Convergence and Symbiosis of Public Administration Principles - International and European Perspective
Konvergencija i simbioza principa razvoja javne uprave - uticaj međunarodnih i regionalnih organizacija
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Under strong influence of the European coherency,
the member states are constantly improving public administration performance. The scientific justification of the paper has been reflected
through analysis and synthesis of legally binding or non-binding
/international and European principles. It focuses on international and
European rules and practice promoting principles of legality, professionalism, transparency, responsibility, public service integrity. They
have a strong influence on the development and implementation of the
standards in national public administration systems. It is expected that
harmonization of national regulations will encourage development of
common practice of public officials’ performance. The European
Court of Human Rights doctrine and practice has developed the principle of legality (rule of law, legal certainty). The paper also emphasizes the efforts of European institutions (European Commission, Council of Europe, European Court of Human Rights) ...as well as other
international organisations (United Nations).
The paper offers the analysis and comparison of divergent tendencies in the permanent public administration reform. It elaborates
convergence and symbiosis of international and European standards
and their influence to national administrative systems. Particular attention has been given to comparison at cross-national level and possibilities for putting standards in practice in various national legal
systems.
Prevailing research methods are theoretical and normative,
comparative and descriptive research methods, as well as crossnational and international comparisons with respect to case law of
European institutions (European Court of Human Rights, Council of
Europe).
Inicijativom meĊunarodnih i regionalnih
organizacija, podstiĉu se stalne promene i reforma sistema javne
uprave u kontekstu ostvarenja vladavine prava i jaĉanja
institucionalnih kapaciteta. Usvajajući zajedniĉke standarde, države
menjaju i unapreĊuju upravne sisteme i harmonizuju najznaĉajnije
segmente rada javne uprave. Pored uticaja i doprinosa Evropske unije
i njenih institucija na razvoj i primenu upravnih standarda, od znaĉaja
su inicijative drugih meĊunarodnih i regionalnih organizacija -
Organizacije ujedinjenih nacija, Saveta Evrope i drugih asocijacija.
Standardi definisani aktima meĊunarodnih i regionalnih organizacija,
usmereni su ka pružanju podrške državama za uspostavljanje jasnog i
konzistentnog pravnog okvira i sprovoĊenje vladavine prava, razvoju
dobro organizovanih sudskih, upravnih, bezbednosnih i drugih
institucija, kao i razvoju graĊanskog društva koje doprinosi jačanju vladavine prava i odgovornosti javnih službenika i institucija. U radu
se ukazuje ...na znaĉaj naĉela zakonitosti (vladavine prava),
profesionalizma, transparentnosti, efikasnosti, odgovornosti i
integriteta. Od posebnog je znaĉaja depolitizacija uprave i puna
primena principa meritornosti.
Imajući u vidu specifiĉnu tradiciju nacionalnih sistema – pravnu tradiciju, politiĉku podršku za sprovoĊenje promena, ekonomski
ambijent, organizacionu kulturu u organima i organizacijama javne
uprave, od država ĉlanica se oĉekuje usklaĊivanje nacionalnih propisa
sa smernicama definisanim od strane meĊunarodnih i regionalnih organizacija. Njihovom inkorporiranju i primeni, trebalo bi pristupiti
kritiĉki i analitiĉki, bez preuzimanja „gotovih“ rešenja. Evropski i
meĊunarodni standardi ne mogu imati punu primenu u nacionalnim
upravnim sistemima, bez prilagoĊavanja i uzimanja u obzir stvarnih
potreba i prioriteta. Preispitivanje i prihvatanje meĊunarodnih
standarda predstavlja potrebu i izazov u procesu unapreĊenja rada
javne uprave. Evropski sud za ljudska prava ima sveobuhvatan pristup odreĊenju naĉela „dobre uprave“, polazeći od stanovišta da je u
skladu sa naĉelom zakonitosti i vladavine prava od kljuĉnog znaĉaja
efektivna primena pravnih pravila u praksi. Nauĉni doprinos rada,
ogleda se u analizi i sintezi standarda razvoja javne uprave, definisanih od strane meĊunarodnih i regionalnih organizacija, kritiĉkom preispitivanju i pokušaju da se odredi zajedniĉki evropski „administrativni identitet“.
Кључне речи:
konvergencija / nacionalni upravni sistemi / evropski principi / javni interes / public administration principles / convergenceИзвор:
Bezbednost : časopis Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, 2021, 63, 1, 5-18Издавач:
- Beograd : Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije
Напомена:
- This paper is the result of the realization of the Scientific Research Project entitled “Development of Institutional Capacities, Standards and Procedures for Fighting Organized Crime and Terrorism in Climate of International Integrations”. The Project is supported by the Ministry of Education and Science of the Republic of Serbia (No 179045), and carried out by the University of Criminal Investigation and Police Studies in Belgrade.
