Samardžić, Renata

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0001-7151-6846
  • Samardžić, Renata (11)
  • Самарџић, Рената (5)
Projects

Author's Bibliography

Прича о Душановом законику : [каталог изложбе]

Кесић, Тања; Самарџић, Рената

(Београд : Криминалистичко-полицијски универзитет, 2023)

TY  - GEN
AU  - Кесић, Тања
AU  - Самарџић, Рената
PY  - 2023
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1433
PB  - Београд : Криминалистичко-полицијски универзитет
T1  - Прича о Душановом законику : [каталог изложбе]
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1433
ER  - 
@misc{
author = "Кесић, Тања and Самарџић, Рената",
year = "2023",
publisher = "Београд : Криминалистичко-полицијски универзитет",
title = "Прича о Душановом законику : [каталог изложбе]",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1433"
}
Кесић, Т.,& Самарџић, Р.. (2023). Прича о Душановом законику : [каталог изложбе]. 
Београд : Криминалистичко-полицијски универзитет..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1433
Кесић Т, Самарџић Р. Прича о Душановом законику : [каталог изложбе]. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1433 .
Кесић, Тања, Самарџић, Рената, "Прича о Душановом законику : [каталог изложбе]" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1433 .

Destruction and appropriation of cultural heritage : from the Louvre through Kosovo and Palmyra

Samardžić, Renata; Nešić, Danijela; Simeunović, Dragan; Zirojević, Mina

(Belgrade : Službeni glasnik, 2023)

TY  - BOOK
AU  - Samardžić, Renata
AU  - Nešić, Danijela
AU  - Simeunović, Dragan
AU  - Zirojević, Mina
PY  - 2023
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1457
PB  - Belgrade : Službeni glasnik
T1  - Destruction and appropriation of cultural heritage : from the Louvre through Kosovo and Palmyra
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1457
ER  - 
@book{
author = "Samardžić, Renata and Nešić, Danijela and Simeunović, Dragan and Zirojević, Mina",
year = "2023",
publisher = "Belgrade : Službeni glasnik",
title = "Destruction and appropriation of cultural heritage : from the Louvre through Kosovo and Palmyra",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1457"
}
Samardžić, R., Nešić, D., Simeunović, D.,& Zirojević, M.. (2023). Destruction and appropriation of cultural heritage : from the Louvre through Kosovo and Palmyra. 
Belgrade : Službeni glasnik..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1457
Samardžić R, Nešić D, Simeunović D, Zirojević M. Destruction and appropriation of cultural heritage : from the Louvre through Kosovo and Palmyra. 2023;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1457 .
Samardžić, Renata, Nešić, Danijela, Simeunović, Dragan, Zirojević, Mina, "Destruction and appropriation of cultural heritage : from the Louvre through Kosovo and Palmyra" (2023),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1457 .

Уништавање и присвајање културног наслеђа : од Лувра, до Косова и Палмире

Самарџић, Рената; Нешић, Данијела; Симеуновић, Драган; Зиројевић, Мина

(Београд : Службени гласник, 2022)

TY  - BOOK
AU  - Самарџић, Рената
AU  - Нешић, Данијела
AU  - Симеуновић, Драган
AU  - Зиројевић, Мина
PY  - 2022
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1439
PB  - Београд : Службени гласник
T1  - Уништавање и присвајање културног наслеђа : од Лувра, до Косова и Палмире
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1439
ER  - 
@book{
author = "Самарџић, Рената and Нешић, Данијела and Симеуновић, Драган and Зиројевић, Мина",
year = "2022",
publisher = "Београд : Службени гласник",
title = "Уништавање и присвајање културног наслеђа : од Лувра, до Косова и Палмире",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1439"
}
Самарџић, Р., Нешић, Д., Симеуновић, Д.,& Зиројевић, М.. (2022). Уништавање и присвајање културног наслеђа : од Лувра, до Косова и Палмире. 
Београд : Службени гласник..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1439
Самарџић Р, Нешић Д, Симеуновић Д, Зиројевић М. Уништавање и присвајање културног наслеђа : од Лувра, до Косова и Палмире. 2022;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1439 .
Самарџић, Рената, Нешић, Данијела, Симеуновић, Драган, Зиројевић, Мина, "Уништавање и присвајање културног наслеђа : од Лувра, до Косова и Палмире" (2022),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1439 .

Црвена листа угрожених културних добара у југоисточној Европи / Red List of Southeast European Cultural Objects at Risk : каталог изложбе

Crnobrnja, Adam; Samardžić, Renata; Radin, Marija; Ćosić, Natalija; Krstović, Nikola

(2022)

TY  - GEN
AU  - Crnobrnja, Adam
AU  - Samardžić, Renata
AU  - Radin, Marija
AU  - Ćosić, Natalija
AU  - Krstović, Nikola
PY  - 2022
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1310
AB  - Изложба „Црвена листа угрожених културних добара у југоисточној Европи / Red List of Southeast European Cultural Objects at Risk“ у организацији Криминалистичко-полицијског универзитета и Националног комитета ICOM Србија (4. април - 4. мај 2022. године)
T1  - Црвена листа угрожених културних добара у југоисточној Европи / Red List of Southeast European Cultural Objects at Risk : каталог изложбе
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1310
ER  - 
@misc{
author = "Crnobrnja, Adam and Samardžić, Renata and Radin, Marija and Ćosić, Natalija and Krstović, Nikola",
year = "2022",
abstract = "Изложба „Црвена листа угрожених културних добара у југоисточној Европи / Red List of Southeast European Cultural Objects at Risk“ у организацији Криминалистичко-полицијског универзитета и Националног комитета ICOM Србија (4. април - 4. мај 2022. године)",
title = "Црвена листа угрожених културних добара у југоисточној Европи / Red List of Southeast European Cultural Objects at Risk : каталог изложбе",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1310"
}
Crnobrnja, A., Samardžić, R., Radin, M., Ćosić, N.,& Krstović, N.. (2022). Црвена листа угрожених културних добара у југоисточној Европи / Red List of Southeast European Cultural Objects at Risk : каталог изложбе. .
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1310
Crnobrnja A, Samardžić R, Radin M, Ćosić N, Krstović N. Црвена листа угрожених културних добара у југоисточној Европи / Red List of Southeast European Cultural Objects at Risk : каталог изложбе. 2022;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1310 .
Crnobrnja, Adam, Samardžić, Renata, Radin, Marija, Ćosić, Natalija, Krstović, Nikola, "Црвена листа угрожених културних добара у југоисточној Европи / Red List of Southeast European Cultural Objects at Risk : каталог изложбе" (2022),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1310 .

