проблема у заштити жртава тог насиља. Као кључни инстру-
мент њихове заштите, тим законом су прописане хитне мере које могућем учиниоцу
насиља у породици може изређи надлежни полицијски службеник – када у поступку
процене ризика установи да од тог насиља постоји непосредна опасност. Полазећи од
тога да је процена ризика једна од процесних фаза управљања ризиком и од тога да се
хитне мере могу сматрати једним од начина третмана ризика, радом се проблематузује
питање: да ли су, у ком обиму и на који начин, ти елементи теорије управљања ризи-
ком имплементирани у Закон о спречавању насиља у породици? Тако усмереним ис-
траживањем, идентификовани су и у раду научно описани теоријски и релевантним
стандардом утврђени елементи процене и третмана ризика који јесу и који нису, екс-
плицитно или имплицитно, имплементирани у актуелни Закон о спречавању насиља у
породици. На тај начин, радом се указује на потребу и на могућност унапређења док-
трине и праксе спречавања и сузбијања те врсте насиља у Републици Србији., By adopting the current Law on Prevention of Family Violence, in the Republic
of Serbia has created an adequate legal framework to effectively and efficiently overcome
the numerous problems in the protection of the victims of that violence. As a key instrument
for their protection, this law prescribes urgent measures that can be imposed by the
competent police officer to the possible perpetrator of family violence - when in the risk
assessment process he establishes that there is an imminent danger from that violence. Based
on the fact that risk assessment is one of the process stages of risk management and that
urgent measures can be considered as a way of treating risks, the paper deals with questions:
whether, to what extent and in what way, these elements of the theory of risk management
implemented in the Law on Prevention of Family Violence? The synthesis of the results of
the conducted research has determined that the key elements of the assessment and treatment
of risks, as a theoretical and relevant standard of the identified risk management phases, have
been implemented to a significant extent but not fully, explicitly or implicitly in the current
Law on Prevention of Family Violence. In addition, the key elements of risk management that are implemented in the Law are: 1) risk assessment, as a procedure and document (explicit); and 2) noun (concept), identification, analysis, evaluation and risk treatment (implicitly). As risk treatment methods, the reduction, transfer, avoidance and risk control are implemented in the Law. As elements of risk assessment and treatment that are not implemented in the Law, the following are indicated: 1) the use of quantitative and semi-qualitative risk analysis, 2) determining the type and
severity of possible consequences of risks, the likelihood of its occurrence and its overall level, 
3) determining the risk threshold, and 4) prioritization of treatment of unacceptable
risks.",
publisher = "Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије",
journal = "Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе",
title = "Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици, Implementation of the risk theory to the law on prevention of family violence",
volume = "15",
number = "35",
pages = "319-330",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004"
}
Субошић, Д. Р.,& Стевановић, О. М.. (2018). Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици. in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе
Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије., 15(35), 319-330.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004
Субошић ДР, Стевановић ОМ. Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици. in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе. 2018;15(35):319-330.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004 .
Субошић, Дане Р., Стевановић, Обрад М., "Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици" in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе, 15, no. 35 (2018):319-330,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004 .