Институција/група
JakovTY - JOUR AU - Vukašinović-Radojičić, Zorica AU - Čogurić, Vesna PY - 2021 UR - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1278 AB - Under strong influence of the European coherency, the member states are constantly improving public administration performance. The scientific justification of the paper has been reflected through analysis and synthesis of legally binding or non-binding /international and European principles. It focuses on international and European rules and practice promoting principles of legality, professionalism, transparency, responsibility, public service integrity. They have a strong influence on the development and implementation of the standards in national public administration systems. It is expected that harmonization of national regulations will encourage development of common practice of public officials’ performance. The European Court of Human Rights doctrine and practice has developed the principle of legality (rule of law, legal certainty). The paper also emphasizes the efforts of European institutions (European Commission, Council of Europe, European Court of Human Rights) as well as other international organisations (United Nations). The paper offers the analysis and comparison of divergent tendencies in the permanent public administration reform. It elaborates convergence and symbiosis of international and European standards and their influence to national administrative systems. Particular attention has been given to comparison at cross-national level and possibilities for putting standards in practice in various national legal systems. Prevailing research methods are theoretical and normative, comparative and descriptive research methods, as well as crossnational and international comparisons with respect to case law of European institutions (European Court of Human Rights, Council of Europe). AB - Inicijativom meĊunarodnih i regionalnih organizacija, podstiĉu se stalne promene i reforma sistema javne uprave u kontekstu ostvarenja vladavine prava i jaĉanja institucionalnih kapaciteta. Usvajajući zajedniĉke standarde, države menjaju i unapreĊuju upravne sisteme i harmonizuju najznaĉajnije segmente rada javne uprave. Pored uticaja i doprinosa Evropske unije i njenih institucija na razvoj i primenu upravnih standarda, od znaĉaja su inicijative drugih meĊunarodnih i regionalnih organizacija - Organizacije ujedinjenih nacija, Saveta Evrope i drugih asocijacija. Standardi definisani aktima meĊunarodnih i regionalnih organizacija, usmereni su ka pružanju podrške državama za uspostavljanje jasnog i konzistentnog pravnog okvira i sprovoĊenje vladavine prava, razvoju dobro organizovanih sudskih, upravnih, bezbednosnih i drugih institucija, kao i razvoju graĊanskog društva koje doprinosi jačanju vladavine prava i odgovornosti javnih službenika i institucija. U radu se ukazuje na znaĉaj naĉela zakonitosti (vladavine prava), profesionalizma, transparentnosti, efikasnosti, odgovornosti i integriteta. Od posebnog je znaĉaja depolitizacija uprave i puna primena principa meritornosti. Imajući u vidu specifiĉnu tradiciju nacionalnih sistema – pravnu tradiciju, politiĉku podršku za sprovoĊenje promena, ekonomski ambijent, organizacionu kulturu u organima i organizacijama javne uprave, od država ĉlanica se oĉekuje usklaĊivanje nacionalnih propisa sa smernicama definisanim od strane meĊunarodnih i regionalnih organizacija. Njihovom inkorporiranju i primeni, trebalo bi pristupiti kritiĉki i analitiĉki, bez preuzimanja „gotovih“ rešenja. Evropski i meĊunarodni standardi ne mogu imati punu primenu u nacionalnim upravnim sistemima, bez prilagoĊavanja i uzimanja u obzir stvarnih potreba i prioriteta. Preispitivanje i prihvatanje meĊunarodnih standarda predstavlja potrebu i izazov u procesu unapreĊenja rada javne uprave. Evropski sud za ljudska prava ima sveobuhvatan pristup odreĊenju naĉela „dobre uprave“, polazeći od stanovišta da je u skladu sa naĉelom zakonitosti i vladavine prava od kljuĉnog znaĉaja efektivna primena pravnih pravila u praksi. Nauĉni doprinos rada, ogleda se u analizi i sintezi standarda razvoja javne uprave, definisanih od strane meĊunarodnih i regionalnih organizacija, kritiĉkom preispitivanju i pokušaju da se odredi zajedniĉki evropski „administrativni identitet“. PB - Beograd : Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije T2 - Bezbednost : časopis Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije T1 - Convergence and Symbiosis of Public Administration Principles - International and European Perspective T1 - Konvergencija i simbioza principa razvoja javne uprave - uticaj međunarodnih i regionalnih organizacija VL - 63 IS - 1 SP - 5 EP - 18 DO - 10.5937/bezbednost2101005V ER -
