Недељковић, Слободан

Link to this page

Authority KeyName Variants
a4702bf5-859a-4e0c-9364-cae78848bcf8
  • Недељковић, Слободан (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Интернет центри за жалбе грађана и сајбер криминал

Недељковић, Слободан; Ранђеловић, Драган; Radović-Stojanović, Jelena ; Николић, Војкан

(Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел", 2017)

TY  - CONF
AU  - Недељковић, Слободан
AU  - Ранђеловић, Драган
AU  - Radović-Stojanović, Jelena   
AU  - Николић, Војкан
PY  - 2017
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1422
AB  - Од појаве првог компјутера средином 20. века, па све
до данас, у протеклих педесетак година, дошло је до енормног
пораста коришћења компјутера и њихове широке употребе у
људској заједници. Може се рећи да су данас компјутери, који су
интегрисани у рачунарске мреже и основа су рада различитих
информационих система, пронашли своју примену у скоро свим
областима живота и рада људи. Развијањем информационих
технологија, Интернет, као мрежа свих мрежа, постао је један
од најмоћнијих и широко доступних комуникационих медија
на планети. Коришћење Интернета и информационих система
базираних на Интернет технологијама у савременом друштву
реална је последица глобализације и ере информационо-комуникационих технологија у којој се налази људско друштво. Како
се помоћу Интернета преносе и чувају важни подаци и врше
осетљиве комуникације, сваки корисник мора бити свестан и
могуће њихове злоупотребе. Злоупотреба података и рачунарски безбедносни инциденти везани за Интернет данас су честа
појава јер је убрзани развој информационо-комуникационих
технологија и информатичке науке, с циљем стварања добробити за човека, нажалост омогућио и развој нових метода напада
и угрожавања рачунарских система.
Због бројних и разноликих сигурносних претњи присутних на
Интернету, сваки корисник врло лако може постати мета напада. Обезбеђивањем одговарајућег система заштите, и пре тога превенције, та опасност се смањује, али не отклања. У том смислу, овај рад, који се бави Интернет центрима за жалбе грађана
као једном битном претпоставком обезбеђивања сигурности на
Интернету, представља скроман допринос том циљу.
AB  - The use of electronic services, especially computer networks, which in today’s global, information society is inevitably
provided by the Internet, is not a privilege of individuals, but the
common good of humanity which is provided by modern information-communication technologies. It is a necessary evil that along all
the benefits provided to the Internet users, there is also a “dark” side
of the computer security incidents on the Internet which are common in the modern era. The rapid development of information technologies has enabled the development of new and more powerful
methods and techniques of attack and compromising computers on
the Internet. For the prevention and elimination of security threats
on the Internet, which are numerous and various, and to limit the
activity of malicious attackers, the procedure for resolving security
indicidents is technically and legally defined and regulated.
The main objective of this study is precisely the suppression of cybercrime, analyzing a particular place and the role that Internet centers
for complaints must have, which as an organization for reception
and assistance in resolving complaints about work on the Internet
are closely associated with an organization that is responsible for receiving, reviewing and responding to requests giving security incidents - CSIRT (Computer Security Incident Response Team). The
organization may provide services to government institutions and
corporations in the region or the country, but above all to citizens
and its duty is to provide assistance, protection and provision of critical parts of the Internet, which is the subject of this paper. The paper deals with the experience of the most developed countries in the
world, the immediate environment and the state of Serbia itself.
PB  - Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел"
PB  - Крагујевац : Правни факултет
C3  - Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године
T1  - Интернет центри за жалбе грађана и сајбер криминал
T1  - Internet centers for citizens’ complaints and cyber crime
SP  - 353
EP  - 383
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1422
ER  - 
@conference{
author = "Недељковић, Слободан and Ранђеловић, Драган and Radović-Stojanović, Jelena    and Николић, Војкан",
year = "2017",
abstract = "Од појаве првог компјутера средином 20. века, па све
до данас, у протеклих педесетак година, дошло је до енормног