Specific characteristics of the Law on the Prevention of Domestic Violence

Stevanović, Obrad M.; Subošić, Dane; Kekić, Dalibor

(Pravni fakultet, Novi Sad, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Stevanović, Obrad M.
AU  - Subošić, Dane
AU  - Kekić, Dalibor
PY  - 2018
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/829
AB  - The current Law on the Prevention of Domestic Violence basically regulates the organization, goals and manner of acting of competent state authorities and institutions in preventing this type of violence and in protecting victims and supporting victims of this violence in the Republic of Serbia. Experiences of competent police officers, prosecutors and judges acquired during their specialized training and nine-month practical implementation of the Law on Prevention of Domestic Violence, confirmed some of the specific characteristics, but also pointed out some problems in the implementation of the Law. Starting from this, the research whose results were presented in the work was aimed at identifying, systematizing and scientifically describing the characteristics of the Law on the Prevention of Domestic Violence that are of particular importance for understanding its essence and for its effective and efficient implementation. The results of such directed research, as particularly important characteristics of this Law, have been identified in the paper as well: 1) targeted the Law on preventive action (prevention) and higher level of expertise of officials for the application of protection of victims of violence (protection), 2) formalization of the risk assessment procedure and pronouncement of urgent measures (processing), 3) the statutory law (competence) cooperation and coordination of activities between competent authorities and institutions in its implementation (integration). Such a conception of legal solutions, conditions have been created to overcome some of the previously expressed problems of preventing domestic violence. The most significant of these are: 1) the problem of 'dark figures' as a consequence of the absence of reporting and processing of domestic violence, 2) the problem of legal and security vacuum in the protection of victims, 3) the problem of insufficient competence and the lack of cooperation between providers of prevention of domestic violence and 4) the problem of overlap and / or gap in the structure of responsibility for the protection of victims of this violence.
AB  - Aktuelnim Zakonom o sprečavanju nasilja u porodici načelno su uređeni organizacija, ciljevi i način postupanja nadležnih državnih organa i ustanova u sprečavanju te vrste nasilja i u zaštiti žrtava i u podršci žrtvama tog nasilja u Republici Srbiji. Iskustva nadležnih policijskih službenika, javnih tužilaca i sudija stečena tokom njihove specijalizovane obuke i u njihovoj devetomesečnoj praksi sprovođenja Zakona o sprečavanju nasilja u porodici, ukazala su na neke od specifičnih karakteristika tog Zakona. Polazeći od tih iskustava, istraživanje čiji su rezultati prezentovani u radu bilo je usmereno na to, da se identifikuju i sistematizuju karakteristike Zakona o sprečavanju nasilja u porodici koje su od posebnog značaja za razumevanje njegove suštine, a time i za njegovo efektivno i efikasno sprovođenje. Rezultatima tako usmerenog istraživanja prezentovanim u radu, kao posebno značajne karakteristike tog Zakona, opisane su: 1) težišna usmerenost Zakona na preventivno delovanje (prevencija) i na zaštitu žrtava nasilja (protekcija), 2) formalizacija postupka procene rizika i izricanja hitnih mera (procesuiranje), i 3) propisanost višeg nivoa stručnosti lica za vođenje postupka (kompetetnost) i obavezne koordinacije aktivnosti između nadležnih organa i ustanova u primeni Zakona (integracija).
PB  - Pravni fakultet, Novi Sad
T2  - Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad
T1  - Specific characteristics of the Law on the Prevention of Domestic Violence
T1  - Specifične karakateristike Zakona o sprečavanju nasilja u porodici
VL  - 52
IS  - 1
SP  - 153
EP  - 168
DO  - 10.5937/zrpfns52-17106
ER  - 
@article{
author = "Stevanović, Obrad M. and Subošić, Dane and Kekić, Dalibor",
year = "2018",
abstract = "The current Law on the Prevention of Domestic Violence basically regulates the organization, goals and manner of acting of competent state authorities and institutions in preventing this type of violence and in protecting victims and supporting victims of this violence in the Republic of Serbia. Experiences of competent police officers, prosecutors and judges acquired during their specialized training and nine-month practical implementation of the Law on Prevention of Domestic Violence, confirmed some of the specific characteristics, but also pointed out some problems in the implementation of the Law. Starting from this, the research whose results were presented in the work was aimed at identifying, systematizing and scientifically describing the characteristics of the Law on the Prevention of Domestic Violence that are of particular importance for understanding its essence and for its effective and efficient implementation. The results of such directed research, as particularly important characteristics of this Law, have been identified in the paper as well: 1) targeted the Law on preventive action (prevention) and higher level of expertise of officials for the application of protection of victims of violence (protection), 2) formalization of the risk assessment procedure and pronouncement of urgent measures (processing), 3) the statutory law (competence) cooperation and coordination of activities between competent authorities and institutions in its implementation (integration). Such a conception of legal solutions, conditions have been created to overcome some of the previously expressed problems of preventing domestic violence. The most significant of these are: 1) the problem of 'dark figures' as a consequence of the absence of reporting and processing of domestic violence, 2) the problem of legal and security vacuum in the protection of victims, 3) the problem of insufficient competence and the lack of cooperation between providers of prevention of domestic violence and 4) the problem of overlap and / or gap in the structure of responsibility for the protection of victims of this violence., Aktuelnim Zakonom o sprečavanju nasilja u porodici načelno su uređeni organizacija, ciljevi i način postupanja nadležnih državnih organa i ustanova u sprečavanju te vrste nasilja i u zaštiti žrtava i u podršci žrtvama tog nasilja u Republici Srbiji. Iskustva nadležnih policijskih službenika, javnih tužilaca i sudija stečena tokom njihove specijalizovane obuke i u njihovoj devetomesečnoj praksi sprovođenja Zakona o sprečavanju nasilja u porodici, ukazala su na neke od specifičnih karakteristika tog Zakona. Polazeći od tih iskustava, istraživanje čiji su rezultati prezentovani u radu bilo je usmereno na to, da se identifikuju i sistematizuju karakteristike Zakona o sprečavanju nasilja u porodici koje su od posebnog značaja za razumevanje njegove suštine, a time i za njegovo efektivno i efikasno sprovođenje. Rezultatima tako usmerenog istraživanja prezentovanim u radu, kao posebno značajne karakteristike tog Zakona, opisane su: 1) težišna usmerenost Zakona na preventivno delovanje (prevencija) i na zaštitu žrtava nasilja (protekcija), 2) formalizacija postupka procene rizika i izricanja hitnih mera (procesuiranje), i 3) propisanost višeg nivoa stručnosti lica za vođenje postupka (kompetetnost) i obavezne koordinacije aktivnosti između nadležnih organa i ustanova u primeni Zakona (integracija).",
publisher = "Pravni fakultet, Novi Sad",
journal = "Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad",
title = "Specific characteristics of the Law on the Prevention of Domestic Violence, Specifične karakateristike Zakona o sprečavanju nasilja u porodici",
volume = "52",
number = "1",
pages = "153-168",
doi = "10.5937/zrpfns52-17106"
}
Stevanović, O. M., Subošić, D.,& Kekić, D.. (2018). Specific characteristics of the Law on the Prevention of Domestic Violence. in Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad
Pravni fakultet, Novi Sad., 52(1), 153-168.
https://doi.org/10.5937/zrpfns52-17106
Stevanović OM, Subošić D, Kekić D. Specific characteristics of the Law on the Prevention of Domestic Violence. in Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad. 2018;52(1):153-168.
doi:10.5937/zrpfns52-17106 .
Stevanović, Obrad M., Subošić, Dane, Kekić, Dalibor, "Specific characteristics of the Law on the Prevention of Domestic Violence" in Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad, 52, no. 1 (2018):153-168,
https://doi.org/10.5937/zrpfns52-17106 . .
2

Distribution of management functions in the Law on Prevention of Domestic Violence

