Стевановић, Обрад

Link to this page

Authority KeyName Variants
29cb83f8-b1bb-4bdb-858f-7fa6e8a188cf
  • Стевановић, Обрад (2)
  • Стевановић, Обрад М. (1)
Projects

Author's Bibliography

Спортске активности у европским полицијама

Кекић, Далибор; Субошић, Дане; Стевановић, Обрад

(Београд : Институт за међународну политику и привреду, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Кекић, Далибор
AU  - Субошић, Дане
AU  - Стевановић, Обрад
PY  - 2018
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1010
PB  - Београд : Институт за међународну политику и привреду
T2  - Европско законодавство
T1  - Спортске активности у европским полицијама
T1  - Sports activities in european police
VL  - 17
IS  - 65
SP  - 116
EP  - 124
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1010
ER  - 
@article{
author = "Кекић, Далибор and Субошић, Дане and Стевановић, Обрад",
year = "2018",
publisher = "Београд : Институт за међународну политику и привреду",
journal = "Европско законодавство",
title = "Спортске активности у европским полицијама, Sports activities in european police",
volume = "17",
number = "65",
pages = "116-124",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1010"
}
Кекић, Д., Субошић, Д.,& Стевановић, О.. (2018). Спортске активности у европским полицијама. in Европско законодавство
Београд : Институт за међународну политику и привреду., 17(65), 116-124.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1010
Кекић Д, Субошић Д, Стевановић О. Спортске активности у европским полицијама. in Европско законодавство. 2018;17(65):116-124.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1010 .
Кекић, Далибор, Субошић, Дане, Стевановић, Обрад, "Спортске активности у европским полицијама" in Европско законодавство, 17, no. 65 (2018):116-124,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1010 .

Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици

Субошић, Дане Р.; Стевановић, Обрад М.

(Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије, 2018)