@article{ author = "Vukašinović-Radojičić, Zorica and Čogurić, Vesna", year = "2021", abstract = "Under strong influence of the European coherency, the member states are constantly improving public administration performance. The scientific justification of the paper has been reflected through analysis and synthesis of legally binding or non-binding /international and European principles. It focuses on international and European rules and practice promoting principles of legality, professionalism, transparency, responsibility, public service integrity. They have a strong influence on the development and implementation of the standards in national public administration systems. It is expected that harmonization of national regulations will encourage development of common practice of public officials’ performance. The European Court of Human Rights doctrine and practice has developed the principle of legality (rule of law, legal certainty). The paper also emphasizes the efforts of European institutions (European Commission, Council of Europe, European Court of Human Rights) as well as other international organisations (United Nations). The paper offers the analysis and comparison of divergent tendencies in the permanent public administration reform. It elaborates convergence and symbiosis of international and European standards and their influence to national administrative systems. Particular attention has been given to comparison at cross-national level and possibilities for putting standards in practice in various national legal systems. Prevailing research methods are theoretical and normative, comparative and descriptive research methods, as well as crossnational and international comparisons with respect to case law of European institutions (European Court of Human Rights, Council of Europe)., Inicijativom meĊunarodnih i regionalnih organizacija, podstiĉu se stalne promene i reforma sistema javne uprave u kontekstu ostvarenja vladavine prava i jaĉanja institucionalnih kapaciteta. Usvajajući zajedniĉke standarde, države menjaju i unapreĊuju upravne sisteme i harmonizuju najznaĉajnije segmente rada javne uprave. Pored uticaja i doprinosa Evropske unije i njenih institucija na razvoj i primenu upravnih standarda, od znaĉaja su inicijative drugih meĊunarodnih i regionalnih organizacija - Organizacije ujedinjenih nacija, Saveta Evrope i drugih asocijacija. Standardi definisani aktima meĊunarodnih i regionalnih organizacija, usmereni su ka pružanju podrške državama za uspostavljanje jasnog i konzistentnog pravnog okvira i sprovoĊenje vladavine prava, razvoju dobro organizovanih sudskih, upravnih, bezbednosnih i drugih institucija, kao i razvoju graĊanskog društva koje doprinosi jačanju vladavine prava i odgovornosti javnih službenika i institucija. U radu se ukazuje na znaĉaj naĉela zakonitosti (vladavine prava), profesionalizma, transparentnosti, efikasnosti, odgovornosti i integriteta. Od posebnog je znaĉaja depolitizacija uprave i puna primena principa meritornosti. Imajući u vidu specifiĉnu tradiciju nacionalnih sistema – pravnu tradiciju, politiĉku podršku za sprovoĊenje promena, ekonomski ambijent, organizacionu kulturu u organima i organizacijama javne uprave, od država ĉlanica se oĉekuje usklaĊivanje nacionalnih propisa sa smernicama definisanim od strane meĊunarodnih i regionalnih organizacija. Njihovom inkorporiranju i primeni, trebalo bi pristupiti kritiĉki i analitiĉki, bez preuzimanja „gotovih“ rešenja. Evropski i meĊunarodni standardi ne mogu imati punu primenu u nacionalnim upravnim sistemima, bez prilagoĊavanja i uzimanja u obzir stvarnih potreba i prioriteta. Preispitivanje i prihvatanje meĊunarodnih standarda predstavlja potrebu i izazov u procesu unapreĊenja rada javne uprave. Evropski sud za ljudska prava ima sveobuhvatan pristup odreĊenju naĉela „dobre uprave“, polazeći od stanovišta da je u skladu sa naĉelom zakonitosti i vladavine prava od kljuĉnog znaĉaja efektivna primena pravnih pravila u praksi. Nauĉni doprinos rada, ogleda se u analizi i sintezi standarda razvoja javne uprave, definisanih od strane meĊunarodnih i regionalnih organizacija, kritiĉkom preispitivanju i pokušaju da se odredi zajedniĉki evropski „administrativni identitet“.", publisher = "Beograd : Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije", journal = "Bezbednost : časopis Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije", title = "Convergence and Symbiosis of Public Administration Principles - International and European Perspective, Konvergencija i simbioza principa razvoja javne uprave - uticaj međunarodnih i regionalnih organizacija", volume = "63", number = "1", pages = "5-18", doi = "10.5937/bezbednost2101005V" }
Vukašinović-Radojičić, Z.,& Čogurić, V.. (2021). Convergence and Symbiosis of Public Administration Principles - International and European Perspective. in Bezbednost : časopis Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije Beograd : Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije., 63(1), 5-18. https://doi.org/10.5937/bezbednost2101005V
Vukašinović-Radojičić Z, Čogurić V. Convergence and Symbiosis of Public Administration Principles - International and European Perspective. in Bezbednost : časopis Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije. 2021;63(1):5-18. doi:10.5937/bezbednost2101005V .
Vukašinović-Radojičić, Zorica, Čogurić, Vesna, "Convergence and Symbiosis of Public Administration Principles - International and European Perspective" in Bezbednost : časopis Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, 63, no. 1 (2021):5-18, https://doi.org/10.5937/bezbednost2101005V . .