Stevanović, Obrad; Subošić, Dane; Kekić, Dalibor

(Kriminalističko- policijska akademija, Beograd, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Stevanović, Obrad
AU  - Subošić, Dane
AU  - Kekić, Dalibor
PY  - 2018
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/821
AB  - The current Law on Prevention of Domestic Violence in the Republic of Serbia has been adopted with the aim to regulate organization and conduct of state bodies and institutions in a general and unique manner and enable in this way efficient prevention of domestic violence as well as provide urgent, timely and effective protection and support to victims of that violence. Starting from this point, the paper deals with the following question: are the contents of theoretically determined managerial functions in the police represented in the Law on Prevention of Domestic violence, to what extent and in what way? As the most important management contents that are represented in the Law, the results of such a focused research have been identified in the paper as well: 1) general goals and ways of preventing domestic violence; 2) bodies and institutions in charge of implementing the Law; 3) specialized training of police officers, and 4) general procedures and rules for mandatory coordination of activities between bodies and institutions in charge of implementing the Law. The most important contents of planning, organization, management and control, whose distribution in the Law by research is not indicated, despite the justified need for them to be distributed in the practice of applying the Law, refer to: 1) the application of appropriate scientific methods of forecasting; 2) the inclusion of the activities of preventing domestic violence into periodic police work plans; 3) standardization of the treatment and the working methods of police officers; 4) strengthening of their professional integrity; 5) their motivation for work; 6) and evaluating their work in preventing domestic violence.
AB  - Aktuelni Zakon o sprečavanju nasilja u porodici u Republici Srbiji donet je s ciljem da se njime na opšti i jedinstven način uredi organizacija i postupanje državnih organa i ustanova i da se time omoguće delotvorno sprečavanje nasilja u porodici i hitna, blagovremena i delotvorna zaštita i podrška žrtvama tog nasilja. Polazeći od toga, u radu se problematizuju pitanja da li su, u kom obimu i na koji način sadržaji teorijski utvrđenih funkcija rukovođenja u policiji zastupljeni u Zakonu o sprečavanju nasilja u porodici. Rezultatima tako usmerenog istraživanja identifikovani su i u radu naučno opisani teorijski utvrđeni sadržaji planiranja, organizovanja, vođenja i kontrole: 1) koji su, eksplicitno ili implicitno, zastupljeni u aktuelnom Zakonu o sprečavanju nasilja u porodici i 2) koji u Zakon nisu implementirani, a za čijom implementacijom u praksi sprečavanja nasilja u porodici postoji opravdana potreba.
PB  - Kriminalističko- policijska akademija, Beograd
T2  - Nauka, bezbednost, policija
T1  - Distribution of management functions in the Law on Prevention of Domestic Violence
T1  - Zastupljenost funkcija rukovođenja u Zakonu o sprečavanju nasilja u porodici
VL  - 23
IS  - 2
SP  - 131
EP  - 146
DO  - 10.5937/nabepo23-16795
ER  - 
@article{
author = "Stevanović, Obrad and Subošić, Dane and Kekić, Dalibor",
year = "2018",
abstract = "The current Law on Prevention of Domestic Violence in the Republic of Serbia has been adopted with the aim to regulate organization and conduct of state bodies and institutions in a general and unique manner and enable in this way efficient prevention of domestic violence as well as provide urgent, timely and effective protection and support to victims of that violence. Starting from this point, the paper deals with the following question: are the contents of theoretically determined managerial functions in the police represented in the Law on Prevention of Domestic violence, to what extent and in what way? As the most important management contents that are represented in the Law, the results of such a focused research have been identified in the paper as well: 1) general goals and ways of preventing domestic violence; 2) bodies and institutions in charge of implementing the Law; 3) specialized training of police officers, and 4) general procedures and rules for mandatory coordination of activities between bodies and institutions in charge of implementing the Law. The most important contents of planning, organization, management and control, whose distribution in the Law by research is not indicated, despite the justified need for them to be distributed in the practice of applying the Law, refer to: 1) the application of appropriate scientific methods of forecasting; 2) the inclusion of the activities of preventing domestic violence into periodic police work plans; 3) standardization of the treatment and the working methods of police officers; 4) strengthening of their professional integrity; 5) their motivation for work; 6) and evaluating their work in preventing domestic violence., Aktuelni Zakon o sprečavanju nasilja u porodici u Republici Srbiji donet je s ciljem da se njime na opšti i jedinstven način uredi organizacija i postupanje državnih organa i ustanova i da se time omoguće delotvorno sprečavanje nasilja u porodici i hitna, blagovremena i delotvorna zaštita i podrška žrtvama tog nasilja. Polazeći od toga, u radu se problematizuju pitanja da li su, u kom obimu i na koji način sadržaji teorijski utvrđenih funkcija rukovođenja u policiji zastupljeni u Zakonu o sprečavanju nasilja u porodici. Rezultatima tako usmerenog istraživanja identifikovani su i u radu naučno opisani teorijski utvrđeni sadržaji planiranja, organizovanja, vođenja i kontrole: 1) koji su, eksplicitno ili implicitno, zastupljeni u aktuelnom Zakonu o sprečavanju nasilja u porodici i 2) koji u Zakon nisu implementirani, a za čijom implementacijom u praksi sprečavanja nasilja u porodici postoji opravdana potreba.",