Crvena lista ugroženih kulturnih dobara u jugoistočnoj Evropi

Samardžić, Renata

(Beograd : Nacionalni komitet ICOM Srbija, 2020-12)

TY  - JOUR
AU  - Samardžić, Renata
PY  - 2020-12
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1322
PB  - Beograd : Nacionalni komitet ICOM Srbija
T2  - ICOM : časopis Nacionalnog komiteta međunarodnog saveta muzeja - Srbija  / International council of museums (ICOM)
T1  - Crvena lista ugroženih kulturnih dobara u jugoistočnoj Evropi
T1  - Red List of Southeast European Cultural Objects at Risk
T1  - Liste rouge des objets culturels d’Europe du Sud-Est en péril
IS  - 12
SP  - 65
EP  - 66
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1322
ER  - 
@article{
author = "Samardžić, Renata",
year = "2020-12",
publisher = "Beograd : Nacionalni komitet ICOM Srbija",
journal = "ICOM : časopis Nacionalnog komiteta međunarodnog saveta muzeja - Srbija  / International council of museums (ICOM)",
title = "Crvena lista ugroženih kulturnih dobara u jugoistočnoj Evropi, Red List of Southeast European Cultural Objects at Risk, Liste rouge des objets culturels d’Europe du Sud-Est en péril",
number = "12",
pages = "65-66",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1322"
}
Samardžić, R.. (2020-12). Crvena lista ugroženih kulturnih dobara u jugoistočnoj Evropi. in ICOM : časopis Nacionalnog komiteta međunarodnog saveta muzeja - Srbija  / International council of museums (ICOM)
Beograd : Nacionalni komitet ICOM Srbija.(12), 65-66.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1322
Samardžić R. Crvena lista ugroženih kulturnih dobara u jugoistočnoj Evropi. in ICOM : časopis Nacionalnog komiteta međunarodnog saveta muzeja - Srbija  / International council of museums (ICOM). 2020;(12):65-66.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1322 .
Samardžić, Renata, "Crvena lista ugroženih kulturnih dobara u jugoistočnoj Evropi" in ICOM : časopis Nacionalnog komiteta međunarodnog saveta muzeja - Srbija  / International council of museums (ICOM), no. 12 (2020-12):65-66,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1322 .

Краду накит и иконе

Vasiljević, Branka; Samardžić, Renata

(2019)

TY  - JOUR
AU  - Vasiljević, Branka
AU  - Samardžić, Renata
PY  - 2019
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/914
T2  - Политика
T1  - Краду накит и иконе
VL  - 116
SP  - 10
EP  - 10
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_914
ER  - 
@article{
author = "Vasiljević, Branka and Samardžić, Renata",
year = "2019",
journal = "Политика",
title = "Краду накит и иконе",
volume = "116",
pages = "10-10",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_914"
}
Vasiljević, B.,& Samardžić, R.. (2019). Краду накит и иконе. in Политика, 116, 10-10.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_914
Vasiljević B, Samardžić R. Краду накит и иконе. in Политика. 2019;116:10-10.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_914 .
Vasiljević, Branka, Samardžić, Renata, "Краду накит и иконе" in Политика, 116 (2019):10-10,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_914 .

Пикасо и Сезан као таоци мафије

Vasiljević, Branka; Samardžić, Renata

(2019)

TY  - JOUR
AU  - Vasiljević, Branka
AU  - Samardžić, Renata
PY  - 2019
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/913
T2  - Политика
T1  - Пикасо и Сезан као таоци мафије
VL  - 116
IS  - 37810
SP  - 10
EP  - 10
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_913
ER  - 
@article{
author = "Vasiljević, Branka and Samardžić, Renata",
year = "2019",
journal = "Политика",
title = "Пикасо и Сезан као таоци мафије",
volume = "116",
number = "37810",
pages = "10-10",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_913"
}
Vasiljević, B.,& Samardžić, R.. (2019). Пикасо и Сезан као таоци мафије. in Политика, 116(37810), 10-10.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_913
Vasiljević B, Samardžić R. Пикасо и Сезан као таоци мафије. in Политика. 2019;116(37810):10-10.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_913 .
Vasiljević, Branka, Samardžić, Renata, "Пикасо и Сезан као таоци мафије" in Политика, 116, no. 37810 (2019):10-10,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_913 .

Хитлер је хтео Вермера, Рембранта и Рубенса : најновији подаци о крађи уметнина током Другог светског рата

Vasiljević, Branka; Samardžić, Renata

(2019)

TY  - JOUR
AU  - Vasiljević, Branka
AU  - Samardžić, Renata
PY  - 2019
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/912
T2  - Политика
T1  - Хитлер је хтео Вермера, Рембранта и Рубенса : најновији подаци о крађи уметнина током Другог светског рата
VL  - 116
SP  - 9
EP  - 9
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_912
ER  - 
@article{
author = "Vasiljević, Branka and Samardžić, Renata",
year = "2019",
journal = "Политика",
title = "Хитлер је хтео Вермера, Рембранта и Рубенса : најновији подаци о крађи уметнина током Другог светског рата",
volume = "116",
pages = "9-9",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_912"
}
Vasiljević, B.,& Samardžić, R.. (2019). Хитлер је хтео Вермера, Рембранта и Рубенса : најновији подаци о крађи уметнина током Другог светског рата. in Политика, 116, 9-9.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_912
Vasiljević B, Samardžić R. Хитлер је хтео Вермера, Рембранта и Рубенса : најновији подаци о крађи уметнина током Другог светског рата. in Политика. 2019;116:9-9.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_912 .
Vasiljević, Branka, Samardžić, Renata, "Хитлер је хтео Вермера, Рембранта и Рубенса : најновији подаци о крађи уметнина током Другог светског рата" in Политика, 116 (2019):9-9,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_912 .

