Profesionalizacija državne uprave u Srbiji
Abstract
lt Zaključak> Donošenje novog Zakona o državnim službenicima, Zakona o državnoj upravi i pratećih uredbi stvara osnov za reformu državne uprave, koji bi uz primenu drugih mera i vršenja odgovarajućih aktivnosti od strane nadležnih organa i tela, doprineo stvaranju moderne državne uprave. Novim propisima se određuje normativni okvir za razvoj fleksibilnosti u organima državne uprave uvodi mobilnost državnih službenika, uvodi napredovanje prema rezultatima rada i razvija savremena praksa upravljanja ljudskim resursima. Radno-pravni položaj državnih službenika se uređuje na način koji omogućava profesionalan stručan, kvalitetan i efikasan rad državnih službenika, pa tako i svih organa državne uprave. Novi propisi su bazirani na savremenim principima i standardima evropskog upravnog prostora, koji su definisani u nacionalnim zakonodavstvima zemalja Evropske Unije. Usvajanje i primena savremenih principa upravljanja kadrovima ima veliki značaj za razvoj moderne i efikasne državne uprave. Ra...zvoj karijernog sistema, uvođenje i primena savremenih tehnika selekcije kandidata, ocenjivanje zasnovano na merenju učinka i objektivnim pokazateljima, napredovanje zasnovano na ocenjivanju - zalaganju na radu i stručnom razvoju, permanentno stručno usavršavanje službenika kontinuirano planiranje kadrovskih potreba u skladu sa strateškim ciljevima organa, u velikoj meri razvijaju profesionalizam u državnoj upravi obezbeđuju kontinuitet u radu, i utiču na privlačenje i zadržavanje visoko stručnih i kompetentnih kadrova. Napominjemo da je reforma sistema plata u državnoj upravi u toku, kao i postupak izmene i donošenja novih propisa u ovoj oblasti, što u velikoj meri doprinosi razvoju službeničkog sistema u celini. Novim propisima se definiše osnova za primenu novih instituta i njihovo uvođenje i obavljanje u praksi. Novi propisi zahtevaju efikasnu i efektivnu primenu, što podrazumeva nekoliko aspekata. To je pre svega funkcionalni aspekt - uvođenje novih poslova, prelazak na nove načine rada uvođenje nove prakse i sistema komunikacije među organima državne uprave i sa drugim organima - razvijanje institucionalizovane saradnje između organa. Takođe, obuhvata institucionalni razvoj, odnosno jačanje kapaciteta organa državne uprave za efikasnu primenu novih propisa. To podrazumeva analizu i jačanje i promenu organizacione strukture organa, naročito jedinica za kadrove u organima državne uprave, koji su glavni nosioci poslova upravljanja kadrovima, kao i obezbeđenje potrebnog broja zaposlenih u njima. Poseban značaj, kada je reč o primeni propisa, ima obučavanje državnih službenika i funkcionera. Uvođenje i primena novih instituta nužno podrazumeva stručnu osposobljenost za obavljanje poslova i permanentni razvoj stručnih sposobnosti zaposlenih u organima državne uprave.
Source:
Pravni život, 2006, 55, 3-4, 81-99Publisher:
- Udruženje pravnika Srbije, Beograd
Collections
Institution/Community
JakovTY - JOUR AU - Vukašinović-Radojičić, Zorica AU - Stojanović, Blaženka PY - 2006 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/145 AB - lt Zaključak> Donošenje novog Zakona o državnim službenicima, Zakona o državnoj upravi i pratećih uredbi stvara osnov za reformu državne uprave, koji bi uz primenu drugih mera i vršenja odgovarajućih aktivnosti od strane nadležnih organa i tela, doprineo stvaranju moderne državne uprave. Novim propisima se određuje normativni okvir za razvoj fleksibilnosti u organima državne uprave uvodi mobilnost državnih službenika, uvodi napredovanje prema rezultatima rada i razvija savremena praksa upravljanja ljudskim resursima. Radno-pravni položaj državnih službenika se uređuje na način koji omogućava profesionalan stručan, kvalitetan i efikasan rad državnih službenika, pa tako i svih organa državne uprave. Novi propisi su bazirani na savremenim principima i standardima evropskog upravnog prostora, koji su definisani u nacionalnim zakonodavstvima zemalja Evropske Unije. Usvajanje i primena savremenih principa upravljanja kadrovima ima veliki značaj za razvoj moderne i efikasne državne uprave. Razvoj karijernog sistema, uvođenje i primena savremenih tehnika selekcije kandidata, ocenjivanje zasnovano na merenju učinka i objektivnim pokazateljima, napredovanje zasnovano na ocenjivanju - zalaganju na radu i stručnom razvoju, permanentno stručno usavršavanje službenika kontinuirano planiranje kadrovskih potreba u skladu sa strateškim ciljevima organa, u velikoj meri razvijaju profesionalizam u državnoj upravi obezbeđuju kontinuitet u radu, i utiču na privlačenje i zadržavanje visoko stručnih i kompetentnih kadrova. Napominjemo da je reforma sistema plata u državnoj upravi u toku, kao i postupak izmene i donošenja novih propisa u ovoj oblasti, što u velikoj meri doprinosi razvoju službeničkog sistema u celini. Novim propisima se definiše osnova za primenu novih instituta i njihovo uvođenje i