@article{
author = "Кордић, Борис and Бабић, Лепа",
year = "2019",
abstract = "Видео-надзор је техничка мера безбедности
која се користи у школама с циљем спречавања непожељног
понашања, заштите средине и унапређења осећања сигурности.
У нашем истраживању смо се усмерили на опажања, уверења и
ставове ученика/студената о видео-надзору у образовним
установама. Истраживање је спроведено на пригодном узорку од
200 ученика/студената упитником састављеним за ту намену.
Утврдили смо постојање четири фактора који утичу на однос
ученика према видео-надзору: Негативно понашање, Функција
видео-надзора, Допринос видео-надзора и Оптерећеност видеонадзорoм. Такође смо утврдили статистички значајне разлике у
схватању видео-надзора између узрасних категорија (7. и 8.
разред основне школе, средња школа, факултет) и између
типичних група (високо вредновање видео-надзора, средње
вредновање видео-надзора и ниско вредновање видео-надзора). Претпостављамо да на добијене разлике, поред осталог, утиче
степен формираности когнитивних шема о појавама као што су
негативно понашање и видео-надзор. Стога се предлаже
додатна едукација о видео-надзору, као мера која треба да
појача позитивне ефекте употребе видео-надзора, а смањи
негативне, који се односе на ограничавање спонтаности у
понашању и лоша осећања услед свести о видео-контроли., Video surveillance is a technical security measure
applied in schools with the aim of preventing undesirable behaviour,
protecting the environment and enhancing the sense of security. In our
research we focused on perceptions, beliefs and attitudes of students
on video surveillance in educational institutions. The research was
conducted on a convenient sample of 200 pupils/students with a questionnaire compiled for this purpose. We determined the existence of four factors that influence the view of video surveillance: Negative
behaviour, Video surveillance function, Video surveillance contribution and Video surveillance burden. We also found statistically significant differences in terms of video surveillance between age categories
(grades 7 and 8 of elementary school, secondary school, faculty) and
between typical groups (High evaluation of video surveillance, Medium evaluation of video surveillance and Low evaluation of video
surveillance). We assume that the obtained differences are influenced,
among others, by the degree of formation of cognitive schemes about
phenomena such as negative behaviour and video surveillance. Therefore, additional education on video surveillance is proposed as an additional measure that should enhance the positive effects of using video
surveillance with the reduction of negative effects that are related to
limiting spontaneity in behaviour and bad feelings due to the awareness of video control.",
publisher = "Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије",
journal = "Безбедност",
title = "Опажања и реакције ученика на видео-надзор у образовним установама, Observations and Ractions of Students to Video Surveillance in Schools",
volume = "61",
number = "3",
pages = "32-53",
doi = "10.5937/bezbednost1903032K"
}