Radović, Nenad

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0002-9351-0952f
  • Radović, Nenad (4)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Prioriteti Evropske unije i Republike Srbije u suprotstavljanju kriminalu

Đurđević, Zoran; Radović, Nenad

(Beograd : Kopaonička škola prirodnog prava - Slobodan Perović, 2023)

TY  - CONF
AU  - Đurđević, Zoran
AU  - Radović, Nenad
PY  - 2023
UR  - https://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1664
AB  - Velike posledice organizovanog kriminala i zahtevi društva za efikasnijom zaštitom uslovili
su potrebu za preduzimanjem proaktivnih aktivnosti. Za jasno definisane proaktivne aktivnosti
neophodna je objektivna procena i prognoza. U radu je predstavljen metodološki okvir za procenu
pretnje od teškog i organizovanog kriminala i postupak izbora prioriteta u okviru ciklusa politike
Evropske unije za suprotstavljanje teškom i organizovanom kriminalu. Drugi deo rada posvećen je
strateškim aktima donetim u Republici Srbiji, Strateškoj proceni javne bezbednosti i Proceni pretnje
od teškog i organizovanog kriminala sa najvažnijim činjenicama o organizovanim kriminalnim
grupama i oblastima kriminala koje su bile predmet navedenih dokumenata. U zaključku su iznete
preporuke za unapređenje metoda za prikupljanje i razmenu podataka, odnosno za unapređenje
analitičkih kapaciteta neophodnih za objektivnu izradu svih strateških dokumenata.
AB  - The consequences of organinized crime and society’s demands for more effective protection
have caused the need to undertake proactive activities. An objective assessment and forecast is necessary
for
clearly
defined
proactive
activities.
The
paper
presents
a methodological
framework
for

assessing
the
threat
of
serious
and
organized
crime
and
procedure
for
choosing
priorities
within
the

Europian
Union’s
policy
cycle
for
combating
serious
and
organized
crime.
The
second
part
of
the

paper
is
dedicated
to
the
strategic
acts
adopted
in the
Republic
of
Serbia,
the
Strategic
Public
Security

Assesment
and
the
Serious
and
Organized
Crime
Threat
Assesment
with
the
most
important
facts

about
organized
criminal
groups
and
areas
of
crime
that
were
the
subject
of
the
aforementioned
documents.
In
the
conclusion,
recommendations
for
the
improvementof
methods
for
data
collection
and

exchange.
i.e.
for
the
improvement
of
analytical
capacities
necessary
for
the
objective
preparation
of

all
strategic
documents,
are
presented.
PB  - Beograd : Kopaonička škola prirodnog prava - Slobodan Perović
C3  - Međunarodni pravni odnosi i pravda : zbornik radova 36. susreta Kopaoničke škole prirodnog prava - Slobodan Perović, Kopaonik, 13–17. decembar 2023. : međunarodna naučna konferencija. Tom 1 = International legal relations and justice : proceedings of the 36th Meeting of Kopaonik school of natural law - Slobodan Perović, Kopaonik, 13-17 December 2023. : international scientific conference. Vol. 1
T1  - Prioriteti Evropske unije i Republike Srbije u suprotstavljanju kriminalu
T1  - Priorities of the European Union and the Republic of Serbia in opposing crime
SP  - 535
EP  - 548
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1664
ER  - 
@conference{
author = "Đurđević, Zoran and Radović, Nenad",
year = "2023",
abstract = "Velike posledice organizovanog kriminala i zahtevi društva za efikasnijom zaštitom uslovili
su potrebu za preduzimanjem proaktivnih aktivnosti. Za jasno definisane proaktivne aktivnosti
neophodna je objektivna procena i prognoza. U radu je predstavljen metodološki okvir za procenu
pretnje od teškog i organizovanog kriminala i postupak izbora prioriteta u okviru ciklusa politike
Evropske unije za suprotstavljanje teškom i organizovanom kriminalu. Drugi deo rada posvećen je
strateškim aktima donetim u Republici Srbiji, Strateškoj proceni javne bezbednosti i Proceni pretnje
od teškog i organizovanog kriminala sa najvažnijim činjenicama o organizovanim kriminalnim
grupama i oblastima kriminala koje su bile predmet navedenih dokumenata. U zaključku su iznete
preporuke za unapređenje metoda za prikupljanje i razmenu podataka, odnosno za unapređenje
analitičkih kapaciteta neophodnih za objektivnu izradu svih strateških dokumenata., The consequences of organinized crime and society’s demands for more effective protection
have caused the need to undertake proactive activities. An objective assessment and forecast is necessary
for
clearly
defined
proactive
activities.
The
paper
presents
a methodological
framework
for