Уметност и криминал

Самарџић, Рената

(Нови Сад : Платонеум, 2017)

TY  - BOOK
AU  - Самарџић, Рената
PY  - 2017
UR  - https://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1741
AB  - Cet ouvrage traite d’un domaine trop peu étudié: la criminalité artistique et ses 
conséquences sur la société. En effet, il est né du constat que ce genre de criminalité organisée, tant par sa nature que par le danger qu’il représente, n’est
pas suffisamment pris en compte par l’opinion publique et les instances gouvernementales
dont
la
priorité
demeurent
la
lutte
contre
le trafic
de drogue
et la

criminalité
financière.
Pour
donner
un exemple
de son
importance,
on
estime

que
le montant
annuel
des transactions
financières
produit
par
la
criminalité

artistique
se
situe
entre
2 et 6 milliards
de
dollars
américains
[ou
USD,
notation

internationale
des devises],
dont
une
grande
partie
finance
le crime
organisé
et

le
terrorisme
international.
Depuis
la
seconde
guerre
mondiale,
ce genre
de criminalité
se
place
au
troisième
rang
des profits
de l’industrie
du
crime
derrière
la

vente
illégale
d’armes
et
le
trafic
de
drogue.
La
recherche
entreprise
dans
de
livre

est
l’une
des rares
tentatives
de couvrir
l’ensemble
des différentes
catégories
de

criminalité
artistique
qui
ont
toutes
comme
point
commun
la
préméditation:
le

vol
d’objets
d’art,
le
vandalisme,
le
pillage
d’antiquités,
ou
encore
la
contrefaçon.

L’hypothèse
principale
est
que
la
criminalité
artistique
organisée
produit
des effets
négatifs
importants,
tels
que
les préjudices
culturels,
spirituels
et matériels,

mais
aussi
comme
la
remise
en cause
de la
sécurité
générale
de l’état
et de ses

citoyens,
gardiens
des œuvres
d’art
de leur patrimoine
national.
Cette
étude
s’appuie sur des exemples historiques, en temps de paix comme en temps de guerre, 
particulièrement dans les zones de conflits. L’analyse empirique sera également
abordée. Ainsi, en se fondant sur l’analyse statistique de la structure et des tendances
de la
criminalité
artistique
en Serbie
pour
la
période
de
2000 à
2014, elle

donne
une
description
détaillée
de la
situation
dans
ce pays.
Plus
généralement,

l’objectif
de cette
recherche
est
de rassembler
des données
théoriques
et empiriques
concernant
la
nature,
les caractéristiques
et le volume
de la
criminalité

artistique
en
vue
d’acquérir
les
connaissances
suffisantes
au
niveau
de
la
description,
de la
systématisation
et de la
classification
scientifiques
indispensables

à
la
mise
en place
de la
prévention
et de la
lutte
contre
la
criminalité
artistique.
PB  - Нови Сад : Платонеум
T1  - Уметност и криминал
T1  - Art et crime
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1741
ER  - 
@book{
author = "Самарџић, Рената",
year = "2017",
abstract = "Cet ouvrage traite d’un domaine trop peu étudié: la criminalité artistique et ses 
conséquences sur la société. En effet, il est né du constat que ce genre de criminalité organisée, tant par sa nature que par le danger qu’il représente, n’est
pas suffisamment pris en compte par l’opinion publique et les instances gouvernementales
dont
la
priorité
demeurent
la
lutte
contre
le trafic
de drogue
et la

criminalité
financière.
Pour
donner
un exemple
de son
importance,
on
estime

que
le montant
annuel
des transactions
financières
produit
par
la
criminalité

artistique
se
situe
entre
2 et 6 milliards
de
dollars
américains
[ou
USD,
notation

internationale
des devises],
dont
une
grande
partie
finance
le crime
organisé
et

le
terrorisme
international.
Depuis
la
seconde
guerre
mondiale,
ce genre
de criminalité
se
place
au
troisième
rang
des profits
de l’industrie
du
crime
derrière
la

vente
illégale
d’armes
et
le
trafic
de
drogue.
La
recherche
entreprise
dans
de
livre

est
l’une
des rares
tentatives
de couvrir
l’ensemble
des différentes
catégories
de

criminalité
artistique
qui
ont
toutes
comme
point
commun
la
préméditation:
le

vol
d’objets
d’art,
le
vandalisme,
le
pillage
d’antiquités,
ou
encore
la
contrefaçon.

L’hypothèse
principale
est
que
la
criminalité
artistique
organisée
produit
des effets
négatifs
importants,
tels
que
les préjudices
culturels,
spirituels
et matériels,

mais
aussi
comme
la
remise
en cause
de la
sécurité
générale
de l’état
et de ses

citoyens,
gardiens
des œuvres
d’art
de leur patrimoine
national.
Cette
étude
s’appuie sur des exemples historiques, en temps de paix comme en temps de guerre, 
particulièrement dans les zones de conflits. L’analyse empirique sera également
abordée. Ainsi, en se fondant sur l’analyse statistique de la structure et des tendances
de la
criminalité
artistique
en Serbie
pour
la
période
de
2000 à
2014, elle

donne
une
description
détaillée
de la
situation
dans
ce pays.
Plus
généralement,

l’objectif
de cette
recherche
est
de rassembler
des données
théoriques
et empiriques
concernant
la
nature,
les caractéristiques
et le volume
de la
criminalité

artistique
en
vue
d’acquérir
les
connaissances
suffisantes
au
niveau
de
la
description,
de la
systématisation
et de la
classification
scientifiques
indispensables

à
la
mise
en place
de la
prévention
et de la
lutte
contre
la
criminalité
artistique.",
publisher = "Нови Сад : Платонеум",
title = "Уметност и криминал, Art et crime",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1741"
}
Самарџић, Р.. (2017). Уметност и криминал. 
Нови Сад : Платонеум..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1741
Самарџић Р. Уметност и криминал. 2017;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1741 .
Самарџић, Рената, "Уметност и криминал" (2017),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1741 .

