The impact of social stratification on cultural consumption
Uticaj društvene stratifikacije na kulturnu potrošnju
Апстракт
This paper examines theoretical perspectives, research approaches and research results about the relationship between social stratification and cultural consumption. Paper presents main representatives of three sociological discourses: those who believe that class divisions still exist and that thay had an influence on the social inequalities, especially in the domain of cultural consumption and tastes; authors and researchers who emphasize the impact of social stratification on the formation of cultural stratification, and the third group which consists of those who are advocates of cultural consumptions theories and individualization and cultural tastes which means that membership of a particular social class are not by any cultural influences.
U radu se razmatraju teorijska stanovišta i istraživački pristupi i rezultati o vezi između društvene stratifikacije i kulturne potrošnje. Pred- stavljeni su glavni zastupnici tri sociološka diskursa: oni koji smatraju da klasne podele postoje i danas i da utiču na društvene nejednakosti posebno u domenu kulturne potrošnje i ukusa; oni autori i istraživači koji naglašavaju uticaj društvene stratifikacije na formiranje kulturne stratifikacije, ali ne prema klasnom, već prema statusnom položaju, i, treću grupu čine oni koji su zastupnici teorija o individualizaciji kulturne potrošnje i kulturnih ukusa što bi značilo da pripadnost određenoj društvenoj klasi ne utiče na kulturne izbore.
Кључне речи:
class / stratification / culture / cultural consumption / klase / stratifikacija / kultura / kulturna potrošnjaИзвор:
Sociološki pregled, 2016, 50, 3, 449-468Издавач:
- Srpsko sociološko društvo, Beograd
Институција/група
JakovTY - JOUR AU - Tomić, Marta PY - 2016 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/711 AB - This paper examines theoretical perspectives, research approaches and research results about the relationship between social stratification and cultural consumption. Paper presents main representatives of three sociological discourses: those who believe that class divisions still exist and that thay had an influence on the social inequalities, especially in the domain of cultural consumption and tastes; authors and researchers who emphasize the impact of social stratification on the formation of cultural stratification, and the third group which consists of those who are advocates of cultural consumptions theories and individualization and cultural tastes which means that membership of a particular social class are not by any cultural influences. AB - U radu se razmatraju teorijska stanovišta i istraživački pristupi i rezultati o vezi između društvene stratifikacije i kulturne potrošnje. Pred- stavljeni su glavni zastupnici tri sociološka diskursa: oni koji smatraju da klasne podele postoje i danas i da utiču na društvene nejednakosti posebno u domenu kulturne potrošnje i ukusa; oni autori i istraživači koji naglašavaju uticaj društvene stratifikacije na formiranje kulturne stratifikacije, ali ne prema klasnom, već prema statusnom položaju, i, treću grupu čine oni koji su zastupnici teorija o individualizaciji kulturne potrošnje i kulturnih ukusa što bi značilo da pripadnost određenoj društvenoj klasi ne utiče na kulturne izbore. PB - Srpsko sociološko društvo, Beograd T2 - Sociološki pregled T1 - The impact of social stratification on cultural consumption T1 - Uticaj društvene stratifikacije na kulturnu potrošnju VL - 50 IS - 3 SP - 449 EP - 468 DO - 10.5937/socpreg1603449T ER -
@article{ author = "Tomić, Marta", year = "2016", abstract = "This paper examines theoretical perspectives, research approaches and research results about the relationship between social stratification and cultural consumption. Paper presents main representatives of three sociological discourses: those who believe that class divisions still exist and that thay had an influence on the social inequalities, especially in the domain of cultural consumption and tastes; authors and researchers who emphasize the impact of social stratification on the formation of cultural stratification, and the third group which consists of those who are advocates of cultural consumptions theories and individualization and cultural tastes which means that membership of a particular social class are not by any cultural influences., U radu se razmatraju teorijska stanovišta i istraživački pristupi i rezultati o vezi između društvene stratifikacije i kulturne potrošnje. Pred- stavljeni su glavni zastupnici tri sociološka diskursa: oni koji smatraju da klasne podele postoje i danas i da utiču na društvene nejednakosti posebno u domenu kulturne potrošnje i ukusa; oni autori i istraživači koji naglašavaju uticaj društvene stratifikacije na formiranje kulturne stratifikacije, ali ne prema klasnom, već prema statusnom položaju, i, treću grupu čine oni koji su zastupnici teorija o individualizaciji kulturne potrošnje i kulturnih ukusa što bi značilo da pripadnost određenoj društvenoj klasi ne utiče na kulturne izbore.", publisher = "Srpsko sociološko društvo, Beograd", journal = "Sociološki pregled", title = "The impact of social stratification on cultural consumption, Uticaj društvene stratifikacije na kulturnu potrošnju", volume = "50", number = "3", pages = "449-468", doi = "10.5937/socpreg1603449T" }
Tomić, M.. (2016). The impact of social stratification on cultural consumption. in Sociološki pregled Srpsko sociološko društvo, Beograd., 50(3), 449-468. https://doi.org/10.5937/socpreg1603449T
Tomić M. The impact of social stratification on cultural consumption. in Sociološki pregled. 2016;50(3):449-468. doi:10.5937/socpreg1603449T .
Tomić, Marta, "The impact of social stratification on cultural consumption" in Sociološki pregled, 50, no. 3 (2016):449-468, https://doi.org/10.5937/socpreg1603449T . .