assessing
the
threat
of
serious
and
organized
crime
and
procedure
for
choosing
priorities
within
the

Europian
Union’s
policy
cycle
for
combating
serious
and
organized
crime.
The
second
part
of
the

paper
is
dedicated
to
the
strategic
acts
adopted
in the
Republic
of
Serbia,
the
Strategic
Public
Security

Assesment
and
the
Serious
and
Organized
Crime
Threat
Assesment
with
the
most
important
facts

about
organized
criminal
groups
and
areas
of
crime
that
were
the
subject
of
the
aforementioned
documents.
In
the
conclusion,
recommendations
for
the
improvementof
methods
for
data
collection
and

exchange.
i.e.
for
the
improvement
of
analytical
capacities
necessary
for
the
objective
preparation
of

all
strategic
documents,
are
presented.",
publisher = "Beograd : Kopaonička škola prirodnog prava - Slobodan Perović",
journal = "Međunarodni pravni odnosi i pravda : zbornik radova 36. susreta Kopaoničke škole prirodnog prava - Slobodan Perović, Kopaonik, 13–17. decembar 2023. : međunarodna naučna konferencija. Tom 1 = International legal relations and justice : proceedings of the 36th Meeting of Kopaonik school of natural law - Slobodan Perović, Kopaonik, 13-17 December 2023. : international scientific conference. Vol. 1",
title = "Prioriteti Evropske unije i Republike Srbije u suprotstavljanju kriminalu, Priorities of the European Union and the Republic of Serbia in opposing crime",
pages = "535-548",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1664"
}
Đurđević, Z.,& Radović, N.. (2023). Prioriteti Evropske unije i Republike Srbije u suprotstavljanju kriminalu. in Međunarodni pravni odnosi i pravda : zbornik radova 36. susreta Kopaoničke škole prirodnog prava - Slobodan Perović, Kopaonik, 13–17. decembar 2023. : međunarodna naučna konferencija. Tom 1 = International legal relations and justice : proceedings of the 36th Meeting of Kopaonik school of natural law - Slobodan Perović, Kopaonik, 13-17 December 2023. : international scientific conference. Vol. 1
Beograd : Kopaonička škola prirodnog prava - Slobodan Perović., 535-548.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1664
Đurđević Z, Radović N. Prioriteti Evropske unije i Republike Srbije u suprotstavljanju kriminalu. in Međunarodni pravni odnosi i pravda : zbornik radova 36. susreta Kopaoničke škole prirodnog prava - Slobodan Perović, Kopaonik, 13–17. decembar 2023. : međunarodna naučna konferencija. Tom 1 = International legal relations and justice : proceedings of the 36th Meeting of Kopaonik school of natural law - Slobodan Perović, Kopaonik, 13-17 December 2023. : international scientific conference. Vol. 1. 2023;:535-548.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1664 .
Đurđević, Zoran, Radović, Nenad, "Prioriteti Evropske unije i Republike Srbije u suprotstavljanju kriminalu" in Međunarodni pravni odnosi i pravda : zbornik radova 36. susreta Kopaoničke škole prirodnog prava - Slobodan Perović, Kopaonik, 13–17. decembar 2023. : međunarodna naučna konferencija. Tom 1 = International legal relations and justice : proceedings of the 36th Meeting of Kopaonik school of natural law - Slobodan Perović, Kopaonik, 13-17 December 2023. : international scientific conference. Vol. 1 (2023):535-548,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1664 .