пораста коришћења компјутера и њихове широке употребе у
људској заједници. Може се рећи да су данас компјутери, који су
интегрисани у рачунарске мреже и основа су рада различитих
информационих система, пронашли своју примену у скоро свим
областима живота и рада људи. Развијањем информационих
технологија, Интернет, као мрежа свих мрежа, постао је један
од најмоћнијих и широко доступних комуникационих медија
на планети. Коришћење Интернета и информационих система
базираних на Интернет технологијама у савременом друштву
реална је последица глобализације и ере информационо-комуникационих технологија у којој се налази људско друштво. Како
се помоћу Интернета преносе и чувају важни подаци и врше
осетљиве комуникације, сваки корисник мора бити свестан и
могуће њихове злоупотребе. Злоупотреба података и рачунарски безбедносни инциденти везани за Интернет данас су честа
појава јер је убрзани развој информационо-комуникационих
технологија и информатичке науке, с циљем стварања добробити за човека, нажалост омогућио и развој нових метода напада
и угрожавања рачунарских система.
Због бројних и разноликих сигурносних претњи присутних на
Интернету, сваки корисник врло лако може постати мета напада. Обезбеђивањем одговарајућег система заштите, и пре тога превенције, та опасност се смањује, али не отклања. У том смислу, овај рад, који се бави Интернет центрима за жалбе грађана
као једном битном претпоставком обезбеђивања сигурности на
Интернету, представља скроман допринос том циљу., The use of electronic services, especially computer networks, which in today’s global, information society is inevitably
provided by the Internet, is not a privilege of individuals, but the
common good of humanity which is provided by modern information-communication technologies. It is a necessary evil that along all
the benefits provided to the Internet users, there is also a “dark” side
of the computer security incidents on the Internet which are common in the modern era. The rapid development of information technologies has enabled the development of new and more powerful
methods and techniques of attack and compromising computers on
the Internet. For the prevention and elimination of security threats
on the Internet, which are numerous and various, and to limit the
activity of malicious attackers, the procedure for resolving security
indicidents is technically and legally defined and regulated.
The main objective of this study is precisely the suppression of cybercrime, analyzing a particular place and the role that Internet centers
for complaints must have, which as an organization for reception
and assistance in resolving complaints about work on the Internet
are closely associated with an organization that is responsible for receiving, reviewing and responding to requests giving security incidents - CSIRT (Computer Security Incident Response Team). The
organization may provide services to government institutions and
corporations in the region or the country, but above all to citizens
and its duty is to provide assistance, protection and provision of critical parts of the Internet, which is the subject of this paper. The paper deals with the experience of the most developed countries in the
world, the immediate environment and the state of Serbia itself.",
publisher = "Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел", Крагујевац : Правни факултет",
journal = "Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године",
title = "Интернет центри за жалбе грађана и сајбер криминал, Internet centers for citizens’ complaints and cyber crime",
pages = "353-383",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1422"
}
Недељковић, С., Ранђеловић, Д., Radović-Stojanović, J.,& Николић, В.. (2017). Интернет центри за жалбе грађана и сајбер криминал. in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године
Београд : Kриминалистичко-полицијска академија : Фондација "Ханс Зајдел"., 353-383.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1422
Недељковић С, Ранђеловић Д, Radović-Stojanović J, Николић В. Интернет центри за жалбе грађана и сајбер криминал. in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године. 2017;:353-383.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1422 .
Недељковић, Слободан, Ранђеловић, Драган, Radović-Stojanović, Jelena   , Николић, Војкан, "Интернет центри за жалбе грађана и сајбер криминал" in Tематски зборник радова. Том 1 : Научно-стручни скуп са међународним учешћем Полиција и правосудни органи као гаранти слободе и безбедности у правној држави, Тара, 23-25. мај 2017. године (2017):353-383,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_1422 .