This is what civilization has done to barbarism

Samardžić, Renata

(Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd, 2017)

TY  - JOUR
AU  - Samardžić, Renata
PY  - 2017
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/777
AB  - This paper examines the problem of spoliation and confiscation of works of art and antiques as traditional consequences of war, and their transfer from the original context and its social consequences, by providing specific examples from the history of art. It also aims to examine certain current issues of the restitution of works of art and antiques to the countries of their origin. In the example of pillage and plunder of the Summer Palace in Beijing by the English and French troops, which marked the Second Opium War, the author specifically analyzes the views of Victor Hugo on vandalism, and his standpoint as the representative of the French Romanticism in the defence of Chinese art and civilization.
AB  - U radu se kroz specifične primere iz istorije umetnosti sagledava problem pljačke i konfiskacije umetničkih dela i antikviteta kao tradicionalne posledica rata, njihovo prenošenje iz izvornog konteksta i društvene posledice. Razmatraju se i pojedina aktuelna pitanja restitucije umetničkih dela i antikviteta u zemlje njihovog porekla. Na primeru pustošenja i pljačke Letnje palate u Pekingu (1860) od strane engleskih i francuskih trupa, koje su obeležile Drugi opijumski rat, autor posebno analizira odnos Viktora Igoa prema vandalizmu i poziciju ovog predstavnika francuskog romantizma u odbrani kineske umetnosti i civilizacije.
PB  - Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd
T2  - Bezbednost, Beograd
T1  - This is what civilization has done to barbarism
T1  - Eto šta je civilizacija učinila varvarstvu
VL  - 59
IS  - 3
SP  - 53
EP  - 78
DO  - 10.5937/bezbednost1703053S
ER  - 
@article{
author = "Samardžić, Renata",
year = "2017",
abstract = "This paper examines the problem of spoliation and confiscation of works of art and antiques as traditional consequences of war, and their transfer from the original context and its social consequences, by providing specific examples from the history of art. It also aims to examine certain current issues of the restitution of works of art and antiques to the countries of their origin. In the example of pillage and plunder of the Summer Palace in Beijing by the English and French troops, which marked the Second Opium War, the author specifically analyzes the views of Victor Hugo on vandalism, and his standpoint as the representative of the French Romanticism in the defence of Chinese art and civilization., U radu se kroz specifične primere iz istorije umetnosti sagledava problem pljačke i konfiskacije umetničkih dela i antikviteta kao tradicionalne posledica rata, njihovo prenošenje iz izvornog konteksta i društvene posledice. Razmatraju se i pojedina aktuelna pitanja restitucije umetničkih dela i antikviteta u zemlje njihovog porekla. Na primeru pustošenja i pljačke Letnje palate u Pekingu (1860) od strane engleskih i francuskih trupa, koje su obeležile Drugi opijumski rat, autor posebno analizira odnos Viktora Igoa prema vandalizmu i poziciju ovog predstavnika francuskog romantizma u odbrani kineske umetnosti i civilizacije.",
publisher = "Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd",
journal = "Bezbednost, Beograd",
title = "This is what civilization has done to barbarism, Eto šta je civilizacija učinila varvarstvu",
volume = "59",
number = "3",
pages = "53-78",
doi = "10.5937/bezbednost1703053S"
}
Samardžić, R.. (2017). This is what civilization has done to barbarism. in Bezbednost, Beograd
Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd., 59(3), 53-78.
https://doi.org/10.5937/bezbednost1703053S
Samardžić R. This is what civilization has done to barbarism. in Bezbednost, Beograd. 2017;59(3):53-78.
doi:10.5937/bezbednost1703053S .
Samardžić, Renata, "This is what civilization has done to barbarism" in Bezbednost, Beograd, 59, no. 3 (2017):53-78,
https://doi.org/10.5937/bezbednost1703053S . .

Политика државе према криминалу у вези с уметнинама

Samardžić, Renata

(Универзитет у Београду, Факултет политичких наука, 2016)