Policijsko-obavestajni model i slični modeli i koncepti proaktivnog rada policije

Racić, Ilija; Radović, Nenad

(Podgorica : Ministarstvo unutrašnjih poslova, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Racić, Ilija
AU  - Radović, Nenad
PY  - 2023
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1508
AB  - Cilj ovog istraživanja je da se primenom naučno-istraživačkih metoda identifikuju, naučno opišu, klasifikuju i delimično objasne sličnosti i razlike između Policijsko-obaveštajnog modela (eng. Intelligence-LedPolicing) sa sličnim modelima i konceptima proaktivnog rada policije. Primenom Policijsko-obaveštajnog modela policijski poslovi se nadograđuju nedostajućlm elementima, kao što su: prikupljanje, obrada i analiza podataka, izrada kriminalističko-obaveštajnih informacija, donošenje odluka i planova i njihovo sprovođenje koje uključuje koordinaciju, kontrolu i upravljanje kvalitetom. Prema tome, policijski poslovi se usmeravaju na: strateški pristup čiji je cilj sprečavanje i suzbijanje kriminaliteta, koordinaciju rada svih policijskih službenika (uniformisanih i kriminalističke policije), uspostavljanje ravnoteže, naročito u reaktivnom i proaktivnom postupanju, planiranje operativnih akcija usmerenih na višestruke izvršioce najtežih krivičnih dela koja izazivaju uznemiravanje javnosti i inkorporiranje proaktivnog rada kao sastavnog dela strategije za kontrolu kriminaliteta. Standardizacija rada primenom ovakvog modela doprinosi boljoj koordinaciji, transparentnosti, a pre svega kvalitativnom i profesionalnom nivou. Istraživanje je sprovedeno kao teorijsko, gde su u njegovoj realizaciji kombinovano korišćene metode teorijskih istraživanja odnosno: opštenaučne i logičke metode. U daljem radu predstavljene su sličnosti i razlike izmedu Policijsko-obaveštajnog modela i: koncepta rada policije u sistemu društvene samozaštite, rada policije u zajednici (Community Oriented Policing- COP), problemski orjentisanog rada policije (Problem Oriented Policing - POP) i rada policije usmerenog na kriminalna žarišta (Hotspotspolicing - HSP).
AB  - The goal of this research is to identify, scientifically describe, classify and partly explain the similarities and differences between the Intelligence-Led Policing and similar models and concepts of proactive police work by applying scientific research methods.By applying the Intelligence-Led Policing, police work is upgraded with missing elements, such as: collection, processing and analysis of data, preparation of criminal-intelligence information, decision-making and plans and their implementation, which includes coordination, control and quality management. Therefore, police affairs are focused on: a strategic approach aimed at preventing and suppressing crime, coordinating the work of all police officers (uniformed and criminal police), establishing a balance, especially in reactive and proactive actions, planning operational actions aimed at multiple perpetrators of the most serious crimes acts that cause public disturbance and incorporating proactive work as an integral part of the crime control strategy. Standardization of work using this model contributes to better coordination, transparency, and above all to a qualitative and professional level. The research was conducted as a theoretical one, where theoretical research methods were used in its realization, that is: general scientific and logical methods. In the following work, the similarities and differences between the Intelligence-Led Policing and: Of the concept of police work in the system of social self-protection,Community Oriented Policing - COP, Problem Oriented Policing - POP and Hot spots policing - HSP.
PB  - Podgorica : Ministarstvo unutrašnjih poslova
T2  - Crnogorska revija za bezbjednost
T1  - Policijsko-obavestajni model i slični modeli i koncepti  proaktivnog rada policije
T1  - Intelligence-led policing and similar models and concepts of proactive police work
VL  - 1
IS  - 1
SP  - 67
EP  - 84
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1508
ER  - 
@article{
author = "Racić, Ilija and Radović, Nenad",
year = "2023",