publisher = "Kriminalističko- policijska akademija, Beograd",
journal = "Nauka, bezbednost, policija",
title = "Distribution of management functions in the Law on Prevention of Domestic Violence, Zastupljenost funkcija rukovođenja u Zakonu o sprečavanju nasilja u porodici",
volume = "23",
number = "2",
pages = "131-146",
doi = "10.5937/nabepo23-16795"
}
Stevanović, O., Subošić, D.,& Kekić, D.. (2018). Distribution of management functions in the Law on Prevention of Domestic Violence. in Nauka, bezbednost, policija
Kriminalističko- policijska akademija, Beograd., 23(2), 131-146.
https://doi.org/10.5937/nabepo23-16795
Stevanović O, Subošić D, Kekić D. Distribution of management functions in the Law on Prevention of Domestic Violence. in Nauka, bezbednost, policija. 2018;23(2):131-146.
doi:10.5937/nabepo23-16795 .
Stevanović, Obrad, Subošić, Dane, Kekić, Dalibor, "Distribution of management functions in the Law on Prevention of Domestic Violence" in Nauka, bezbednost, policija, 23, no. 2 (2018):131-146,
https://doi.org/10.5937/nabepo23-16795 . .
1

Politika upravljanja ljudskim resursima kao faktor sistema policijskog obrazovanja

Stevanović, Obrad; Subošić, Dane; Kekić, Dalibor

(Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Stevanović, Obrad
AU  - Subošić, Dane
AU  - Kekić, Dalibor
PY  - 2018
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/818
AB  - Radi zadovoljavanja stalno rastućih potreba za specifičnim i ograničenim ljudskim znanjima i sposobnostima, većina savremenih policijskih organizacija uspostavila je i kontinuirano razvija odgovarajući sistem policijskog obrazovanja. Jedan od ključnih faktora kvaliteta i uspešnosti funkcionisanja tog sistema, svakako je i politika upravljanja ljudskim resursima u policiji. Polazeći od toga, rad je rezultat istraživanja u okviru kojeg su identifikovani, naučno opisani i objašnjeni ključni elementi sadržaja politike upravljanja ljudskim resursima u policiji i visok nivo mogućnosti njihovog uticaja na uspostavljanje i kvalitet funkcionisanja sistema policijskog obrazovanja u Republici Srbiji. Kao najznačajniji među očekivanim pozitivnim efektima tog uticaja, istraživanjem su utvrđeni: 1) visok nivo usaglašenosti radnih profila zaposlenih u policiji i obrazovnih profila budućih zaposlenih koji se za potrebe policije obezbeđuju u sistemu policijskog obrazovanja i 2) visok nivo povezanosti tog sistema sa politikom zapošljavanja i karijernog razvoja zaposlenih u policiji. Rezultatima istraživanja je takođe utvrđeno da je, posredstvom tih efekata politike upravljanja ljudskim resursima u policiji, moguće značajno uticati i na viši nivo profesionalizacije policije, kao i na dugoročnu održivost i uspešnost sistema policijskog obrazovanja u Republici Srbiji.
PB  - Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod
T2  - Vojno delo
T1  - Politika upravljanja ljudskim resursima kao faktor sistema policijskog obrazovanja
VL  - 70
IS  - 4
SP  - 117
EP  - 128
DO  - 10.5937/vojdelo1804117S
ER  - 
@article{
author = "Stevanović, Obrad and Subošić, Dane and Kekić, Dalibor",
year = "2018",
abstract = "Radi zadovoljavanja stalno rastućih potreba za specifičnim i ograničenim ljudskim znanjima i sposobnostima, većina savremenih policijskih organizacija uspostavila je i kontinuirano razvija odgovarajući sistem policijskog obrazovanja. Jedan od ključnih faktora kvaliteta i uspešnosti funkcionisanja tog sistema, svakako je i politika upravljanja ljudskim resursima u policiji. Polazeći od toga, rad je rezultat istraživanja u okviru kojeg su identifikovani, naučno opisani i objašnjeni ključni elementi sadržaja politike upravljanja ljudskim resursima u policiji i visok nivo mogućnosti njihovog uticaja na uspostavljanje i kvalitet funkcionisanja sistema policijskog obrazovanja u Republici Srbiji. Kao najznačajniji među očekivanim pozitivnim efektima tog uticaja, istraživanjem su utvrđeni: 1) visok nivo usaglašenosti radnih profila zaposlenih u policiji i obrazovnih profila budućih zaposlenih koji se za potrebe policije obezbeđuju u sistemu policijskog obrazovanja i 2) visok nivo povezanosti tog sistema sa politikom zapošljavanja i karijernog razvoja zaposlenih u policiji. Rezultatima istraživanja je takođe utvrđeno da je, posredstvom tih efekata politike upravljanja ljudskim resursima u policiji, moguće značajno uticati i na viši nivo profesionalizacije policije, kao i na dugoročnu održivost i uspešnost sistema policijskog obrazovanja u Republici Srbiji.",
publisher = "Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod",
journal = "Vojno delo",
title = "Politika upravljanja ljudskim resursima kao faktor sistema policijskog obrazovanja",
volume = "70",
number = "4",
pages = "117-128",
doi = "10.5937/vojdelo1804117S"
}
Stevanović, O., Subošić, D.,& Kekić, D.. (2018). Politika upravljanja ljudskim resursima kao faktor sistema policijskog obrazovanja. in Vojno delo
Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod., 70(4), 117-128.
https://doi.org/10.5937/vojdelo1804117S
Stevanović O, Subošić D, Kekić D. Politika upravljanja ljudskim resursima kao faktor sistema policijskog obrazovanja. in Vojno delo. 2018;70(4):117-128.
doi:10.5937/vojdelo1804117S .
Stevanović, Obrad, Subošić, Dane, Kekić, Dalibor, "Politika upravljanja ljudskim resursima kao faktor sistema policijskog obrazovanja" in Vojno delo, 70, no. 4 (2018):117-128,
https://doi.org/10.5937/vojdelo1804117S . .
1