TY  - THES
AU  - Samardžić, Renata
PY  - 2016
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4045
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13629/bdef:Content/download
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13638/bdef:Izvestaj/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48334607
UR  - http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/6937
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/890
AB  - Процењује се да годишњи приход од криминала у вези с уметнинама износи 2–6 милијарди долара, од којих већи део одлази на финансирање међународног организованог криминала и тероризма. Од периода Другог светског рата ова врста криминала развила се у трећу најпрофитабилнију криминалну грану, после нелегалне трговине оружјем и наркотицима. Истраживањем у раду биле су обухваћене различите категорије криминала у вези с уметнинама (крађе уметнина, вандализам, пљачке антиквитета, као и кривотворење уметнина) чија је заједничка црта − унапред осмишљена криминална активност. Истраживани су и карактеристични примери из историје криминала у вези с уметнинама, како у време мира, тако и у време рата, и посебно у конфликтима захваћеним зонама. Општи утисак је да природа и опасност овог типа (организованог) криминала није довољно схваћена у јавности, као ни међу представницима влада, којима је приоритет борба против дроге и финансијског криминала. Предмет истраживања у раду јесте криминал у вези с уметнинама (art crime) и последице које он узрокује по друштво. Генерална хипотеза је да се негативан ефекат (организованог) криминала у вези с уметнинама огледа у наношењу велике културне, духовне и материјалне штете и општем смањењу безбедности државе и грађана као поседника уметнина. Емпириjско истраживање у раду, засновано на статистичкој анализи структуре и кретања криминалитета у вези са културним добрима у Србији у периоду 2000−2014. године, имало је за циљ дескрипцију тог криминалитета у Србији у наведеном периоду, с појединим елементима предикције за наредни период. Истраживање у раду усмерено је на теоријску и емпиријску спознају природе, карактеристика и обима криминала у вези с уметнинама као савременог безбедносног проблема, како би се стекла сазнања, на нивоу научне дескрипције, систематизације и класификације, која би се могла применити за његово спречавање и сузбијање. Иако криминалитет у вези с уметнинама има дугу историју, колику и сама уметност, до сада је анализиран само мали део његовог широког спектра, због чега ће овај рад допринети детаљнијем сагледавању проблема art crime, кроз различите аспекте, на основу доступне литературе.
AB  - It is estimated that the annual proceeds from art crime amounts to between 2 and 6 billion US dollars, most of which is used for financing international organised crime and terrorism. Since the Second World War, this type of crime has developed into the third most profitable criminal industry, following illegal arms trade and drug trafficking. The research encompasses different categories of art crimes (theft of artistic objects, vandalism, looting of antiquities, and forgeries) all of which share a common trait - they involve premeditated criminal activity. The research has included typical examples from the history of art crime, both in times of peace and during wars, and especially in conflict-affected zones. The general impression is that the nature and danger of this type of (organised) crime is not sufficiently understood by the public or by the representatives of the governments, for whom combating drug trafficking and financial crime seem to have priority. The subject matter of this thesis is art crime and the consequences that it causes to society. The general hypothesis is that the negative effect of (organised) art crime is manifested in the infliction of great cultural, spiritual and material damage and in decreasing the overall security of the state and its citizens as holders of the works of art. The purpose of empirical research presented in this study- based on the statistical analysis of the structure and trends of art crime in Serbia in the period between 2000 and 2014 - was to provide a description of the situation in Serbia regarding art crime in the observed period, offering certain elements of prediction for the future. The research was aimed at gathering theoretical and empirical knowledge of the nature, characteristics, and volume of art crime as a contemporary security issue in order to acquire the requisite knowledge on the level of scientific description, systematisation and classification, which could be used the prevention and suppression of art crime. Although art crime has had a long history, just as art itself, only a small portion of its broad spectrum has so far been analysed. This is why this study will contribute to a more detailed consideration of the problem of art crime through various aspects, based on the available literature.
PB  - Универзитет у Београду, Факултет политичких наука
T2  - Универзитет у Београду
T1  - Политика државе према криминалу у вези с уметнинама
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6937
ER  - 
@phdthesis{
author = "Samardžić, Renata",
year = "2016",
abstract = "Процењује се да годишњи приход од криминала у вези с уметнинама износи 2–6 милијарди долара, од којих већи део одлази на финансирање међународног организованог криминала и тероризма. Од периода Другог светског рата ова врста криминала развила се у трећу најпрофитабилнију криминалну грану, после нелегалне трговине оружјем и наркотицима. Истраживањем у раду биле су обухваћене различите категорије криминала у вези с уметнинама (крађе уметнина, вандализам, пљачке антиквитета, као и кривотворење уметнина) чија је заједничка црта − унапред осмишљена криминална активност. Истраживани су и карактеристични примери из историје криминала у вези с уметнинама, како у време мира, тако и у време рата, и посебно у конфликтима захваћеним зонама. Општи утисак је да природа и опасност овог типа (организованог) криминала није довољно схваћена у јавности, као ни међу представницима влада, којима је приоритет борба против дроге и финансијског криминала. Предмет истраживања у раду јесте криминал у вези с уметнинама (art crime) и последице које он узрокује по друштво. Генерална хипотеза је да се негативан ефекат (организованог) криминала у вези с уметнинама огледа у наношењу велике културне, духовне и материјалне штете и општем смањењу безбедности државе и грађана као поседника уметнина. Емпириjско истраживање у раду, засновано на статистичкој анализи структуре и кретања криминалитета у вези са културним добрима у Србији у периоду 2000−2014. године, имало је за циљ дескрипцију тог криминалитета у Србији у наведеном периоду, с појединим елементима предикције за наредни период. Истраживање у раду усмерено је на теоријску и емпиријску спознају природе, карактеристика и обима криминала у вези с уметнинама као савременог безбедносног проблема, како би се стекла сазнања, на нивоу научне дескрипције, систематизације и класификације, која би се могла применити за његово спречавање и сузбијање. Иако криминалитет у вези с уметнинама има дугу историју, колику и сама уметност, до сада је анализиран само мали део његовог широког спектра, због чега ће овај рад допринети детаљнијем сагледавању проблема art crime, кроз различите аспекте, на основу доступне литературе., It is estimated that the annual proceeds from art crime amounts to between 2 and 6 billion US dollars, most of which is used for financing international organised crime and terrorism. Since the Second World War, this type of crime has developed into the third most profitable criminal industry, following illegal arms trade and drug trafficking. The research encompasses different categories of art crimes (theft of artistic objects, vandalism, looting of antiquities, and forgeries) all of which share a common trait - they involve premeditated criminal activity. The research has included typical examples from the history of art crime, both in times of peace and during wars, and especially in conflict-affected zones. The general impression is that the nature and danger of this type of (organised) crime is not sufficiently understood by the public or by the representatives of the governments, for whom combating drug trafficking and financial crime seem to have priority. The subject matter of this thesis is art crime and the consequences that it causes to society. The general hypothesis is that the negative effect of (organised) art crime is manifested in the infliction of great cultural, spiritual and material damage and in decreasing the overall security of the state and its citizens as holders of the works of art. The purpose of empirical research presented in this study- based on the statistical analysis of the structure and trends of art crime in Serbia in the period between 2000 and 2014 - was to provide a description of the situation in Serbia regarding art crime in the observed period, offering certain elements of prediction for the future. The research was aimed at gathering theoretical and empirical knowledge of the nature, characteristics, and volume of art crime as a contemporary security issue in order to acquire the requisite knowledge on the level of scientific description, systematisation and classification, which could be used the prevention and suppression of art crime. Although art crime has had a long history, just as art itself, only a small portion of its broad spectrum has so far been analysed. This is why this study will contribute to a more detailed consideration of the problem of art crime through various aspects, based on the available literature.",
publisher = "Универзитет у Београду, Факултет политичких наука",
journal = "Универзитет у Београду",
title = "Политика државе према криминалу у вези с уметнинама",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6937"
}
Samardžić, R.. (2016). Политика државе према криминалу у вези с уметнинама. in Универзитет у Београду
Универзитет у Београду, Факултет политичких наука..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6937
Samardžić R. Политика државе према криминалу у вези с уметнинама. in Универзитет у Београду. 2016;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6937 .
Samardžić, Renata, "Политика државе према криминалу у вези с уметнинама" in Универзитет у Београду (2016),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6937 .