abstract = "Cilj ovog istraživanja je da se primenom naučno-istraživačkih metoda identifikuju, naučno opišu, klasifikuju i delimično objasne sličnosti i razlike između Policijsko-obaveštajnog modela (eng. Intelligence-LedPolicing) sa sličnim modelima i konceptima proaktivnog rada policije. Primenom Policijsko-obaveštajnog modela policijski poslovi se nadograđuju nedostajućlm elementima, kao što su: prikupljanje, obrada i analiza podataka, izrada kriminalističko-obaveštajnih informacija, donošenje odluka i planova i njihovo sprovođenje koje uključuje koordinaciju, kontrolu i upravljanje kvalitetom. Prema tome, policijski poslovi se usmeravaju na: strateški pristup čiji je cilj sprečavanje i suzbijanje kriminaliteta, koordinaciju rada svih policijskih službenika (uniformisanih i kriminalističke policije), uspostavljanje ravnoteže, naročito u reaktivnom i proaktivnom postupanju, planiranje operativnih akcija usmerenih na višestruke izvršioce najtežih krivičnih dela koja izazivaju uznemiravanje javnosti i inkorporiranje proaktivnog rada kao sastavnog dela strategije za kontrolu kriminaliteta. Standardizacija rada primenom ovakvog modela doprinosi boljoj koordinaciji, transparentnosti, a pre svega kvalitativnom i profesionalnom nivou. Istraživanje je sprovedeno kao teorijsko, gde su u njegovoj realizaciji kombinovano korišćene metode teorijskih istraživanja odnosno: opštenaučne i logičke metode. U daljem radu predstavljene su sličnosti i razlike izmedu Policijsko-obaveštajnog modela i: koncepta rada policije u sistemu društvene samozaštite, rada policije u zajednici (Community Oriented Policing- COP), problemski orjentisanog rada policije (Problem Oriented Policing - POP) i rada policije usmerenog na kriminalna žarišta (Hotspotspolicing - HSP)., The goal of this research is to identify, scientifically describe, classify and partly explain the similarities and differences between the Intelligence-Led Policing and similar models and concepts of proactive police work by applying scientific research methods.By applying the Intelligence-Led Policing, police work is upgraded with missing elements, such as: collection, processing and analysis of data, preparation of criminal-intelligence information, decision-making and plans and their implementation, which includes coordination, control and quality management. Therefore, police affairs are focused on: a strategic approach aimed at preventing and suppressing crime, coordinating the work of all police officers (uniformed and criminal police), establishing a balance, especially in reactive and proactive actions, planning operational actions aimed at multiple perpetrators of the most serious crimes acts that cause public disturbance and incorporating proactive work as an integral part of the crime control strategy. Standardization of work using this model contributes to better coordination, transparency, and above all to a qualitative and professional level. The research was conducted as a theoretical one, where theoretical research methods were used in its realization, that is: general scientific and logical methods. In the following work, the similarities and differences between the Intelligence-Led Policing and: Of the concept of police work in the system of social self-protection,Community Oriented Policing - COP, Problem Oriented Policing - POP and Hot spots policing - HSP.",
publisher = "Podgorica : Ministarstvo unutrašnjih poslova",
journal = "Crnogorska revija za bezbjednost",
title = "Policijsko-obavestajni model i slični modeli i koncepti  proaktivnog rada policije, Intelligence-led policing and similar models and concepts of proactive police work",
volume = "1",
number = "1",
pages = "67-84",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1508"
}
Racić, I.,& Radović, N.. (2023). Policijsko-obavestajni model i slični modeli i koncepti  proaktivnog rada policije. in Crnogorska revija za bezbjednost
Podgorica : Ministarstvo unutrašnjih poslova., 1(1), 67-84.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1508
Racić I, Radović N. Policijsko-obavestajni model i slični modeli i koncepti  proaktivnog rada policije. in Crnogorska revija za bezbjednost. 2023;1(1):67-84.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1508 .
Racić, Ilija, Radović, Nenad, "Policijsko-obavestajni model i slični modeli i koncepti  proaktivnog rada policije" in Crnogorska revija za bezbjednost, 1, no. 1 (2023):67-84,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1508 .