Separatistička pobuna albanskih studenata na Kosovu i Metohiji 1981. kao početak razbijanja socijalističke Jugoslavije

Шуваковић, Урош В; Стевановић, Обрад М.

(Београд : Српско социолошко друштво , Институт друштвених наука и Институт за криминолошка и социолошка истраживања, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Шуваковић, Урош В
AU  - Стевановић, Обрад М.
PY  - 2018
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1230
AB  - У раду се указује на друштвено–историјске предуслове који су се стекли пред избијање демонстрација албанских студената на Косову и Метохији 1981, које су прерасле у отворену сепаратистичку побуну. Ти предуслови вуку корене из ставова Коминтерне у вези са националним питањем у Југославији, као и из одлука Дрезденског конгреса КПЈ. Даљи развој догађаја у послератној социјалистичкој Југославији,  с  времена  на  време, актуелизовао  je  ове  одлуке  и  ставове,  а  процес  развоја југословенске заједнице ишао је у правцу њене разградње. На основу социолошке анализе садржаја литературе и изворних докумената који су сада постали доступни научној јавности, изводи се закључак да је побуна албанских сепаратиста на  Косову  и  Метохији  1981.  била  само  увод  у  процес  разбијања  Југославије.  Иако  је угушена ефикасним ангажовањем снага милиције и ЈНА, а у складу са наредбама савезног руководства, она је значила почетак процеса који је био незаустављив. Настављена  је  перманентна  дестабилизација  Југославије  и  Србије  активностима  нижег  интензитета  (пропаганда,  субверзија,  касније  покушаји  убистава,  убиства,  терористички акти) на КиМ, али је временом дошло и до садејства албанских сепаратиста и сепаратиста у другим југословенским републикама које су процениле да је погодан тренутак за изношење сопствених сепаратистичких захтева. Улога студената је у побуни на Косову и Метохији била само иницијална и марионетска: сепаратисти су правилно процењивали да ће бити теже употребити силу против студената, него против отворене побуне. Када су организатори увидели да је  број  студената  који  су  спремни  да  директно  у  томе  учествују  ипак  недовољан,  кренуло  се  у  омасовљење  протеста  ђацима  и  радницима,  али  је  онда  и  државна  реакција била адекватна.
AB  - This  paper  highlights  the  socio-historical  preconditions  arising  before  the  protests  of  Albanian  students  in  Kosovo  and  Metohija  in  1981,  which  turned  into  an open separatist rebellion. These preconditions had their roots in the views of the Co-mintern regarding the national question in Yugoslavia, as well as in the decisions of the KPJ (Communist Party of Yugoslavia) Dresden Congress. The future development of the events in the post-war socialist Yugoslavia, from time to time, actualized these decisions and  attitudes,  and  the  process  of  the  development  of  Yugoslav  community  headed  to-wards  its  dissolution.  Based  on  a  sociological  analysis  of  the  contents  of  literature  and  original documents that have now become available to the scientific public, a conclusion is drawn that the rebellion of Albanian separatists in Kosovo and Metohija (K&M) in 1981 was only an introduction to the process of Yugoslavia breakdown. Although it was sup-pressed by means of an effective engagement of the forces of the police and the Yugoslav People’s Army (YPA), in accordance with the orders of the federal leadership, it meant the beginning of a process that was unstoppable. A permanent destabilization of Yugoslavia and  Serbia  continued  through  activities  of  low-intensity  (propaganda,  subversion,  later  attempted murders, murders, terrorist acts) in Kosovo and Metohija, but over time, there grew  a  cooperation  between  Albanian  separatists  and  the  separatists  in  other  Yugoslav  republics who came to a conclusion that it was a convenient moment for presenting their own separatist demands.The  role  of  students  in  the  rebellion  in  Kosovo  and  Metohija  was  only  initial  and  marionette  in  nature:  the  separatists  correctly  estimated  that  it  would  be  more  difficult  to use force against students, than against an open revolt. When the organizers realized that the number of students willing to directly participate was insufficient, they began to enlarge the protests with high school students and workers, but even then the state reac-tion was adequate.
PB  - Београд : Српско социолошко друштво , Институт друштвених наука и Институт за криминолошка и социолошка истраживања
T2  - Социолошки преглед : Часопис Српског социолошког друштва = Sociological Reviev : Journal of Serbian Sociological Association
T1  - Separatistička pobuna albanskih studenata na Kosovu i Metohiji 1981. kao početak razbijanja socijalističke Jugoslavije
T1  - Separatist rebellion of Albanian students in Kosovo and Metohija in 1981 as the beginning of the social-ist Yugoslavia breakdown
VL  - 52
IS  - 4
SP  - 1196
EP  - 1229
DO  - 10.5937/socpreg52-20074
ER  - 
@article{
author = "Шуваковић, Урош В and Стевановић, Обрад М.",
year = "2018",
abstract = "У раду се указује на друштвено–историјске предуслове који су се стекли пред избијање демонстрација албанских студената на Косову и Метохији 1981, које су прерасле у отворену сепаратистичку побуну. Ти предуслови вуку корене из ставова Коминтерне у вези са националним питањем у Југославији, као и из одлука Дрезденског конгреса КПЈ. Даљи развој догађаја у послератној социјалистичкој Југославији,  с  времена  на  време, актуелизовао  je  ове  одлуке  и  ставове,  а  процес  развоја југословенске заједнице ишао је у правцу њене разградње. На основу социолошке анализе садржаја литературе и изворних докумената који су сада постали доступни научној јавности, изводи се закључак да је побуна албанских сепаратиста на  Косову  и  Метохији  1981.  била  само  увод  у  процес  разбијања  Југославије.  Иако  је угушена ефикасним ангажовањем снага милиције и ЈНА, а у складу са наредбама савезног руководства, она је значила почетак процеса који је био незаустављив. Настављена  је  перманентна  дестабилизација  Југославије  и  Србије  активностима  нижег  интензитета  (пропаганда,  субверзија,  касније  покушаји  убистава,  убиства,  терористички акти) на КиМ, али је временом дошло и до садејства албанских сепаратиста и сепаратиста у другим југословенским републикама које су процениле да је погодан тренутак за изношење сопствених сепаратистичких захтева. Улога студената је у побуни на Косову и Метохији била само иницијална и марионетска: сепаратисти су правилно процењивали да ће бити теже употребити силу против студената, него против отворене побуне. Када су организатори увидели да је  број  студената  који  су  спремни  да  директно  у  томе  учествују  ипак  недовољан,  кренуло  се  у  омасовљење  протеста  ђацима  и  радницима,  али  је  онда  и  државна  реакција била адекватна., This  paper  highlights  the  socio-historical  preconditions  arising  before  the  protests  of  Albanian  students  in  Kosovo  and  Metohija  in  1981,  which  turned  into  an open separatist rebellion. These preconditions had their roots in the views of the Co-mintern regarding the national question in Yugoslavia, as well as in the decisions of the KPJ (Communist Party of Yugoslavia) Dresden Congress. The future development of the events in the post-war socialist Yugoslavia, from time to time, actualized these decisions and  attitudes,  and  the  process  of  the  development  of  Yugoslav  community  headed  to-wards  its  dissolution.  Based  on  a  sociological  analysis  of  the  contents  of  literature  and  original documents that have now become available to the scientific public, a conclusion is drawn that the rebellion of Albanian separatists in Kosovo and Metohija (K&M) in 1981 was only an introduction to the process of Yugoslavia breakdown. Although it was sup-pressed by means of an effective engagement of the forces of the police and the Yugoslav People’s Army (YPA), in accordance with the orders of the federal leadership, it meant the beginning of a process that was unstoppable. A permanent destabilization of Yugoslavia and  Serbia  continued  through  activities  of  low-intensity  (propaganda,  subversion,  later  attempted murders, murders, terrorist acts) in Kosovo and Metohija, but over time, there grew  a  cooperation  between  Albanian  separatists  and  the  separatists  in  other  Yugoslav  republics who came to a conclusion that it was a convenient moment for presenting their own separatist demands.The  role  of  students  in  the  rebellion  in  Kosovo  and  Metohija  was  only  initial  and  marionette  in  nature:  the  separatists  correctly  estimated  that  it  would  be  more  difficult  to use force against students, than against an open revolt. When the organizers realized that the number of students willing to directly participate was insufficient, they began to enlarge the protests with high school students and workers, but even then the state reac-tion was adequate.",
publisher = "Београд : Српско социолошко друштво , Институт друштвених наука и Институт за криминолошка и социолошка истраживања",
journal = "Социолошки преглед : Часопис Српског социолошког друштва = Sociological Reviev : Journal of Serbian Sociological Association",
title = "Separatistička pobuna albanskih studenata na Kosovu i Metohiji 1981. kao početak razbijanja socijalističke Jugoslavije, Separatist rebellion of Albanian students in Kosovo and Metohija in 1981 as the beginning of the social-ist Yugoslavia breakdown",
volume = "52",
number = "4",
pages = "1196-1229",
doi = "10.5937/socpreg52-20074"
}
Шуваковић, У. В.,& Стевановић, О. М.. (2018). Separatistička pobuna albanskih studenata na Kosovu i Metohiji 1981. kao početak razbijanja socijalističke Jugoslavije. in Социолошки преглед : Часопис Српског социолошког друштва = Sociological Reviev : Journal of Serbian Sociological Association
Београд : Српско социолошко друштво , Институт друштвених наука и Институт за криминолошка и социолошка истраживања., 52(4), 1196-1229.
https://doi.org/10.5937/socpreg52-20074
Шуваковић УВ, Стевановић ОМ. Separatistička pobuna albanskih studenata na Kosovu i Metohiji 1981. kao početak razbijanja socijalističke Jugoslavije. in Социолошки преглед : Часопис Српског социолошког друштва = Sociological Reviev : Journal of Serbian Sociological Association. 2018;52(4):1196-1229.
doi:10.5937/socpreg52-20074 .
Шуваковић, Урош В, Стевановић, Обрад М., "Separatistička pobuna albanskih studenata na Kosovu i Metohiji 1981. kao početak razbijanja socijalističke Jugoslavije" in Социолошки преглед : Часопис Српског социолошког друштва = Sociological Reviev : Journal of Serbian Sociological Association, 52, no. 4 (2018):1196-1229,
https://doi.org/10.5937/socpreg52-20074 . .
1