Thefts of icons

Samardžić, Renata

(Kriminalističko- policijska akademija, Beograd, 2016)

TY  - JOUR
AU  - Samardžić, Renata
PY  - 2016
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/684
AB  - The paper first considers certain issues related to the Orthodox icons, and points out to their specific features that differentiate them in relation to any other religious picture. As a hallmark of Orthodox religion, icons represent the artistic expression of theology and service of the Church, whose nature and meaning were defined at the Seventh Ecumenical Council of Nicaea (787 A.D.). The paper also considers the conflict between iconoclasts and iconodules based on different interpretations of the Christological dogma, which ended in the rejection of iconoclasm and definition of the Byzantine concept of image. According to the words of Saint Basil the Great, the one who stands before an icon, worships it in a way that the honour paid to the icon passes to the archetype. The art of icon painting experienced its golden age in Russia in the period from XIV to XVI century, while in XVII century perception of icons underwent a change, when the difference between the icon as a liturgical object and secular image became smaller. This break with tradition was especially noticeable during the reign of Peter the Great and Catherine II, when in the Europeanized Russia iconography was replaced by salon style painting. The new interest of the Russian elite for iconography (emerged as a reaction to the official art) occurred at the end of XIX and early XX century, when the first private collections of icons were created. In this period, Russian icons began penetrating the world of Western culture, which was particularly facilitated by the Russian emigration from the Soviet Russia, as well as the exhibitions of Russian icons organized abroad. Over time, icons became highly demanded among collectors in the West. On the market, they received the commodity value (the same as any other work of art). After the collapse of the Soviet Union, about fifty criminal groups were active in Western Europe, which were involved in art crime. In Germany, the USA, Italy, Israel, France and Great Britain, antique shops specialized in antique Russian icons trade were opened. When their auction value began to rise, icons became object of interest of the Russian mafia. In the third part of the paper, the current situation in Russia, Cyprus and Serbia was analysed.
AB  - Autor u članku analizira prirodu i smisao pravoslavne ikone, njen značaj u crkvenoj umetnosti, kao i razloge zbog kojih je ona na Zapadu postala jedan od najtraženijih kolekcionarskih predmeta. Smisao i sadržaj ikone definisani su na Sedmom vaseljenskom saboru u Nikeji, koji je odbacio ikonoborstvo i definisao vizantijsku koncepciju slike. Rusija je uz hrišćanstvo od Vizantije dobila oformljenu ikonu kao i učenje o njoj. Ikona je postala glavni izraz ruskog pravoslavlja, ušavši duboko u narodni život. Umetnost ikone doživela je svoje zlatno doba u periodu od XIV do XVI veka. U XVII veku, pod uticajem evropskih estetičkih ideja, u ikonopis prodire zapadni manir slikanja i razlika između ikone kao sakralnog objekta i svetovne slike postaje sve manja. Ovaj prekid s tradicijom starog ruskog ikonopisa posebno je vidljiv u vreme Petra Velikog i Katarine II, kada u evropeizovanoj Rusiji ikonopis zamenjuje salonsko slikarstvo. Posle tri veka zaborava, ikona je ponovo otkrivena u Rusiji krajem XIX veka, a potom i na Zapadu, koji će je neretko vrednovati s estetičkih pozicija. Početkom XX veka, usled odsustva kontrole, kulturne vrednosti iz Rusije počele su da se raznose po Evropi i Americi. Ikone su dobile tržišnu vrednost, kao i sva druga umetnička dela. Kada je njihova aukcijska vrednost počela naglo da raste, postale su predmet interesovanja ruske mafije. Devedesetih godina XX veka ruske tajne službe potvrdile su da je u 95% slučajeva nelegalne trgovine ikonama umešan organizovan kriminal. U radu je predstavljeno aktuelno stanje u Rusiji, na Kipru i u Srbiji.
PB  - Kriminalističko- policijska akademija, Beograd
T2  - Nauka, bezbednost, policija
T1  - Thefts of icons
T1  - Krađe ikona
VL  - 21
IS  - 2
SP  - 181
EP  - 196
DO  - 10.5937/nbp1602181S
ER  - 
@article{
author = "Samardžić, Renata",
year = "2016",
abstract = "The paper first considers certain issues related to the Orthodox icons, and points out to their specific features that differentiate them in relation to any other religious picture. As a hallmark of Orthodox religion, icons represent the artistic expression of theology and service of the Church, whose nature and meaning were defined at the Seventh Ecumenical Council of Nicaea (787 A.D.). The paper also considers the conflict between iconoclasts and iconodules based on different interpretations of the Christological dogma, which ended in the rejection of iconoclasm and definition of the Byzantine concept of image. According to the words of Saint Basil the Great, the one who stands before an icon, worships it in a way that the honour paid to the icon passes to the archetype. The art of icon painting experienced its golden age in Russia in the period from XIV to XVI century, while in XVII century perception of icons underwent a change, when the difference between the icon as a liturgical object and secular image became smaller. This break with tradition was especially noticeable during the reign of Peter the Great and Catherine II, when in the Europeanized Russia iconography was replaced by salon style painting. The new interest of the Russian elite for iconography (emerged as a reaction to the official art) occurred at the end of XIX and early XX century, when the first private collections of icons were created. In this period, Russian icons began penetrating the world of Western culture, which was particularly facilitated by the Russian emigration from the Soviet Russia, as well as the exhibitions of Russian icons organized abroad. Over time, icons became highly demanded among collectors in the West. On the market, they received the commodity value (the same as any other work of art). After the collapse of the Soviet Union, about fifty criminal groups were active in Western Europe, which were involved in art crime. In Germany, the USA, Italy, Israel, France and Great Britain, antique shops specialized in antique Russian icons trade were opened. When their auction value began to rise, icons became object of interest of the Russian mafia. In the third part of the paper, the current situation in Russia, Cyprus and Serbia was analysed., Autor u članku analizira prirodu i smisao pravoslavne ikone, njen značaj u crkvenoj umetnosti, kao i razloge zbog kojih je ona na Zapadu postala jedan od najtraženijih kolekcionarskih predmeta. Smisao i sadržaj ikone definisani su na Sedmom vaseljenskom saboru u Nikeji, koji je odbacio ikonoborstvo i definisao vizantijsku koncepciju slike. Rusija je uz hrišćanstvo od Vizantije dobila oformljenu ikonu kao i učenje o njoj. Ikona je postala glavni izraz ruskog pravoslavlja, ušavši duboko u narodni život. Umetnost ikone doživela je svoje zlatno doba u periodu od XIV do XVI veka. U XVII veku, pod uticajem evropskih estetičkih ideja, u ikonopis prodire zapadni manir slikanja i razlika između ikone kao sakralnog objekta i svetovne slike postaje sve manja. Ovaj prekid s tradicijom starog ruskog ikonopisa posebno je vidljiv u vreme Petra Velikog i Katarine II, kada u evropeizovanoj Rusiji ikonopis zamenjuje salonsko slikarstvo. Posle tri veka zaborava, ikona je ponovo otkrivena u Rusiji krajem XIX veka, a potom i na Zapadu, koji će je neretko vrednovati s estetičkih pozicija. Početkom XX veka, usled odsustva kontrole, kulturne vrednosti iz Rusije počele su da se raznose po Evropi i Americi. Ikone su dobile tržišnu vrednost, kao i sva druga umetnička dela. Kada je njihova aukcijska vrednost počela naglo da raste, postale su predmet interesovanja ruske mafije. Devedesetih godina XX veka ruske tajne službe potvrdile su da je u 95% slučajeva nelegalne trgovine ikonama umešan organizovan kriminal. U radu je predstavljeno aktuelno stanje u Rusiji, na Kipru i u Srbiji.",
publisher = "Kriminalističko- policijska akademija, Beograd",
journal = "Nauka, bezbednost, policija",
title = "Thefts of icons, Krađe ikona",
volume = "21",
number = "2",
pages = "181-196",
doi = "10.5937/nbp1602181S"
}
Samardžić, R.. (2016). Thefts of icons. in Nauka, bezbednost, policija
Kriminalističko- policijska akademija, Beograd., 21(2), 181-196.
https://doi.org/10.5937/nbp1602181S
Samardžić R. Thefts of icons. in Nauka, bezbednost, policija. 2016;21(2):181-196.
doi:10.5937/nbp1602181S .
Samardžić, Renata, "Thefts of icons" in Nauka, bezbednost, policija, 21, no. 2 (2016):181-196,
https://doi.org/10.5937/nbp1602181S . .

