Human rights as a topic in English language textbooks at the academy of criminalistic and police studies
Zastupljenost teme ljudskih prava u udžbeničkoj literaturi KPA na predmetu Engleski jezik
Апстракт
When teaching English for specific academic purposes, teachers are always bound by the curricula of other subjects taught at a given educational institution. The choice of reading materials for future law enforcers thus invariably includes the topic of protection and promotion of human rights. The textbooks used at the Academy of Criminalistic and Police Studies were designed so as to adhere to the highest standards and recommendations of the Council of Europe.
Ističući neophodnost korelacije između nastave stranog jezika i drugih predmeta na svim nivoima obrazovanja, rad ispituje u kojoj meri su u nastavnom planu i programu za predmet Engleski jezik uvažene smernice za uvođenje ljudskih prava kao teme, date u Preporuci br. R (85) 7 Saveta Evrope, kao i u njenom Dodatku, u kome se eksplicitno navode nastavne oblasti u kojima je poželjno ili koje su posebno pogodne za obradu date teme. Pored toga, neki od najznačajnijih dokumenata koji regulišu oblast zaštite i unapređenja ljudskih prava izvorno su napisani na engleskom jeziku. Bez obzira na dostupnost prevoda, za stručnjake koji se bave pomenutom problematikom od velike koristi može biti jezičko znanje koje im omogućava da relevantnu literaturu iščitavaju na jeziku originala. Autori nalaze da je zastupljenost te uvek aktuelne teme u literaturi koja se koristi u nastavi za navedenu oblast na Kriminalističko-policijskoj akademiji zadovoljavajuća.
Кључне речи:
teaching / English language / human rights / recommendation / the Council of Europe / nastava / engleski jezik / ljudska prava / Savet Evrope / preporukaИзвор:
Bezbednost, Beograd, 2010, 52, 2, 124-133Издавач:
- Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd
Институција/група
JakovTY - JOUR AU - Pavlović, Irena AU - Anđelić-Nikolendžić, Vesna PY - 2010 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/307 AB - When teaching English for specific academic purposes, teachers are always bound by the curricula of other subjects taught at a given educational institution. The choice of reading materials for future law enforcers thus invariably includes the topic of protection and promotion of human rights. The textbooks used at the Academy of Criminalistic and Police Studies were designed so as to adhere to the highest standards and recommendations of the Council of Europe. AB - Ističući neophodnost korelacije između nastave stranog jezika i drugih predmeta na svim nivoima obrazovanja, rad ispituje u kojoj meri su u nastavnom planu i programu za predmet Engleski jezik uvažene smernice za uvođenje ljudskih prava kao teme, date u Preporuci br. R (85) 7 Saveta Evrope, kao i u njenom Dodatku, u kome se eksplicitno navode nastavne oblasti u kojima je poželjno ili koje su posebno pogodne za obradu date teme. Pored toga, neki od najznačajnijih dokumenata koji regulišu oblast zaštite i unapređenja ljudskih prava izvorno su napisani na engleskom jeziku. Bez obzira na dostupnost prevoda, za stručnjake koji se bave pomenutom problematikom od velike koristi može biti jezičko znanje koje im omogućava da relevantnu literaturu iščitavaju na jeziku originala. Autori nalaze da je zastupljenost te uvek aktuelne teme u literaturi koja se koristi u nastavi za navedenu oblast na Kriminalističko-policijskoj akademiji zadovoljavajuća. PB - Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd T2 - Bezbednost, Beograd T1 - Human rights as a topic in English language textbooks at the academy of criminalistic and police studies T1 - Zastupljenost teme ljudskih prava u udžbeničkoj literaturi KPA na predmetu Engleski jezik VL - 52 IS - 2 SP - 124 EP - 133 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_307 ER -
@article{ author = "Pavlović, Irena and Anđelić-Nikolendžić, Vesna", year = "2010", abstract = "When teaching English for specific academic purposes, teachers are always bound by the curricula of other subjects taught at a given educational institution. The choice of reading materials for future law enforcers thus invariably includes the topic of protection and promotion of human rights. The textbooks used at the Academy of Criminalistic and Police Studies were designed so as to adhere to the highest standards and recommendations of the Council of Europe., Ističući neophodnost korelacije između nastave stranog jezika i drugih predmeta na svim nivoima obrazovanja, rad ispituje u kojoj meri su u nastavnom planu i programu za predmet Engleski jezik uvažene smernice za uvođenje ljudskih prava kao teme, date u Preporuci br. R (85) 7 Saveta Evrope, kao i u njenom Dodatku, u kome se eksplicitno navode nastavne oblasti u kojima je poželjno ili koje su posebno pogodne za obradu date teme. Pored toga, neki od najznačajnijih dokumenata koji regulišu oblast zaštite i unapređenja ljudskih prava izvorno su napisani na engleskom jeziku. Bez obzira na dostupnost prevoda, za stručnjake koji se bave pomenutom problematikom od velike koristi može biti jezičko znanje koje im omogućava da relevantnu literaturu iščitavaju na jeziku originala. Autori nalaze da je zastupljenost te uvek aktuelne teme u literaturi koja se koristi u nastavi za navedenu oblast na Kriminalističko-policijskoj akademiji zadovoljavajuća.", publisher = "Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd", journal = "Bezbednost, Beograd", title = "Human rights as a topic in English language textbooks at the academy of criminalistic and police studies, Zastupljenost teme ljudskih prava u udžbeničkoj literaturi KPA na predmetu Engleski jezik", volume = "52", number = "2", pages = "124-133", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_307" }
Pavlović, I.,& Anđelić-Nikolendžić, V.. (2010). Human rights as a topic in English language textbooks at the academy of criminalistic and police studies. in Bezbednost, Beograd Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Beograd., 52(2), 124-133. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_307
Pavlović I, Anđelić-Nikolendžić V. Human rights as a topic in English language textbooks at the academy of criminalistic and police studies. in Bezbednost, Beograd. 2010;52(2):124-133. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_307 .
Pavlović, Irena, Anđelić-Nikolendžić, Vesna, "Human rights as a topic in English language textbooks at the academy of criminalistic and police studies" in Bezbednost, Beograd, 52, no. 2 (2010):124-133, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_jakov_307 .