The possibilities and limitations of general risk assessment of domestic violence by application of the matrices of probability and consequences

Subošić, Dane; Stevanović, Obrad

(Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Subošić, Dane
AU  - Stevanović, Obrad
PY  - 2018
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/861
AB  - By comparing the risk theory and the relevant standard with the Law on the Prevention of Domestic Violence (Law), one comes to the conclusion that risk management, especially in the domain of assessment, is based on qualitative methods of analysis. Thus, the potential for the application of semi-quantitative and quantitative risk analysis methods in the application of the said regulation is not used. As it is too ambitious to problematize the purpose and potential for the implementation of both types of risk analysis methods envisioned by the Law in one paper, this study deals with possibilities and limitations of the conversion of qualitative into quantitative data in the function of overall risk assessment in the doctrine and the practice of preventing domestic violence in the Republic of Serbia. More precisely, the paper has identified the purpose, possibilities, limitations and the proposal of their overcoming, in the implication of the matrices of probability and consequences, as a semi-quantitative method of analyzing the general risk in the doctrine and practice of preventing domestic violence in the mentioned spatial framework. This contributes to the creation of conditions that support effective implementation of the Law, which are not foreseen as a potential for improving the doctrine and practice of preventing domestic violence by using matrices of probability and consequences, while recognizing the identified limitations. The verification of this research creates a starting point for the development of standards for the quantification of the general risk of domestic violence, which creates the conditions for the mentioned assessments to be more precise in terms of precision, ranking and risk classification, as well as the reduction of discretionary decision-making. This would create conditions for defming good practice in this area, which could be taken to the necessary extent in other countries.
AB  - Pored nespornog kvaliteta Zakona o sprečavanju nasilja u porodici (Zakon), kojim je predviđena obaveza procenjivanja rizika u konkretnom (prijavljenom) slučaju nasilja u porodici u Republici Srbiji, njime nije predviđeno procenjivanje opšteg rizika od navedene vrste nasilja. Odsustvo Zakonom predviđene obaveznosti procene opšteg rizika od nasilja u porodici ima za posledicu podoptimalne uslove donošenja valjanijih odluka (time i planova) za suprotstavljanje navedenom bezbednosnom problemu. S tim u vezi, ovim radom se rešavanje ili ublažavanje problema odsustva procene opšteg rizika od nasilja u porodici razmatra analogijom te oblasti sa oblašću koja je po tom pitanju uređenija, kakvom se može smatrati bezbednost i otpornost društva - procena rizika, sadržana u istoimenom standardu (Standard). Polazeći od toga, radom su proverene mogućnosti i ograničenja procenjivanja (identifikovanjem, analiziranjem i vrednovanjem) opšteg rizika od nasilja u porodici primenom Standarda, radi njegovog tretiranja. Na osnovu realizovanog istraživanja zaključeno je da: 1) postoji potreba i mogućnost propisivanja obaveze procenjivanja opšteg rizika od nasilja u porodici; 2) ona treba da bude realizovana metodama polukvantitativne i kvantitativne analize, konkretno matrica verovatnoća i posledica (radi utvrđivanja prihvatljivosti ili neprihvatljivosti svih opštih rizika koji su u nadležnosti policije, među kojima i od nasilja u porodici), odnosno verovatnoće (radi utvrđivanja opšteg rizika od nasilja u porodici po pojedinim teritorijalnim organizacionim jedinicama policije, kako bi mogle međusobno da se porede); 3) postojeći Standard ne odgovara sasvim potrebama procene opšteg rizika od nasilja u porodici; 4) zbog čega postoji potreba za razvijanjem posebnog standarda za određivanje veličine opšteg rizika od porodičnog nasilja.
PB  - Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd
T2  - Bezbednost, Beograd
T1  - The possibilities and limitations of general risk assessment of domestic violence by application of the matrices of probability and consequences
T1  - Mogućnosti i ograničenja procene opšteg rizika od nasilja u porodici primenom matrica verovatnoća i posledica
VL  - 60
IS  - 1
SP  - 25
EP  - 47
DO  - 10.5937/bezbednost1801025S
ER  - 
@article{
author = "Subošić, Dane and Stevanović, Obrad",
year = "2018",
abstract = "By comparing the risk theory and the relevant standard with the Law on the Prevention of Domestic Violence (Law), one comes to the conclusion that risk management, especially in the domain of assessment, is based on qualitative methods of analysis. Thus, the potential for the application of semi-quantitative and quantitative risk analysis methods in the application of the said regulation is not used. As it is too ambitious to problematize the purpose and potential for the implementation of both types of risk analysis methods envisioned by the Law in one paper, this study deals with possibilities and limitations of the conversion of qualitative into quantitative data in the function of overall risk assessment in the doctrine and the practice of preventing domestic violence in the Republic of Serbia. More precisely, the paper has identified the purpose, possibilities, limitations and the proposal of their overcoming, in the implication of the matrices of probability and consequences, as a semi-quantitative method of analyzing the general risk in the doctrine and practice of preventing domestic violence in the mentioned spatial framework. This contributes to the creation of conditions that support effective implementation of the Law, which are not foreseen as a potential for improving the doctrine and practice of preventing domestic violence by using matrices of probability and consequences, while recognizing the identified limitations. The verification of this research creates a starting point for the development of standards for the quantification of the general risk of domestic violence, which creates the conditions for the mentioned assessments to be more precise in terms of precision, ranking and risk classification, as well as the reduction of discretionary decision-making. This would create conditions for defming good practice in this area, which could be taken to the necessary extent in other countries., Pored nespornog kvaliteta Zakona o sprečavanju nasilja u porodici (Zakon), kojim je predviđena obaveza procenjivanja rizika u konkretnom (prijavljenom) slučaju nasilja u porodici u Republici Srbiji, njime nije predviđeno procenjivanje opšteg rizika od navedene vrste nasilja. Odsustvo Zakonom predviđene obaveznosti procene opšteg rizika od nasilja u porodici ima za posledicu podoptimalne uslove donošenja valjanijih odluka (time i planova) za suprotstavljanje navedenom bezbednosnom problemu. S tim u vezi, ovim radom se rešavanje ili ublažavanje problema odsustva procene opšteg rizika od nasilja u porodici razmatra analogijom te oblasti sa oblašću koja je po tom pitanju uređenija, kakvom se može smatrati bezbednost i otpornost društva - procena rizika, sadržana u istoimenom standardu (Standard). Polazeći od toga, radom su proverene mogućnosti i ograničenja procenjivanja (identifikovanjem, analiziranjem i vrednovanjem) opšteg rizika od nasilja u porodici primenom Standarda, radi njegovog tretiranja. Na osnovu realizovanog istraživanja zaključeno je da: 1) postoji potreba i mogućnost propisivanja obaveze procenjivanja opšteg rizika od nasilja u porodici; 2) ona treba da bude realizovana metodama polukvantitativne i kvantitativne analize, konkretno matrica verovatnoća i posledica (radi utvrđivanja prihvatljivosti ili neprihvatljivosti svih opštih rizika koji su u nadležnosti policije, među kojima i od nasilja u porodici), odnosno verovatnoće (radi utvrđivanja opšteg rizika od nasilja u porodici po pojedinim teritorijalnim organizacionim jedinicama policije, kako bi mogle međusobno da se porede); 3) postojeći Standard ne odgovara sasvim potrebama procene opšteg rizika od nasilja u porodici; 4) zbog čega postoji potreba za razvijanjem posebnog standarda za određivanje veličine opšteg rizika od porodičnog nasilja.",
publisher = "Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd",
journal = "Bezbednost, Beograd",
title = "The possibilities and limitations of general risk assessment of domestic violence by application of the matrices of probability and consequences, Mogućnosti i ograničenja procene opšteg rizika od nasilja u porodici primenom matrica verovatnoća i posledica",
volume = "60",
number = "1",
pages = "25-47",
doi = "10.5937/bezbednost1801025S"
}
Subošić, D.,& Stevanović, O.. (2018). The possibilities and limitations of general risk assessment of domestic violence by application of the matrices of probability and consequences. in Bezbednost, Beograd
Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd., 60(1), 25-47.
https://doi.org/10.5937/bezbednost1801025S
Subošić D, Stevanović O. The possibilities and limitations of general risk assessment of domestic violence by application of the matrices of probability and consequences. in Bezbednost, Beograd. 2018;60(1):25-47.
doi:10.5937/bezbednost1801025S .
Subošić, Dane, Stevanović, Obrad, "The possibilities and limitations of general risk assessment of domestic violence by application of the matrices of probability and consequences" in Bezbednost, Beograd, 60, no. 1 (2018):25-47,
https://doi.org/10.5937/bezbednost1801025S . .
2

Correlation between the use of depleted uranium ammunition and the ethnic structure of the population of the Federal Republic of Yugoslavia during the 1999 NATO aggression