Рајсова соба : колекција предмета из личне заоставштине : каталог изложбе

Симовић, Дарко; Самарџић, Рената; Крстић-Мистриџеловић, Ивана

(Београд : Криминалистичко-полицијска академија, 2016)

TY  - GEN
AU  - Симовић, Дарко
AU  - Самарџић, Рената
AU  - Крстић-Мистриџеловић, Ивана
PY  - 2016
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1040
PB  - Београд : Криминалистичко-полицијска академија
PB  - Belgrade : Academy of Criminalistic and Police Studies
T1  - Рајсова соба : колекција предмета из личне заоставштине : каталог изложбе
T1  - The Archibald Reiss Memorial Room : collection of Personal Items : the exibition catalogue
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1040
ER  - 
@misc{
author = "Симовић, Дарко and Самарџић, Рената and Крстић-Мистриџеловић, Ивана",
year = "2016",
publisher = "Београд : Криминалистичко-полицијска академија, Belgrade : Academy of Criminalistic and Police Studies",
title = "Рајсова соба : колекција предмета из личне заоставштине : каталог изложбе, The Archibald Reiss Memorial Room : collection of Personal Items : the exibition catalogue",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1040"
}
Симовић, Д., Самарџић, Р.,& Крстић-Мистриџеловић, И.. (2016). Рајсова соба : колекција предмета из личне заоставштине : каталог изложбе. 
Београд : Криминалистичко-полицијска академија..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1040
Симовић Д, Самарџић Р, Крстић-Мистриџеловић И. Рајсова соба : колекција предмета из личне заоставштине : каталог изложбе. 2016;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1040 .
Симовић, Дарко, Самарџић, Рената, Крстић-Мистриџеловић, Ивана, "Рајсова соба : колекција предмета из личне заоставштине : каталог изложбе" (2016),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1040 .

Some forensic methods of the painting colour analysis

Mašković, Ljiljana; Samardžić, Renata

(Kriminalističko- policijska akademija, Beograd, 2014)

TY  - JOUR
AU  - Mašković, Ljiljana
AU  - Samardžić, Renata
PY  - 2014
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/587
AB  - In the work are presented the methods of the painting colour analysis founded on the use of the electromagnet spectrum radiation, from which a lot of important conclusions about the identification or attribution of the works of art are drawn. The characteristics of the painting colours and pigments, their admixtures and ways of preparations, as well as their usage in the different artistic epochs have been analyzed. Then the results of the painting colours analyses through the adequate in destructive forensic methods founded on the effect of the following electromagnet spectrum waves: X-rays, infrared and ultra red have been given. The recording which appear as the result of the interaction of the painting materials and this radiation can be used as an evidence identification material in the court procedure.
AB  - U radu su izloženi forenzički metodi analize slikarskih boja, zasnovani na upotrebi zračenja iz elektromagnetnog spektra, koja daju najpouzdanije snimke iz kojih se izvode mnogi značajni zaključci vezani za autentifikaciju ili atribuciju umetničkog dela. Analizirane su karakteristike slikarskih boja i pigmenata, njihovih primesa i načina priprema, kao i njihova upotreba kroz različite umetničke epohe. Potom su dati rezultati analize slikarskih boja pomoću adekvatnih nedestruktivnih forenzičkih metoda zasnovanih na dejstvu sledećih talasa elektromagnetnog spektra: rendgenski, infracrveni i ultravioletni. Snimci koji nastaju kao rezultat interakcije slikarskog materijala i ovih zračenja mogu da se upotrebe kao dokazni identifikacioni materijal u sudskim postupcima.
PB  - Kriminalističko- policijska akademija, Beograd
T2  - Nauka, bezbednost, policija
T1  - Some forensic methods of the painting colour analysis
T1  - Neki forenzički metodi analize slikarskih boja
IS  - 2
SP  - 95
EP  - 114
DO  - 10.5937/NBP1402095M
ER  - 
@article{
author = "Mašković, Ljiljana and Samardžić, Renata",
year = "2014",
abstract = "In the work are presented the methods of the painting colour analysis founded on the use of the electromagnet spectrum radiation, from which a lot of important conclusions about the identification or attribution of the works of art are drawn. The characteristics of the painting colours and pigments, their admixtures and ways of preparations, as well as their usage in the different artistic epochs have been analyzed. Then the results of the painting colours analyses through the adequate in destructive forensic methods founded on the effect of the following electromagnet spectrum waves: X-rays, infrared and ultra red have been given. The recording which appear as the result of the interaction of the painting materials and this radiation can be used as an evidence identification material in the court procedure., U radu su izloženi forenzički metodi analize slikarskih boja, zasnovani na upotrebi zračenja iz elektromagnetnog spektra, koja daju najpouzdanije snimke iz kojih se izvode mnogi značajni zaključci vezani za autentifikaciju ili atribuciju umetničkog dela. Analizirane su karakteristike slikarskih boja i pigmenata, njihovih primesa i načina priprema, kao i njihova upotreba kroz različite umetničke epohe. Potom su dati rezultati analize slikarskih boja pomoću adekvatnih nedestruktivnih forenzičkih metoda zasnovanih na dejstvu sledećih talasa elektromagnetnog spektra: rendgenski, infracrveni i ultravioletni. Snimci koji nastaju kao rezultat interakcije slikarskog materijala i ovih zračenja mogu da se upotrebe kao dokazni identifikacioni materijal u sudskim postupcima.",
publisher = "Kriminalističko- policijska akademija, Beograd",
journal = "Nauka, bezbednost, policija",
title = "Some forensic methods of the painting colour analysis, Neki forenzički metodi analize slikarskih boja",
number = "2",
pages = "95-114",
doi = "10.5937/NBP1402095M"
}
Mašković, L.,& Samardžić, R.. (2014). Some forensic methods of the painting colour analysis. in Nauka, bezbednost, policija
Kriminalističko- policijska akademija, Beograd.(2), 95-114.
https://doi.org/10.5937/NBP1402095M
Mašković L, Samardžić R. Some forensic methods of the painting colour analysis. in Nauka, bezbednost, policija. 2014;(2):95-114.
doi:10.5937/NBP1402095M .
Mašković, Ljiljana, Samardžić, Renata, "Some forensic methods of the painting colour analysis" in Nauka, bezbednost, policija, no. 2 (2014):95-114,
https://doi.org/10.5937/NBP1402095M . .
1

