Милидраговић, Драган

Link to this page

Authority KeyName Variants
ecbc4f5f-36f6-411f-80f1-ec4ed3037465
  • Милидраговић, Драган (2)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Увођење камера за униформу у полицијски рад : стварна потреба или изнуђено решење

Милидраговић, Драган; Милић, Ненад

(Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије, 2024)

TY  - JOUR
AU  - Милидраговић, Драган
AU  - Милић, Ненад
PY  - 2024
UR  - https://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1775
AB  - Последњих десет година, америчке и европске полицијске организације почеле су да у свој рад уводе камере за униформу – минијатурне камере које полицијски службеници носе на себи, најчешће закачене за униформу. Основна сврха увођења таквих камера јесте спречавање незаконитих, непрофесионалних поступака и понашања полицијских службеника, као и друштвено непожељног понашања грађана. Камере треба да утичу превентивно на полицијске службенике и грађане како једни према други ма не би поступали незаконито и друштвено неприхватљиво. Полицијске организације настоје да њиховом употребом, без других средстава и метода – пре свега обуке и едукације полицијских службеника и других програма и пројеката превенције – реше неке од својих проблема. Аутори овог рада анализирају разлоге увођења камера за униформу у полицијске организације САД и појединих европ ских држава, како би дошли до закључка о оправданости тог увођења и о могућности постизања сложених и одговорних циљева само уз помоћ камера.
AB  - In the last ten years, police organizations in the USA and Europe have started to implement body worn cameras. The main purpose and goal of the implementation of these cameras is aimed at preventing unlawful and unprofessional actions and behavior of police officers and socially undesirable behavior of citizens. Miniature cameras on the body of police officers should deter police officers and citizens from committing illegal and socially unacceptable actions and procedures towards each other. Police organizations try to use body worn cameras to achieve the above mentioned goals as a substitute for other means of correcting unwanted behaviors, primarily training and education of police officers. This paper analyzes the reasons for the implementation of body worn cameras in the police organizations across the USA and in some European countries in order to reach a conclusion about the justification and the possibility to achieve complex and responsible goals only with the help of cameras.
PB  - Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије
T2  - Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије
T1  - Увођење камера за униформу у полицијски рад : стварна потреба или изнуђено решење
T1  - Implementation of body cameras worn by police officers in police organizations : real need or necessary solution
VL  - 66
IS  - 1
SP  - 61
EP  - 77
DO  - 10.5937/bezbednost2304061M
ER  - 
@article{
author = "Милидраговић, Драган and Милић, Ненад",
year = "2024",
abstract = "Последњих десет година, америчке и европске полицијске организације почеле су да у свој рад уводе камере за униформу – минијатурне камере које полицијски службеници носе на себи, најчешће закачене за униформу. Основна сврха увођења таквих камера јесте спречавање незаконитих, непрофесионалних поступака и понашања полицијских службеника, као и друштвено непожељног понашања грађана. Камере треба да утичу превентивно на полицијске службенике и грађане како једни према други ма не би поступали незаконито и друштвено неприхватљиво. Полицијске организације настоје да њиховом употребом, без других средстава и метода – пре свега обуке и едукације полицијских службеника и других програма и пројеката превенције – реше неке од својих проблема. Аутори овог рада анализирају разлоге увођења камера за униформу у полицијске организације САД и појединих европ ских држава, како би дошли до закључка о оправданости тог увођења и о могућности постизања сложених и одговорних циљева само уз помоћ камера., In the last ten years, police organizations in the USA and Europe have started to implement body worn cameras. The main purpose and goal of the implementation of these cameras is aimed at preventing unlawful and unprofessional actions and behavior of police officers and socially undesirable behavior of citizens. Miniature cameras on the body of police officers should deter police officers and citizens from committing illegal and socially unacceptable actions and procedures towards each other. Police organizations try to use body worn cameras to achieve the above mentioned goals as a substitute for other means of correcting unwanted behaviors, primarily training and education of police officers. This paper analyzes the reasons for the implementation of body worn cameras in the police organizations across the USA and in some European countries in order to reach a conclusion about the justification and the possibility to achieve complex and responsible goals only with the help of cameras.",
publisher = "Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије",
journal = "Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије",
title = "Увођење камера за униформу у полицијски рад : стварна потреба или изнуђено решење, Implementation of body cameras worn by police officers in police organizations : real need or necessary solution",
volume = "66",
number = "1",
pages = "61-77",
doi = "10.5937/bezbednost2304061M"
}
Милидраговић, Д.,& Милић, Н.. (2024). Увођење камера за униформу у полицијски рад : стварна потреба или изнуђено решење. in Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије
Београд : Министарство унутрашњих послова Републике Србије., 66(1), 61-77.
https://doi.org/10.5937/bezbednost2304061M
Милидраговић Д, Милић Н. Увођење камера за униформу у полицијски рад : стварна потреба или изнуђено решење. in Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије. 2024;66(1):61-77.
doi:10.5937/bezbednost2304061M .
Милидраговић, Драган, Милић, Ненад, "Увођење камера за униформу у полицијски рад : стварна потреба или изнуђено решење" in Безбедност : часопис Министарства унутрашњих послова Републике Србије, 66, no. 1 (2024):61-77,
https://doi.org/10.5937/bezbednost2304061M . .