TY  - JOUR
AU  - Субошић, Дане Р.
AU  - Стевановић, Обрад М.
PY  - 2018
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1004
AB  - Доношењем актуелног Закона о спречавању насиља у породици, у
Републици Србији је створен одговарајући правни оквир за делотворније и ефикасније
превазилажење бројних проблема у заштити жртава тог насиља. Као кључни инстру-
мент њихове заштите, тим законом су прописане хитне мере које могућем учиниоцу
насиља у породици може изређи надлежни полицијски службеник – када у поступку
процене ризика установи да од тог насиља постоји непосредна опасност. Полазећи од
тога да је процена ризика једна од процесних фаза управљања ризиком и од тога да се
хитне мере могу сматрати једним од начина третмана ризика, радом се проблематузује
питање: да ли су, у ком обиму и на који начин, ти елементи теорије управљања ризи-
ком имплементирани у Закон о спречавању насиља у породици? Тако усмереним ис-
траживањем, идентификовани су и у раду научно описани теоријски и релевантним
стандардом утврђени елементи процене и третмана ризика који јесу и који нису, екс-
плицитно или имплицитно, имплементирани у актуелни Закон о спречавању насиља у
породици. На тај начин, радом се указује на потребу и на могућност унапређења док-
трине и праксе спречавања и сузбијања те врсте насиља у Републици Србији.
AB  - By adopting the current Law on Prevention of Family Violence, in the Republic
of Serbia has created an adequate legal framework to effectively and efficiently overcome
the numerous problems in the protection of the victims of that violence. As a key instrument
for their protection, this law prescribes urgent measures that can be imposed by the
competent police officer to the possible perpetrator of family violence - when in the risk
assessment process he establishes that there is an imminent danger from that violence. Based
on the fact that risk assessment is one of the process stages of risk management and that
urgent measures can be considered as a way of treating risks, the paper deals with questions:
whether, to what extent and in what way, these elements of the theory of risk management
implemented in the Law on Prevention of Family Violence? The synthesis of the results of
the conducted research has determined that the key elements of the assessment and treatment
of risks, as a theoretical and relevant standard of the identified risk management phases, have
been implemented to a significant extent but not fully, explicitly or implicitly in the current
Law on Prevention of Family Violence. In addition, the key elements of risk management that are implemented in the Law are: 1) risk assessment, as a procedure and document (explicit); and 2) noun (concept), identification, analysis, evaluation and risk treatment (implicitly). As risk treatment methods, the reduction, transfer, avoidance and risk control are implemented in the Law. As elements of risk assessment and treatment that are not implemented in the Law, the following are indicated: 1) the use of quantitative and semi-qualitative risk analysis, 2) determining the type and
severity of possible consequences of risks, the likelihood of its occurrence and its overall level, 
3) determining the risk threshold, and 4) prioritization of treatment of unacceptable
risks.
PB  - Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије
T2  - Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе
T1  - Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици
T1  - Implementation of the risk theory to the law on prevention of family violence
VL  - 15
IS  - 35
SP  - 319
EP  - 330
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004
ER  - 
@article{
author = "Субошић, Дане Р. and Стевановић, Обрад М.",
year = "2018",
abstract = "Доношењем актуелног Закона о спречавању насиља у породици, у
Републици Србији је створен одговарајући правни оквир за делотворније и ефикасније
превазилажење бројних проблема у заштити жртава тог насиља. Као кључни инстру-
мент њихове заштите, тим законом су прописане хитне мере које могућем учиниоцу
насиља у породици може изређи надлежни полицијски службеник – када у поступку
процене ризика установи да од тог насиља постоји непосредна опасност. Полазећи од
тога да је процена ризика једна од процесних фаза управљања ризиком и од тога да се
хитне мере могу сматрати једним од начина третмана ризика, радом се проблематузује
питање: да ли су, у ком обиму и на који начин, ти елементи теорије управљања ризи-
ком имплементирани у Закон о спречавању насиља у породици? Тако усмереним ис-
траживањем, идентификовани су и у раду научно описани теоријски и релевантним
стандардом утврђени елементи процене и третмана ризика који јесу и који нису, екс-
плицитно или имплицитно, имплементирани у актуелни Закон о спречавању насиља у
породици. На тај начин, радом се указује на потребу и на могућност унапређења док-
трине и праксе спречавања и сузбијања те врсте насиља у Републици Србији., By adopting the current Law on Prevention of Family Violence, in the Republic
of Serbia has created an adequate legal framework to effectively and efficiently overcome
the numerous problems in the protection of the victims of that violence. As a key instrument
for their protection, this law prescribes urgent measures that can be imposed by the
competent police officer to the possible perpetrator of family violence - when in the risk
assessment process he establishes that there is an imminent danger from that violence. Based
on the fact that risk assessment is one of the process stages of risk management and that
urgent measures can be considered as a way of treating risks, the paper deals with questions:
whether, to what extent and in what way, these elements of the theory of risk management
implemented in the Law on Prevention of Family Violence? The synthesis of the results of
the conducted research has determined that the key elements of the assessment and treatment
of risks, as a theoretical and relevant standard of the identified risk management phases, have
been implemented to a significant extent but not fully, explicitly or implicitly in the current
Law on Prevention of Family Violence. In addition, the key elements of risk management that are implemented in the Law are: 1) risk assessment, as a procedure and document (explicit); and 2) noun (concept), identification, analysis, evaluation and risk treatment (implicitly). As risk treatment methods, the reduction, transfer, avoidance and risk control are implemented in the Law. As elements of risk assessment and treatment that are not implemented in the Law, the following are indicated: 1) the use of quantitative and semi-qualitative risk analysis, 2) determining the type and
severity of possible consequences of risks, the likelihood of its occurrence and its overall level, 
3) determining the risk threshold, and 4) prioritization of treatment of unacceptable
risks.",
publisher = "Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије",
journal = "Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе",
title = "Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици, Implementation of the risk theory to the law on prevention of family violence",
volume = "15",
number = "35",
pages = "319-330",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004"
}
Субошић, Д. Р.,& Стевановић, О. М.. (2018). Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици. in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе
Нови Сад : Култура – Полис ; Београд : Институт за европске студије., 15(35), 319-330.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004
Субошић ДР, Стевановић ОМ. Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици. in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе. 2018;15(35):319-330.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004 .
Субошић, Дане Р., Стевановић, Обрад М., "Имплеменација теорије ризика у Закон о спречавању насиља у породици" in Култура полиса : часопис за неговање демократске политичке културе, 15, no. 35 (2018):319-330,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1004 .

Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима

Стевановић, Обрад; Субошић, Дане

(Приштина [тј.] Косовска Митровица : Правни факултет, 2013)