Аутентификација уметничких дела

Самарџић, Рената; Машковић, Љиљана; Добовшек, Бојан

(Београд : Криминалистичко-полицијска академија, 2014)

TY  - CHAP
AU  - Самарџић, Рената
AU  - Машковић, Љиљана
AU  - Добовшек, Бојан
PY  - 2014
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1431
PB  - Београд : Криминалистичко-полицијска академија
T2  - Транзиција и економски криминал : тематски зборник радова. 2
T1  - Аутентификација уметничких дела
T1  - Authentication of the works of art
SP  - 101
EP  - 116
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1431
ER  - 
@inbook{
author = "Самарџић, Рената and Машковић, Љиљана and Добовшек, Бојан",
year = "2014",
publisher = "Београд : Криминалистичко-полицијска академија",
journal = "Транзиција и економски криминал : тематски зборник радова. 2",
booktitle = "Аутентификација уметничких дела, Authentication of the works of art",
pages = "101-116",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1431"
}
Самарџић, Р., Машковић, Љ.,& Добовшек, Б.. (2014). Аутентификација уметничких дела. in Транзиција и економски криминал : тематски зборник радова. 2
Београд : Криминалистичко-полицијска академија., 101-116.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1431
Самарџић Р, Машковић Љ, Добовшек Б. Аутентификација уметничких дела. in Транзиција и економски криминал : тематски зборник радова. 2. 2014;:101-116.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1431 .
Самарџић, Рената, Машковић, Љиљана, Добовшек, Бојан, "Аутентификација уметничких дела" in Транзиција и економски криминал : тематски зборник радова. 2 (2014):101-116,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1431 .

Уметничка апологија републике : Амброђо Лоренцети

Samardžić, Renata; Kešetović, Želimir; Milašinović, Srđan

(Нови Сад : Удружење за политичке науке СЦГ, Огранак у Новом Саду, 2009)

TY  - JOUR
AU  - Samardžić, Renata
AU  - Kešetović, Želimir
AU  - Milašinović, Srđan
PY  - 2009
UR  - http://kpolisa.com/KP11-12/kp09-VIII-2-SamardzicKesetovicMilasinovic.pdf
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/916
AB  - In the paper autohrs are analysing artistic apology of republican constitution i Siena in cycle of frescoes of Italian paintor in Hall of Nine in Palazzo Publico in Siena. First part of the paper is dealing with the ideal of republican rule based on ideas of peace, public welfare, concord, justice and prudence. Second part is an iconographic analysis of those values in Lorenzzeti´s compositions whose aim was to show that all republican values were embodied in rule of Nine in Siena than in tecento was town-republic. Authors conclude that art of trecento was not passive and pure reflection of occurennces in social and political life, but the active participant in historical events.
PB  - Нови Сад : Удружење за политичке науке СЦГ, Огранак у Новом Саду
PB  - Нови Сад : Stylos
T2  - Култура полиса
T1  - Уметничка апологија републике : Амброђо Лоренцети
T1  - Artistic apology of the republic : Ambrogio Lorenzzeti
VL  - 6
IS  - 11-12
SP  - 619
EP  - 638
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_916
ER  - 
@article{
author = "Samardžić, Renata and Kešetović, Želimir and Milašinović, Srđan",
year = "2009",
abstract = "In the paper autohrs are analysing artistic apology of republican constitution i Siena in cycle of frescoes of Italian paintor in Hall of Nine in Palazzo Publico in Siena. First part of the paper is dealing with the ideal of republican rule based on ideas of peace, public welfare, concord, justice and prudence. Second part is an iconographic analysis of those values in Lorenzzeti´s compositions whose aim was to show that all republican values were embodied in rule of Nine in Siena than in tecento was town-republic. Authors conclude that art of trecento was not passive and pure reflection of occurennces in social and political life, but the active participant in historical events.",
publisher = "Нови Сад : Удружење за политичке науке СЦГ, Огранак у Новом Саду, Нови Сад : Stylos",
journal = "Култура полиса",
title = "Уметничка апологија републике : Амброђо Лоренцети, Artistic apology of the republic : Ambrogio Lorenzzeti",
volume = "6",
number = "11-12",
pages = "619-638",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_916"
}
Samardžić, R., Kešetović, Ž.,& Milašinović, S.. (2009). Уметничка апологија републике : Амброђо Лоренцети. in Култура полиса
Нови Сад : Удружење за политичке науке СЦГ, Огранак у Новом Саду., 6(11-12), 619-638.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_916
Samardžić R, Kešetović Ž, Milašinović S. Уметничка апологија републике : Амброђо Лоренцети. in Култура полиса. 2009;6(11-12):619-638.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_916 .
Samardžić, Renata, Kešetović, Želimir, Milašinović, Srđan, "Уметничка апологија републике : Амброђо Лоренцети" in Култура полиса, 6, no. 11-12 (2009):619-638,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_916 .