Поступање полиције по наредбама и замолницама надлежних субјеката

Милидраговић, Драган; Субошић, Дане; Милић, Ненад

(Бања Лука : Универзитет у Бањој Луци, Факултет безбједносних наука, 2019)

TY  - JOUR
AU  - Милидраговић, Драган
AU  - Субошић, Дане
AU  - Милић, Ненад
PY  - 2019
UR  - http://jakov.kpu.edu.rs/handle/123456789/1070
AB  - Полиција поред полицијских послова таксативно набројаних
у чл. 30, ст. 3 Закона о полицији обавља и друге послове и задатке утврђене
законом и подзаконским актом. Један део ових послова односи се на пружање
помоћи другим државним органима, пре свега надлежним судовима и
тужилаштвима у обављању послова из њиховог делокруга, а састоји се у
поступању по њиховим наредбама и замолницама. Да би утврдили колико
времена полицијски службеници на безбедносном сектору проводе решавајући
наредбе и замолнице у раду су представљени делови из четири истраживања
која говоре о ангажовању полиције на овим задацима. Представљени резултати
истраживања указују нам да је полиција Републике Србије највише радног
времена ангажована на решавању наредби и замолница и на другим пословима
који нису у вези са превенцијом и репресијом криминалитета. Оптерећеност
полицијских службеника све већим бројем наредби и замолницама, поред
представљених резултата истраживања, потврђују и статистички подаци
МУП Републике Србије у периоду од 2010. до 2013. године, који су такође
представљени у раду. Према статистичким подацима правосудни органи у
просеку годишње доставе на поступање преко 101.000 захтева за уручење
позива и око 435.000 наредби за довођење лица, као и преко 100.000 захтева
за проверу адресе пребивалишта, од којих се 75% односи на теренску проверу
пребивалишта. Проблем утрошка већег дела радног времена полицијских
службеника на поступање по наредбама и замолницама присутан је више
од десет година у раду полиције на безбедносном сектору. У решавању овог
проблема аутори предлажу да се сагледају искуства других држава чије су
полиције један део својих послова повериле другим државним органима или
сектору приватне безбедности.
PB  - Бања Лука : Универзитет у Бањој Луци, Факултет безбједносних наука
T2  - Журнал за безбједност и криминалистику
T1  - Поступање полиције по наредбама и замолницама надлежних субјеката
VL  - 1
IS  - 1
SP  - 9
EP  - 24
DO  - 10.7251/ZBK1901011M
ER  - 
@article{
author = "Милидраговић, Драган and Субошић, Дане and Милић, Ненад",
year = "2019",
abstract = "Полиција поред полицијских послова таксативно набројаних
у чл. 30, ст. 3 Закона о полицији обавља и друге послове и задатке утврђене
законом и подзаконским актом. Један део ових послова односи се на пружање
помоћи другим државним органима, пре свега надлежним судовима и
тужилаштвима у обављању послова из њиховог делокруга, а састоји се у
поступању по њиховим наредбама и замолницама. Да би утврдили колико
времена полицијски службеници на безбедносном сектору проводе решавајући
наредбе и замолнице у раду су представљени делови из четири истраживања
која говоре о ангажовању полиције на овим задацима. Представљени резултати
истраживања указују нам да је полиција Републике Србије највише радног
времена ангажована на решавању наредби и замолница и на другим пословима
који нису у вези са превенцијом и репресијом криминалитета. Оптерећеност
полицијских службеника све већим бројем наредби и замолницама, поред
представљених резултата истраживања, потврђују и статистички подаци
МУП Републике Србије у периоду од 2010. до 2013. године, који су такође
представљени у раду. Према статистичким подацима правосудни органи у
просеку годишње доставе на поступање преко 101.000 захтева за уручење
позива и око 435.000 наредби за довођење лица, као и преко 100.000 захтева
за проверу адресе пребивалишта, од којих се 75% односи на теренску проверу
пребивалишта. Проблем утрошка већег дела радног времена полицијских
службеника на поступање по наредбама и замолницама присутан је више
од десет година у раду полиције на безбедносном сектору. У решавању овог
проблема аутори предлажу да се сагледају искуства других држава чије су
полиције један део својих послова повериле другим државним органима или
сектору приватне безбедности.",
publisher = "Бања Лука : Универзитет у Бањој Луци, Факултет безбједносних наука",
journal = "Журнал за безбједност и криминалистику",
title = "Поступање полиције по наредбама и замолницама надлежних субјеката",
volume = "1",
number = "1",
pages = "9-24",
doi = "10.7251/ZBK1901011M"
}
Милидраговић, Д., Субошић, Д.,& Милић, Н.. (2019). Поступање полиције по наредбама и замолницама надлежних субјеката. in Журнал за безбједност и криминалистику
Бања Лука : Универзитет у Бањој Луци, Факултет безбједносних наука., 1(1), 9-24.
https://doi.org/10.7251/ZBK1901011M
Милидраговић Д, Субошић Д, Милић Н. Поступање полиције по наредбама и замолницама надлежних субјеката. in Журнал за безбједност и криминалистику. 2019;1(1):9-24.
doi:10.7251/ZBK1901011M .
Милидраговић, Драган, Субошић, Дане, Милић, Ненад, "Поступање полиције по наредбама и замолницама надлежних субјеката" in Журнал за безбједност и криминалистику, 1, no. 1 (2019):9-24,
https://doi.org/10.7251/ZBK1901011M . .