Jakov - Repository of the University of Criminal Investigation and Police Studies
University of Criminal Investigation and Police Studies
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Jakov
  • Jakov
  • Radovi istraživača / Researchers' publications
  • View Item
  •   Jakov
  • Jakov
  • Radovi istraživača / Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Концепција сложености управљања у ванредним ситуацијама

Conception of complexity of emergency management

Thumbnail
2014
bitstream_2236.pdf (159.5Kb)
Authors
Мићовић, Марија Д.
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Ванредне ситуације могу настати као последица терористич- ких напада, насилних јавних скупова, отмица ваздухоплова, држања талаца или посете високих страних државника, свечаности, спортских манифестација, али и објективних узрока, односно дејства виших сила (земљотреса, поплава, лавина, клизишта, епидемија, хемијских и био- лошких акцидената и сл.). Без обзира на то да ли се ради о ризицима природног или социјалног карактера, они представљају потенцијалну опасност нарушавања равнотеже у систему друштво–природа и усло- вљавају појаву неповољне ситуације, екстремног догађаја или ванредне ситуације. За разлику од класичних система управљања, у којима се процес управљања одвија кроз константну, непроменљиву структуру, систем управљања у ванредним ситуацијама има могућност промене структуре сагласно тренутном развоју ванредне ситуације. За адекват- но, професионално деловање у ванредним ситуацијама неопходно је да професионалац прикупља релевантне податке, појашњава задатке к...оји треба да се реше у конкретној ситуацији и поштује утврђен систем односа с другима у групи.

Emergencies may arise as a result of terrorist attacks, violent public meetings, aircraft hijacking, hostage taking or foreign leaders visits, ceremonies, sporting events, but also as a result of objective causes and effects of force majeure (earthquakes, floods, avalanches, landslides, epidemics, chemical and biological accidents, etc.). Whether risks are of natural or social character, they represent a potential threat of imbalance in the society-nature system and cause the occurrence of adverse situations, extreme events or emergencies. Unlike conventional systems, in which the management process takes place through a constant, unchanging structure, an emergency management system has the ability to change the structure in accordance to current development of emergency. For proper, professional, dealing with emergencies, it is necessary to collect professional relevant data, explain the tasks that need to be addressed in a specific situation and respect the established sy...stem of relationships with others group members.

Keywords:
управљање / ванредна ситуација / планирање / информациона инфраструктура / management / emergency situation / planning / Information Infrastructure
Source:
Супротстављање савременом организованом криминалуи тероризму. 5, 2014, 291-305
Publisher:
  • Београд : Криминалистичко-полицијска академија, Београд : Службени гласник
Funding / projects:
  • Development of Institutional Capacities, Standards and Procedures for Fighting Organized Crime and Terrorism in Climate of International Integrations (RS-179045)
Note:
  • EDICIJA ΑΣΦΑΛΕΙΑ Knjiga 7