Stevanović, Obrad; Miladinović, Slobodan; Kekić, Dalibor

(Univerzitet u Nišu, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Stevanović, Obrad
AU  - Miladinović, Slobodan
AU  - Kekić, Dalibor
PY  - 2015
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/659
AB  - This paper explores the correlation of the number of used depleted uranium (DU) projectiles with the ethnic composition of the population in the municipalities (N=208) of the Federal Republic of Yugoslavia (FRY), specifically the type, intensity, and reliability of the correlation and the time dynamics of the use of DU projectiles during the NATO aggression on FRY in 1999. Since the number of citizens and the share of Albanian and non-Albanian populations in the total population of the former FRY do not represent the homogenous characteristics of the observed area, the Spearman correlation coefficient was used to determine the level of correlation between the number of DU missiles and the population of Albanian and non-Albanian ethnic origin in the observed municipalities. The research yielded the results that indicate direct proportionality between the number of DU missiles and the number of Albanians (r = 0.514, p = 0.000000) and inverse proportionality between the number of specified missiles and the number of non-Albanians (r = -0.320, p = 0.000003. The determined spatial distribution of DU projectile seriously and lastingly contaminated the living space of Albanians in Kosovo and Metohija, and thus the area of temporary residence of NATO, UNMIK, and EULEX forces in this part of the territory of the Republic of Serbia. The results also revealed that, in the last eleven days of the aggression, NATO forces fired more than a half (54%) of all DU projectiles fired within FRY.
AB  - Radom se istražuje korelacija upotrebljenih projektila sa osiromašenim uranijumom i etničke strukture stanovništva po opštinama (N=208) bivše Savezne Republike Jugoslavije (SRJ), odnosno vrsta, intenzitet i pouzdanost te korelacije i vremenska dinamika upotrebe navedenih projektila tokom agresije NATO na SRJ, 1999. godine. S obzirom na to da zastupljenost stanovništva albanske i nealbanske etničke pripadnosti u ukupnom broju stanovnika bivše SRJ, ne predstavljaju homogena obeležja posmatranog prostora, za utvrđivanje stepena povezanosti broja projektila sa osiromašenim uranijumom i broja stanovnika albanske i nealbanske etničke pripadnosti po opštinama, korišćen je Spirmanov (Spearman) koeficijent korelacije. Rezultati sprovedenog istraživanja ukazuju na to da postoji direktna proporcionalnost između broja upotrebljenih projektila sa osiromašenim uranijumom i broja Albanaca (r = 0.514, p = 0.000000) i inverzna proporcionalnost između broja upotrebljenih projektila sa osiromašenim uranijumom i broja nealbanaca (r = - 0.320, r = 0.000003). Tako utvrđenom prostornom distribucijom projektila sa osiromašenim uranijumom, pre svega je, ozbiljno i dugoročno, kontaminiran životni prostor Albanaca na Kosovu i Metohiji, a time i prostor privremenog boravka snaga NATO, UNMIK i EULEX, na tom delu teritorije Republike Srbije. Takođe, rezultatima sprovedenog istraživanja, utvrđeno je da su NATO snage, u poslednjih 11 dana agresije, upotrebile više od polovine (54%) od ukupnog broja projektila sa osiromašenim uranijumom upotrebljenih tokom agresije na SRJ.
PB  - Univerzitet u Nišu
T2  - Teme
T1  - Correlation between the use of depleted uranium ammunition and the ethnic structure of the population of the Federal Republic of Yugoslavia during the 1999 NATO aggression
T1  - Korelacija upotrebljene municije sa osiromašenim uranijumom i etničke strukture stanovništva Savezne Republike Jugoslavije tokom agresije NATO 1999. godine
VL  - 39
IS  - 4
SP  - 1599
EP  - 1621
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_659
ER  - 
@article{
author = "Stevanović, Obrad and Miladinović, Slobodan and Kekić, Dalibor",
year = "2015",
abstract = "This paper explores the correlation of the number of used depleted uranium (DU) projectiles with the ethnic composition of the population in the municipalities (N=208) of the Federal Republic of Yugoslavia (FRY), specifically the type, intensity, and reliability of the correlation and the time dynamics of the use of DU projectiles during the NATO aggression on FRY in 1999. Since the number of citizens and the share of Albanian and non-Albanian populations in the total population of the former FRY do not represent the homogenous characteristics of the observed area, the Spearman correlation coefficient was used to determine the level of correlation between the number of DU missiles and the population of Albanian and non-Albanian ethnic origin in the observed municipalities. The research yielded the results that indicate direct proportionality between the number of DU missiles and the number of Albanians (r = 0.514, p = 0.000000) and inverse proportionality between the number of specified missiles and the number of non-Albanians (r = -0.320, p = 0.000003. The determined spatial distribution of DU projectile seriously and lastingly contaminated the living space of Albanians in Kosovo and Metohija, and thus the area of temporary residence of NATO, UNMIK, and EULEX forces in this part of the territory of the Republic of Serbia. The results also revealed that, in the last eleven days of the aggression, NATO forces fired more than a half (54%) of all DU projectiles fired within FRY., Radom se istražuje korelacija upotrebljenih projektila sa osiromašenim uranijumom i etničke strukture stanovništva po opštinama (N=208) bivše Savezne Republike Jugoslavije (SRJ), odnosno vrsta, intenzitet i pouzdanost te korelacije i vremenska dinamika upotrebe navedenih projektila tokom agresije NATO na SRJ, 1999. godine. S obzirom na to da zastupljenost stanovništva albanske i nealbanske etničke pripadnosti u ukupnom broju stanovnika bivše SRJ, ne predstavljaju homogena obeležja posmatranog prostora, za utvrđivanje stepena povezanosti broja projektila sa osiromašenim uranijumom i broja stanovnika albanske i nealbanske etničke pripadnosti po opštinama, korišćen je Spirmanov (Spearman) koeficijent korelacije. Rezultati sprovedenog istraživanja ukazuju na to da postoji direktna proporcionalnost između broja upotrebljenih projektila sa osiromašenim uranijumom i broja Albanaca (r = 0.514, p = 0.000000) i inverzna proporcionalnost između broja upotrebljenih projektila sa osiromašenim uranijumom i broja nealbanaca (r = - 0.320, r = 0.000003). Tako utvrđenom prostornom distribucijom projektila sa osiromašenim uranijumom, pre svega je, ozbiljno i dugoročno, kontaminiran životni prostor Albanaca na Kosovu i Metohiji, a time i prostor privremenog boravka snaga NATO, UNMIK i EULEX, na tom delu teritorije Republike Srbije. Takođe, rezultatima sprovedenog istraživanja, utvrđeno je da su NATO snage, u poslednjih 11 dana agresije, upotrebile više od polovine (54%) od ukupnog broja projektila sa osiromašenim uranijumom upotrebljenih tokom agresije na SRJ.",
publisher = "Univerzitet u Nišu",
journal = "Teme",
title = "Correlation between the use of depleted uranium ammunition and the ethnic structure of the population of the Federal Republic of Yugoslavia during the 1999 NATO aggression, Korelacija upotrebljene municije sa osiromašenim uranijumom i etničke strukture stanovništva Savezne Republike Jugoslavije tokom agresije NATO 1999. godine",
volume = "39",
number = "4",
pages = "1599-1621",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_659"
}
Stevanović, O., Miladinović, S.,& Kekić, D.. (2015). Correlation between the use of depleted uranium ammunition and the ethnic structure of the population of the Federal Republic of Yugoslavia during the 1999 NATO aggression. in Teme
Univerzitet u Nišu., 39(4), 1599-1621.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_659
Stevanović O, Miladinović S, Kekić D. Correlation between the use of depleted uranium ammunition and the ethnic structure of the population of the Federal Republic of Yugoslavia during the 1999 NATO aggression. in Teme. 2015;39(4):1599-1621.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_659 .
Stevanović, Obrad, Miladinović, Slobodan, Kekić, Dalibor, "Correlation between the use of depleted uranium ammunition and the ethnic structure of the population of the Federal Republic of Yugoslavia during the 1999 NATO aggression" in Teme, 39, no. 4 (2015):1599-1621,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_659 .

Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима

Стевановић, Обрад; Субошић, Дане

(Приштина [тј.] Косовска Митровица : Правни факултет, 2013)

TY  - CONF
AU  - Стевановић, Обрад
AU  - Субошић, Дане
PY  - 2013
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1064
AB  - Послове из своје законом утврђене надлежности, полиција извршава у веома различитим временским, просторним, политичким, економским, социолошким, безбедносним, правним и другим условима. Наглашено специфичне услове функционисања полиције, посебно у политичком, правном и безбедносном смислу, чине немирнодопска и друга посебна безбедносна стања, у која се најчешће убрајају ванредно и ратао стање. Упркос томе што полиција у тим стањима, суштински, наставља да обавља своје мирнодопске послове, њена улога и статус се, у њима, често не чине довољно јасним. На то посебно указује чињеница да се полиција, традиционално и с разлогом, сматра легалном „полувојном" или „паравојном" организацијом, али и чињеница да се полицијска организација често, више неосновано него основано, сматра саставним делом националних оружаних (војних) снага, посебно у ратном стању. Полазећи од тога, овим радом су презентовани резултати истраживања о утицају немирнодопских и других посебних безбедносних стања на промене у делокругу, организационој структури, овлашћењима и правном статусу полицијске организације и полицијских службеника, у контексту одредаба националног и међународног права
AB  - The paper is an effort to explore the impact of nonpeaceful and other special security situation in scope, organizational structure, powers and status of the police in these states. In the first part, as a special security conditions in which the police operate, there were identified, described and explained in brief: war (as international and non-international armed conflicts), emergency, emergency situation and civil unrest (internal disturbances and tensions). In the second part of the paper, there were analyzed the impacts of these conditions on the scope and organizational structure of the police. In this part, stands out for the police in any specific security tasks continue to carry out their everyday tasks by adapting to the changes its organizational structure, forms and methods. Police, at the same time, retains its status as civilian public service, and the police officers status as civilians under international humanitarian law. As an exception to this rule, in the second part of the paper, it is stressed ability (not a rule) that parts (not the whole) of the police organization, in accordance with the law temporarily (not permanently) are included in the composition of the armed forces, by which time police during international armed conflicts (not in other states security) becomes a military organization. In the third part of the paper analyzes the impact of special security status to changes in police powers and status of police officers. When it is pointed out that the police authorities in these states generally expanding, especially in the implementation of emergency regulations which limit the human and minority rights, which is why there is a strong need of controlling the legality of police officers. In this part of the paper highlights the fact that police officers retain civilian status at all times, except when they are part of the police units involved in the composition of the armed forces of a non-international armed conflict, when acquiring the status of a fighter with the ability to acquire the status of prisoner of war.
PB  - Приштина [тј.] Косовска Митровица : Правни факултет
C3  - Међународно хуманитарно право : [тематски зборник радова]
T1  - Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима
T1  - Police in nonpeaceful and other special security conditions
SP  - 141
EP  - 156
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1064
ER  - 
@conference{
author = "Стевановић, Обрад and Субошић, Дане",
year = "2013",
abstract = "Послове из своје законом утврђене надлежности, полиција извршава у веома различитим временским, просторним, политичким, економским, социолошким, безбедносним, правним и другим условима. Наглашено специфичне услове функционисања полиције, посебно у политичком, правном и безбедносном смислу, чине немирнодопска и друга посебна безбедносна стања, у која се најчешће убрајају ванредно и ратао стање. Упркос томе што полиција у тим стањима, суштински, наставља да обавља своје мирнодопске послове, њена улога и статус се, у њима, често не чине довољно јасним. На то посебно указује чињеница да се полиција, традиционално и с разлогом, сматра легалном „полувојном" или „паравојном" организацијом, али и чињеница да се полицијска организација често, више неосновано него основано, сматра саставним делом националних оружаних (војних) снага, посебно у ратном стању. Полазећи од тога, овим радом су презентовани резултати истраживања о утицају немирнодопских и других посебних безбедносних стања на промене у делокругу, организационој структури, овлашћењима и правном статусу полицијске организације и полицијских службеника, у контексту одредаба националног и међународног права, The paper is an effort to explore the impact of nonpeaceful and other special security situation in scope, organizational structure, powers and status of the police in these states. In the first part, as a special security conditions in which the police operate, there were identified, described and explained in brief: war (as international and non-international armed conflicts), emergency, emergency situation and civil unrest (internal disturbances and tensions). In the second part of the paper, there were analyzed the impacts of these conditions on the scope and organizational structure of the police. In this part, stands out for the police in any specific security tasks continue to carry out their everyday tasks by adapting to the changes its organizational structure, forms and methods. Police, at the same time, retains its status as civilian public service, and the police officers status as civilians under international humanitarian law. As an exception to this rule, in the second part of the paper, it is stressed ability (not a rule) that parts (not the whole) of the police organization, in accordance with the law temporarily (not permanently) are included in the composition of the armed forces, by which time police during international armed conflicts (not in other states security) becomes a military organization. In the third part of the paper analyzes the impact of special security status to changes in police powers and status of police officers. When it is pointed out that the police authorities in these states generally expanding, especially in the implementation of emergency regulations which limit the human and minority rights, which is why there is a strong need of controlling the legality of police officers. In this part of the paper highlights the fact that police officers retain civilian status at all times, except when they are part of the police units involved in the composition of the armed forces of a non-international armed conflict, when acquiring the status of a fighter with the ability to acquire the status of prisoner of war.",
publisher = "Приштина [тј.] Косовска Митровица : Правни факултет",
journal = "Међународно хуманитарно право : [тематски зборник радова]",
title = "Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима, Police in nonpeaceful and other special security conditions",
pages = "141-156",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1064"
}
Стевановић, О.,& Субошић, Д.. (2013). Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима. in Међународно хуманитарно право : [тематски зборник радова]
Приштина [тј.] Косовска Митровица : Правни факултет., 141-156.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1064
Стевановић О, Субошић Д. Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима. in Међународно хуманитарно право : [тематски зборник радова]. 2013;:141-156.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1064 .
Стевановић, Обрад, Субошић, Дане, "Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима" in Међународно хуманитарно право : [тематски зборник радова] (2013):141-156,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1064 .