Osvrt na proces realizacije trgovine ljudima

Radović, Nenad; Teofilović, Nebojša; Janković, Bojan

(Beograd : Kriminalističko-policijska akademija : Hans Zajdel Fondacija, 2010)

TY  - CONF
AU  - Radović, Nenad
AU  - Teofilović, Nebojša
AU  - Janković, Bojan
PY  - 2010
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1477
AB  - Trgovina ljudima sa sobom nosi značajne društvene rizike, često je oblik organizovanog kriminaliteta, njome se krše osnovna ljudska prava, značajan je uzrok korupcije, pranja novca, ilegalnog rada, izaziva demografsku destabilizaciju, migracione procese, jednom rečju predstavlja veliko društveno zlo. S obzirom na činjenicu da trgovina ljudima predstavlja veoma težak zločin protiv dobara zaštićenih međunarodnim pravom, svrsishodno je, između ostalog, ukazati na to da je u pitanju čitav proces, koji uglavnom započinje željom žrtve da napusti svoju zemlju, bez određenih predstava o tome šta je sve može očekivati na putu. U ovom radu, autori se osvrću na faze trgovine ljudima, fokusirajući se na kriminalitet organizovanih kriminalnih grupa i položaj žrtve. Govori se o oblicima regrutovanja žrtava, načinima transpostovanja, osnovnim geografskim rutama, kao i o načinima kontrole i eksploatacije žrtava.
PB  - Beograd : Kriminalističko-policijska akademija : Hans Zajdel Fondacija
C3  - Suzbijanje kriminala i evropske integracije : (zbornik radova)
T1  - Osvrt na proces realizacije trgovine ljudima
T1  - A review of the process of trafficking in human beings
SP  - 157
EP  - 165
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1477
ER  - 
@conference{
author = "Radović, Nenad and Teofilović, Nebojša and Janković, Bojan",
year = "2010",
abstract = "Trgovina ljudima sa sobom nosi značajne društvene rizike, često je oblik organizovanog kriminaliteta, njome se krše osnovna ljudska prava, značajan je uzrok korupcije, pranja novca, ilegalnog rada, izaziva demografsku destabilizaciju, migracione procese, jednom rečju predstavlja veliko društveno zlo. S obzirom na činjenicu da trgovina ljudima predstavlja veoma težak zločin protiv dobara zaštićenih međunarodnim pravom, svrsishodno je, između ostalog, ukazati na to da je u pitanju čitav proces, koji uglavnom započinje željom žrtve da napusti svoju zemlju, bez određenih predstava o tome šta je sve može očekivati na putu. U ovom radu, autori se osvrću na faze trgovine ljudima, fokusirajući se na kriminalitet organizovanih kriminalnih grupa i položaj žrtve. Govori se o oblicima regrutovanja žrtava, načinima transpostovanja, osnovnim geografskim rutama, kao i o načinima kontrole i eksploatacije žrtava.",
publisher = "Beograd : Kriminalističko-policijska akademija : Hans Zajdel Fondacija",
journal = "Suzbijanje kriminala i evropske integracije : (zbornik radova)",
title = "Osvrt na proces realizacije trgovine ljudima, A review of the process of trafficking in human beings",
pages = "157-165",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1477"
}
Radović, N., Teofilović, N.,& Janković, B.. (2010). Osvrt na proces realizacije trgovine ljudima. in Suzbijanje kriminala i evropske integracije : (zbornik radova)
Beograd : Kriminalističko-policijska akademija : Hans Zajdel Fondacija., 157-165.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1477
Radović N, Teofilović N, Janković B. Osvrt na proces realizacije trgovine ljudima. in Suzbijanje kriminala i evropske integracije : (zbornik radova). 2010;:157-165.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1477 .
Radović, Nenad, Teofilović, Nebojša, Janković, Bojan, "Osvrt na proces realizacije trgovine ljudima" in Suzbijanje kriminala i evropske integracije : (zbornik radova) (2010):157-165,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1477 .