ISBN: 978-86-7020-302-0

[ Google Scholar ]
URI
http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/944
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers' publications
Institution/Community
Jakov
TY  - CHAP
AU  - Мићовић, Марија Д.
PY  - 2014
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/944
AB  - Ванредне ситуације могу настати као последица терористич-
ких напада, насилних јавних скупова, отмица ваздухоплова, држања
талаца или посете високих страних државника, свечаности, спортских
манифестација, али и објективних узрока, односно дејства виших сила
(земљотреса, поплава, лавина, клизишта, епидемија, хемијских и био-
лошких акцидената и сл.). Без обзира на то да ли се ради о ризицима
природног или социјалног карактера, они представљају потенцијалну
опасност нарушавања равнотеже у систему друштво–природа и усло-
вљавају појаву неповољне ситуације, екстремног догађаја или ванредне
ситуације. За разлику од класичних система управљања, у којима се
процес управљања одвија кроз константну, непроменљиву структуру,
систем управљања у ванредним ситуацијама има могућност промене
структуре сагласно тренутном развоју ванредне ситуације. За адекват-
но, професионално деловање у ванредним ситуацијама неопходно је
да професионалац прикупља релевантне податке, појашњава задатке
који треба да се реше у конкретној ситуацији и поштује утврђен систем
односа с другима у групи.
AB  - Emergencies may arise as a result of terrorist attacks, violent public meetings,
aircraft hijacking, hostage taking or foreign leaders visits, ceremonies,
sporting events, but also as a result of objective causes and effects of force
majeure (earthquakes, floods, avalanches, landslides, epidemics, chemical and
biological accidents, etc.). Whether risks are of natural or social character,
they represent a potential threat of imbalance in the society-nature system
and cause the occurrence of adverse situations, extreme events or emergencies.
Unlike conventional systems, in which the management process takes
place through a constant, unchanging structure, an emergency management
system has the ability to change the structure in accordance to current development
of emergency. For proper, professional, dealing with emergencies, it
is necessary to collect professional relevant data, explain the tasks that need
to be addressed in a specific situation and respect the established system of
relationships with others group members.
PB  - Београд : Криминалистичко-полицијска академија, Београд : Службени гласник
T2  - Супротстављање савременом организованом криминалуи тероризму. 5
T1  - Концепција сложености управљања у ванредним ситуацијама
T1  - Conception of complexity of emergency management
SP  - 291
EP  - 305
ER  - 
@inbook{
author = "Мићовић, Марија Д.",
year = "2014",
abstract = "Ванредне ситуације могу настати као последица терористич-
ких напада, насилних јавних скупова, отмица ваздухоплова, држања
талаца или посете високих страних државника, свечаности, спортских
манифестација, али и објективних узрока, односно дејства виших сила
(земљотреса, поплава, лавина, клизишта, епидемија, хемијских и био-
лошких акцидената и сл.). Без обзира на то да ли се ради о ризицима
природног или социјалног карактера, они представљају потенцијалну
опасност нарушавања равнотеже у систему друштво–природа и усло-
вљавају појаву неповољне ситуације, екстремног догађаја или ванредне
ситуације. За разлику од класичних система управљања, у којима се
процес управљања одвија кроз константну, непроменљиву структуру,
систем управљања у ванредним ситуацијама има могућност промене
структуре сагласно тренутном развоју ванредне ситуације. За адекват-
но, професионално деловање у ванредним ситуацијама неопходно је
да професионалац прикупља релевантне податке, појашњава задатке
који треба да се реше у конкретној ситуацији и поштује утврђен систем
односа с другима у групи., Emergencies may arise as a result of terrorist attacks, violent public meetings,
aircraft hijacking, hostage taking or foreign leaders visits, ceremonies,
sporting events, but also as a result of objective causes and effects of force
majeure (earthquakes, floods, avalanches, landslides, epidemics, chemical and
biological accidents, etc.). Whether risks are of natural or social character,
they represent a potential threat of imbalance in the society-nature system
and cause the occurrence of adverse situations, extreme events or emergencies.
Unlike conventional systems, in which the management process takes
place through a constant, unchanging structure, an emergency management
system has the ability to change the structure in accordance to current development
of emergency. For proper, professional, dealing with emergencies, it
is necessary to collect professional relevant data, explain the tasks that need
to be addressed in a specific situation and respect the established system of
relationships with others group members.",
publisher = "Београд : Криминалистичко-полицијска академија, Београд : Службени гласник",
journal = "Супротстављање савременом организованом криминалуи тероризму. 5",
booktitle = "Концепција сложености управљања у ванредним ситуацијама, Conception of complexity of emergency management",
pages = "291-305"
}
Мићовић, М. Д.. (2014). Концепција сложености управљања у ванредним ситуацијама. in Супротстављање савременом организованом криминалуи тероризму. 5
Београд : Криминалистичко-полицијска академија, Београд : Службени гласник., 291-305.
Мићовић МД. Концепција сложености управљања у ванредним ситуацијама. in Супротстављање савременом организованом криминалуи тероризму. 5. 2014;:291-305..
Мићовић, Марија Д., "Концепција сложености управљања у ванредним ситуацијама" in Супротстављање савременом организованом криминалуи тероризму. 5 (2014):291-305.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About Jakov | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About Jakov | Send Feedback

OpenAIRERCUB