obavljanje u praksi. Novi propisi zahtevaju efikasnu i efektivnu primenu, što podrazumeva nekoliko aspekata. To je pre svega funkcionalni aspekt - uvođenje novih poslova, prelazak na nove načine rada uvođenje nove prakse i sistema komunikacije među organima državne uprave i sa drugim organima - razvijanje institucionalizovane saradnje između organa. Takođe, obuhvata institucionalni razvoj, odnosno jačanje kapaciteta organa državne uprave za efikasnu primenu novih propisa. To podrazumeva analizu i jačanje i promenu organizacione strukture organa, naročito jedinica za kadrove u organima državne uprave, koji su glavni nosioci poslova upravljanja kadrovima, kao i obezbeđenje potrebnog broja zaposlenih u njima. Poseban značaj, kada je reč o primeni propisa, ima obučavanje državnih službenika i funkcionera. Uvođenje i primena novih instituta nužno podrazumeva stručnu osposobljenost za obavljanje poslova i permanentni razvoj stručnih sposobnosti zaposlenih u organima državne uprave. PB - Udruženje pravnika Srbije, Beograd T2 - Pravni život T1 - Profesionalizacija državne uprave u Srbiji VL - 55 IS - 3-4 SP - 81 EP - 99 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_145 ER -
@article{ author = "Vukašinović-Radojičić, Zorica and Stojanović, Blaženka", year = "2006", abstract = "lt Zaključak> Donošenje novog Zakona o državnim službenicima, Zakona o državnoj upravi i pratećih uredbi stvara osnov za reformu državne uprave, koji bi uz primenu drugih mera i vršenja odgovarajućih aktivnosti od strane nadležnih organa i tela, doprineo stvaranju moderne državne uprave. Novim propisima se određuje normativni okvir za razvoj fleksibilnosti u organima državne uprave uvodi mobilnost državnih službenika, uvodi napredovanje prema rezultatima rada i razvija savremena praksa upravljanja ljudskim resursima. Radno-pravni položaj državnih službenika se uređuje na način koji omogućava profesionalan stručan, kvalitetan i efikasan rad državnih službenika, pa tako i svih organa državne uprave. Novi propisi su bazirani na savremenim principima i standardima evropskog upravnog prostora, koji su definisani u nacionalnim zakonodavstvima zemalja Evropske Unije. Usvajanje i primena savremenih principa upravljanja kadrovima ima veliki značaj za razvoj moderne i efikasne državne uprave. Razvoj karijernog sistema, uvođenje i primena savremenih tehnika selekcije kandidata, ocenjivanje zasnovano na merenju učinka i objektivnim pokazateljima, napredovanje zasnovano na ocenjivanju - zalaganju na radu i stručnom razvoju, permanentno stručno usavršavanje službenika kontinuirano planiranje kadrovskih potreba u skladu sa strateškim ciljevima organa, u velikoj meri razvijaju profesionalizam u državnoj upravi obezbeđuju kontinuitet u radu, i utiču na privlačenje i zadržavanje visoko stručnih i kompetentnih kadrova. Napominjemo da je reforma sistema plata u državnoj upravi u toku, kao i postupak izmene i donošenja novih propisa u ovoj oblasti, što u velikoj meri doprinosi razvoju službeničkog sistema u celini. Novim propisima se definiše osnova za primenu novih instituta i njihovo uvođenje i obavljanje u praksi. Novi propisi zahtevaju efikasnu i efektivnu primenu, što podrazumeva nekoliko aspekata. To je pre svega funkcionalni aspekt - uvođenje novih poslova, prelazak na nove načine rada uvođenje nove prakse i sistema komunikacije među organima državne uprave i sa drugim organima - razvijanje institucionalizovane saradnje između organa. Takođe, obuhvata institucionalni razvoj, odnosno jačanje kapaciteta organa državne uprave za efikasnu primenu novih propisa. To podrazumeva analizu i jačanje i promenu organizacione strukture organa, naročito jedinica za kadrove u organima državne uprave, koji su glavni nosioci poslova upravljanja kadrovima, kao i obezbeđenje potrebnog broja zaposlenih u njima. Poseban značaj, kada je reč o primeni propisa, ima obučavanje državnih službenika i funkcionera. Uvođenje i primena novih instituta nužno podrazumeva stručnu osposobljenost za obavljanje poslova i permanentni razvoj stručnih sposobnosti zaposlenih u organima državne uprave.", publisher = "Udruženje pravnika Srbije, Beograd", journal = "Pravni život", title = "Profesionalizacija državne uprave u Srbiji", volume = "55", number = "3-4", pages = "81-99", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_145" }
Vukašinović-Radojičić, Z.,& Stojanović, B.. (2006). Profesionalizacija državne uprave u Srbiji. in Pravni život Udruženje pravnika Srbije, Beograd., 55(3-4), 81-99. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_145
Vukašinović-Radojičić Z, Stojanović B. Profesionalizacija državne uprave u Srbiji. in Pravni život. 2006;55(3-4):81-99. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_145 .
Vukašinović-Radojičić, Zorica, Stojanović, Blaženka, "Profesionalizacija državne uprave u Srbiji" in Pravni život, 55, no. 3-4 (2006):81-99, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_145 .