Review on collection of data on trafficking in human beings

Radović, Nenad; Lalić, Velibor

(Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd, 2009)

TY  - JOUR
AU  - Radović, Nenad
AU  - Lalić, Velibor
PY  - 2009
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/268
AB  - This paper discusses the ways of data collection on trafficking in human beings. There is a brief illustration of guidelines and ways of data collection prescribed by some international organizations (OUN, IOM). The authors address the issue of inadequacies of the existing approaches, since there is no unique methodology, which makes it impossible to compare available data on the international level. Therefore, the value and usage of those data for scholarly research and practical policy are limited. The guidelines for data collection on human trafficking, including comparable indicators, have been presented to the EU countries. By implementing the proposed guidelines for the EU members, more reliable data on the nature and scope of this phenomenon would be obtained.
AB  - U radu se govori o načinima prikupljanja podataka o trgovini ljudima. Dat je kraći prikaz smernica i načina prikupljanja podataka od strane pojedinih međunarodnih organizacija (OUN, IOM). Autori ukazuju na neadekvatnost tih pristupa zbog nepostojanja jedinstvene metodologije i nemogućnosti upoređivanja podataka na međunarodnom nivou. Time je vrednost i upotrebljivost tih podataka za naučna istraživanja i praktičnu politiku ograničena. U radu su prikazane smernice zemljama Evropske unije za prikupljanje podataka o trgovini ljudima, uključujući uporedive indikatore. Primenom predloženih smernica od strane država članica obezbedili bi se pouzdaniji podaci o prirodi i obimu ovog fenomena.
PB  - Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd
T2  - Bezbednost, Beograd
T1  - Review on collection of data on trafficking in human beings
T1  - Osvrt na prikupljanje podataka o trgovini ljudima
VL  - 51
IS  - 3
SP  - 133
EP  - 144
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_268
ER  - 
@article{
author = "Radović, Nenad and Lalić, Velibor",
year = "2009",
abstract = "This paper discusses the ways of data collection on trafficking in human beings. There is a brief illustration of guidelines and ways of data collection prescribed by some international organizations (OUN, IOM). The authors address the issue of inadequacies of the existing approaches, since there is no unique methodology, which makes it impossible to compare available data on the international level. Therefore, the value and usage of those data for scholarly research and practical policy are limited. The guidelines for data collection on human trafficking, including comparable indicators, have been presented to the EU countries. By implementing the proposed guidelines for the EU members, more reliable data on the nature and scope of this phenomenon would be obtained., U radu se govori o načinima prikupljanja podataka o trgovini ljudima. Dat je kraći prikaz smernica i načina prikupljanja podataka od strane pojedinih međunarodnih organizacija (OUN, IOM). Autori ukazuju na neadekvatnost tih pristupa zbog nepostojanja jedinstvene metodologije i nemogućnosti upoređivanja podataka na međunarodnom nivou. Time je vrednost i upotrebljivost tih podataka za naučna istraživanja i praktičnu politiku ograničena. U radu su prikazane smernice zemljama Evropske unije za prikupljanje podataka o trgovini ljudima, uključujući uporedive indikatore. Primenom predloženih smernica od strane država članica obezbedili bi se pouzdaniji podaci o prirodi i obimu ovog fenomena.",
publisher = "Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd",
journal = "Bezbednost, Beograd",
title = "Review on collection of data on trafficking in human beings, Osvrt na prikupljanje podataka o trgovini ljudima",
volume = "51",
number = "3",
pages = "133-144",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_268"
}
Radović, N.,& Lalić, V.. (2009). Review on collection of data on trafficking in human beings. in Bezbednost, Beograd
Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd., 51(3), 133-144.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_268
Radović N, Lalić V. Review on collection of data on trafficking in human beings. in Bezbednost, Beograd. 2009;51(3):133-144.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_268 .
Radović, Nenad, Lalić, Velibor, "Review on collection of data on trafficking in human beings" in Bezbednost, Beograd, 51, no. 3 (2009):133-144,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_268 .