TY  - CONF
AU  - Стевановић, Обрад
AU  - Субошић, Дане
PY  - 2013
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1064
AB  - Послове из своје законом утврђене надлежности, полиција извршава у веома различитим временским, просторним, политичким, економским, социолошким, безбедносним, правним и другим условима. Наглашено специфичне услове функционисања полиције, посебно у политичком, правном и безбедносном смислу, чине немирнодопска и друга посебна безбедносна стања, у која се најчешће убрајају ванредно и ратао стање. Упркос томе што полиција у тим стањима, суштински, наставља да обавља своје мирнодопске послове, њена улога и статус се, у њима, често не чине довољно јасним. На то посебно указује чињеница да се полиција, традиционално и с разлогом, сматра легалном „полувојном" или „паравојном" организацијом, али и чињеница да се полицијска организација често, више неосновано него основано, сматра саставним делом националних оружаних (војних) снага, посебно у ратном стању. Полазећи од тога, овим радом су презентовани резултати истраживања о утицају немирнодопских и других посебних безбедносних стања на промене у делокругу, организационој структури, овлашћењима и правном статусу полицијске организације и полицијских службеника, у контексту одредаба националног и међународног права
AB  - The paper is an effort to explore the impact of nonpeaceful and other special security situation in scope, organizational structure, powers and status of the police in these states. In the first part, as a special security conditions in which the police operate, there were identified, described and explained in brief: war (as international and non-international armed conflicts), emergency, emergency situation and civil unrest (internal disturbances and tensions). In the second part of the paper, there were analyzed the impacts of these conditions on the scope and organizational structure of the police. In this part, stands out for the police in any specific security tasks continue to carry out their everyday tasks by adapting to the changes its organizational structure, forms and methods. Police, at the same time, retains its status as civilian public service, and the police officers status as civilians under international humanitarian law. As an exception to this rule, in the second part of the paper, it is stressed ability (not a rule) that parts (not the whole) of the police organization, in accordance with the law temporarily (not permanently) are included in the composition of the armed forces, by which time police during international armed conflicts (not in other states security) becomes a military organization. In the third part of the paper analyzes the impact of special security status to changes in police powers and status of police officers. When it is pointed out that the police authorities in these states generally expanding, especially in the implementation of emergency regulations which limit the human and minority rights, which is why there is a strong need of controlling the legality of police officers. In this part of the paper highlights the fact that police officers retain civilian status at all times, except when they are part of the police units involved in the composition of the armed forces of a non-international armed conflict, when acquiring the status of a fighter with the ability to acquire the status of prisoner of war.
PB  - Приштина [тј.] Косовска Митровица : Правни факултет
C3  - Међународно хуманитарно право : [тематски зборник радова]
T1  - Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима
T1  - Police in nonpeaceful and other special security conditions
SP  - 141
EP  - 156
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1064
ER  - 
@conference{
author = "Стевановић, Обрад and Субошић, Дане",
year = "2013",
abstract = "Послове из своје законом утврђене надлежности, полиција извршава у веома различитим временским, просторним, политичким, економским, социолошким, безбедносним, правним и другим условима. Наглашено специфичне услове функционисања полиције, посебно у политичком, правном и безбедносном смислу, чине немирнодопска и друга посебна безбедносна стања, у која се најчешће убрајају ванредно и ратао стање. Упркос томе што полиција у тим стањима, суштински, наставља да обавља своје мирнодопске послове, њена улога и статус се, у њима, често не чине довољно јасним. На то посебно указује чињеница да се полиција, традиционално и с разлогом, сматра легалном „полувојном" или „паравојном" организацијом, али и чињеница да се полицијска организација често, више неосновано него основано, сматра саставним делом националних оружаних (војних) снага, посебно у ратном стању. Полазећи од тога, овим радом су презентовани резултати истраживања о утицају немирнодопских и других посебних безбедносних стања на промене у делокругу, организационој структури, овлашћењима и правном статусу полицијске организације и полицијских службеника, у контексту одредаба националног и међународног права, The paper is an effort to explore the impact of nonpeaceful and other special security situation in scope, organizational structure, powers and status of the police in these states. In the first part, as a special security conditions in which the police operate, there were identified, described and explained in brief: war (as international and non-international armed conflicts), emergency, emergency situation and civil unrest (internal disturbances and tensions). In the second part of the paper, there were analyzed the impacts of these conditions on the scope and organizational structure of the police. In this part, stands out for the police in any specific security tasks continue to carry out their everyday tasks by adapting to the changes its organizational structure, forms and methods. Police, at the same time, retains its status as civilian public service, and the police officers status as civilians under international humanitarian law. As an exception to this rule, in the second part of the paper, it is stressed ability (not a rule) that parts (not the whole) of the police organization, in accordance with the law temporarily (not permanently) are included in the composition of the armed forces, by which time police during international armed conflicts (not in other states security) becomes a military organization. In the third part of the paper analyzes the impact of special security status to changes in police powers and status of police officers. When it is pointed out that the police authorities in these states generally expanding, especially in the implementation of emergency regulations which limit the human and minority rights, which is why there is a strong need of controlling the legality of police officers. In this part of the paper highlights the fact that police officers retain civilian status at all times, except when they are part of the police units involved in the composition of the armed forces of a non-international armed conflict, when acquiring the status of a fighter with the ability to acquire the status of prisoner of war.",
publisher = "Приштина [тј.] Косовска Митровица : Правни факултет",
journal = "Међународно хуманитарно право : [тематски зборник радова]",
title = "Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима, Police in nonpeaceful and other special security conditions",
pages = "141-156",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1064"
}
Стевановић, О.,& Субошић, Д.. (2013). Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима. in Међународно хуманитарно право : [тематски зборник радова]
Приштина [тј.] Косовска Митровица : Правни факултет., 141-156.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1064
Стевановић О, Субошић Д. Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима. in Међународно хуманитарно право : [тематски зборник радова]. 2013;:141-156.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1064 .
Стевановић, Обрад, Субошић, Дане, "Полиција у немирнодопским и другим посебним безбедносним стањима" in Међународно хуманитарно право : [тематски зборник радова] (2013):141-156,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1064 .